No sittenhän se lukko toimiikin hyvin...
Toyota LSD on ns. liikkeellelähtöä liukkailla alustoilla helpottava lukko.
Pitää perän lukossa tiettyyn % asti.
Tasauspyörästön luistonrajoitin kuten nykyään tekn. tiedoissa lukee.
Mikään 100% auto lockkeri se ei ole. Sen saa kun paiskaa LSDn tilalle
vaikka Power Traxin No-Slipin.
Sillon Toyota LSD on kunnossa kun liikkeelle lähtiessä perä on lukossa... eli esim.
soratien pintaan pitää jäädä tasan kaksi raitaa. Siis suoraan lähtiessä.
Esim. vanhassa '87 HiAcessa jäi asfalttiin tasan kaksi raitaa MUTTA lumisessa jumituskokeessa
lukko antoi periksi. Vanhana ja kuluneena se tuppaa antamaan helpommin periksi kun perä lämpee...
Tosin sen olen huomannut että noissa kevyemmissä ajokeissa kuten HiAce/HiLux se lukkoperä on
paremmassa kunnossa kuin Cruisereissa vaikka ovatkin paljon ajettuja/huonosti huollettuja. Syy ??
Mun BJ45:ssa lukkoperä oli tapettu käyttämällä tavallista API GL-5 peräöljyä eikä kitkalukkoperäöljyä.
Se toimi aamulla kylmänä mutta het perän lämmettyä siitä tuli täysin avoin perä.
Se perinteinenkin LSD action jäin uupumaan.
Olen myös kuullut toisen keinon kokeilla onko LDS kunnossa. Tunkkaa toinen takarengas ylös.
Vaihde vapaalle ja käsijarru pois päältä. Renkaan pitäisi pystyä pultata auki...
No niitä öljyjä mm.:
* Kendall Special-Limited Slip 80W-90
* Teboil Lukkoperä 80W-90
* Neste Hypoidi LS 80W-90
* Mobil Mobilube LS 85W-90
* Esso Gear Oil LSA 85W-90
* Shell Spirax A 90 LS 80W-90
* Shell Gear Oil TO 90 LS 85W-90 (erityisesti Toyota lukkoperiin)
* Valvoline HP Gear Oil GL-5 LS 80W-90
* Castrol Hypoy LS 90 (SAE 90?? jos SAE 90 ei talvikäyttöön...)
P.S.
Sinne Haissiin laitettiin tota Shellin TO 90 LS öljyä...
