HJ:n lukot
Valvoja: Käyttäjä
HJ:n lukot
Mitenkäs noita lukkoja pitäisi rassata,kun avain menee sisään ja suihkeet ei auta,jotta avain edes vähääkään kääntyisi ja nostaisi sen lukkotapin siinä ikkunan alareunassa ylös.Käsin kyllä nousee ja sitten aukee mutta olisi kiva päästä kuskin ovestä sisään avaimella.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Onko toi vika myös lämpimällä kelillä vai vain pakkasella? Omassa jumittaa varsinkin kuskin lukko aina sen jälkeen kun on keli vaihtunut märästä pakkaseen.
Paras keino olisi ehkä purkaa ja putsata lukkopesistä haitat ja kaikki muut lukon mekanismit ja voidella ne sitten vaikka aseöljyllä. Lukonpesän ulkopäässä oleva läppä olisi hyvä olla olemassa, jotta vesi ei pääse ulkokautta sinne pesään ja jos oikein näppäräksi haluaisi ruveta, niin oven sisään voisi tehdä jonkun muovin suojaamaan lukkoja ikkunan tiivisteiden välistä tippuvalta vedeltä. Tolleen ajattelin omalle autolle tehdä, kun ovipahvin repiminen ja crc:n suihkiminen näyttää auttavan vain lyhyen aikaa.
Ai niin olethan katsonut, että siellä oven sisällä on ne lukon vivut paikallaan, eikä pompanneet pois?
Paras keino olisi ehkä purkaa ja putsata lukkopesistä haitat ja kaikki muut lukon mekanismit ja voidella ne sitten vaikka aseöljyllä. Lukonpesän ulkopäässä oleva läppä olisi hyvä olla olemassa, jotta vesi ei pääse ulkokautta sinne pesään ja jos oikein näppäräksi haluaisi ruveta, niin oven sisään voisi tehdä jonkun muovin suojaamaan lukkoja ikkunan tiivisteiden välistä tippuvalta vedeltä. Tolleen ajattelin omalle autolle tehdä, kun ovipahvin repiminen ja crc:n suihkiminen näyttää auttavan vain lyhyen aikaa.
Ai niin olethan katsonut, että siellä oven sisällä on ne lukon vivut paikallaan, eikä pompanneet pois?
#428
Lukot on helppo korjata, irrota se autosta ja vääntele etupuolen pyöreä peltilevy tasapäisellä rukarilla auki ja sokat pois takapuolelta niin lukkopesä tulee pois kuoristaan. Jos ei meinaa tulla tulla niin lämmitä sitä vähän esim. hellan levyllä tai toholla. Varo ettei sula koko lukko tai jouset kuoleennu haitoista, silleen on hyvä kun alkaa vähän savuamaan. Pura ja putsaa osat. Kannattaa pitää haittat samassa järjestyksessä tai muuten avain ei enää käy, äläkä hukkaa niitä pikkusia jousia. Jos kevytmetalli osat ovat oikein hapettuneita niin uita niitä hetki natriumhydroksidissa (kodin putkimies), ne rakeet on hyviä, mutta kannattaa olla varovainen ton aineen kanssa. Toi korjaus auttaa monesti myös lukkohin mitkä aukee väärällä avaimella jolleivat aivan väljiä ole. Talvella muuten pysyy lukot hyvin sulina kun ruutalla laittaa niihin lantraamatonta jäähdytinnestettä.
NATRIUMHYDROKSIDI - tiivistelmä
http://www.occuphealth.fi/internet/ova/tnathydr.html
NATRIUMHYDROKSIDI - tiivistelmä
http://www.occuphealth.fi/internet/ova/tnathydr.html
Tossa sarjassa on tasan 2 lukkoa ja 2 avainta. Pitää vielä vähän tutkia että miten tuon sais laitettua paikalleen. Onko jollain kokemusta että mikä lukko on paras vaihtoehtoHessu kirjoitti:Jos on varkauden jäljiltä väännelty kaikki lukon sisuskalut rikki, niin Motonetista löytyy halpa sarja (3 lukkoa+avaimet), jotka voisi saada sopimaan pienellä vaivalla:
VIRTALUKON POHJA/-LUKKO MAZDA 626 GC/GD/GV 82--92/97
626 GC 82--87 Ovilukkosarja. . . . . . . . . . . . . . . . 48-8262 9.90€
eikö kannattaisi ostaa motonetistä suoraan toyotan (corolla87-92 )lukkosarja , ennen kuin alkaa erimerkkisen lukkoja modifioimaan.
viime vuonna vaihdoin yhteen corollaan kaikki lukot virta ja 3 ovenlukkoa
tais maksaa jotain 35€ sarja.
t.jp
viime vuonna vaihdoin yhteen corollaan kaikki lukot virta ja 3 ovenlukkoa
tais maksaa jotain 35€ sarja.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Tarttis kans väsätä lukittava takaluukku mutta lukko puuttuu. Laitanko alkuperäisen jos saa vai onkos joku keksinyt jonkin muun jipon. Tuollanen edullinen lukkosarja tietysti kiinnostais kans kun sais kaikki samalle avaimelle. Virtalukos eri avain ei haittaa ja oishan se miehekästä kun housuntaskut pullottaas 

- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mun piti etuoviin ostaa uudet lukot kun en saanut millään toimimaan, mutta ne taisi motonetistä löytyä vanhan corollan lukkoina. Ne "metallimutkat" mitä lukko pyörittää katosi johonkin, niin noista toisista sai hitsaamalla ja hiomalla vastaavat. On toiminut. Autoon on avain etuoviin, toinen takaluukkuun ja polttoainesäiliön kanteen, kolmas starttiin ja neljäs tankin korkkiin...