Sivu 1/1
RJ 70 toyotan oma vinssi?
Lähetetty: Ke Tammi 23, 2008 4:03 am
Kirjoittaja Häxy
RJ:hin tekisi mieli tunkea tojon mekaaninen vinssi,tuoreessa hankinnassa on ulosoton keppi lattiassa,joten lienee voimaa saa uloskin. Kysymys kuuluukin: Onko kaikki tojon vinssit samanlaisia/yhtä hyvin sopivia? löytyykö RJ:hin sopivaa (vinssi) kardaania käytettynä,vai pitääkö teettää? Mitä pitää tarkkailla käytetystä virvelistä,kun on ostamassa?.....

...Ettei menisi liian helpoksi,niin jos joku osaisi vielä vihjata RJ/LJ:hin sopivista suojankaari levikkeistä,mistä saa,minkälaisia,jne?.....kiitollisuuteni malja on kattavasta vastauksesta ylitse vuotava......

Lähetetty: Ke Tammi 23, 2008 5:32 am
Kirjoittaja hj60
Osa vinsseistä on ykssuuntaselle ulosotolle, ja pyörii eripäin ku kakssuuntaselle tarkotetut. Jos on kakssuuntanen ulosotto, niin ei ole väliä kumpi vinssi, pitä vaan kepin merkinnät ehkä vaihtaa. Jos on ykssuuntanen, niin sillon voi muokata vähän rullakitaa ja kelata vaijerin alakautta, jos on väärinpäin pyörivä vinssi.
Kardaani kannattaa varmaan askarrella, voi olla hankala/mahdoton löytää. Vinssin pään ristikko ois hyvä olla vinssin mukana.
Kaariin Korja-Kumin levikenauhaa.
Haku on kans kova juttu.

Lähetetty: Ke Tammi 23, 2008 3:38 pm
Kirjoittaja JES
Kaksisuuntaiseen ulosottoon tehty vinssi kelaa sisäänpäin (rummun yläkautta)kun akseli pyörii vinssin takaa päin katsottuna myötäpäivään. Yksisuuntaiseen ulosottoon tehty vinssi kelaa siisäänpäin (rummun yläkautta) kun kardaani pyörii vinssin takaa päin katsottuna vastapäivään. Kaksisuuntaiseen ulosottoon tehtyjä vinssejä on sekä läpivetäviä että ei-läpivetäviä.
Vinssin rummussa ja sokallisessa akselissa ei pitäisi olla kovin paljon väljää. Vinssin öljyt voi tarkastaa, niissä ei pitäisi olla messinki/pronssi hileitä, ne on todennäköisesti merkki kuluneesta hammaspyörästä. Matopyörä on teräksinen ja kuluttaa hammaspyörää jos kosketus on väärä. Kannattaa myös katsoa et vinssin korvakkeet ja runko on ehjä.