Kuva Kuva

ET- asiaa hdj:hin

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

PR
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 7:29 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

ET- asiaa hdj:hin

Viesti Kirjoittaja PR »

Kai tää tekninen kysymys on? Eli olen ostamassa juuri hj:n alta 265/75r16
renkaita omaan hodariini. eli kysymys kuuluu, onko mahdoton yhtälö?
Olen kyl kuullut että ne vois tulla korilinjan ulkopuolelle, mut kuin paljon? Toivoisin pikaisia vastauksia kun lupasin renkaiden myyjälle ilmoittaa tänään otanko ne vai en. Kiitos etukäteen.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Siis vanteineen? Mikähän on vanteen leveys ja ET? 16" ei välttämättä ole kovin levittävällä ET:llä hojossakaan, 15" joutuu olemaan että raidetangonpää mahtuu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
PR
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 7:29 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja PR »

Joo vanteineen olis tulossa eikä myyjä sen enempää et:stä tienny, mutta uutena sarja on hojoon ostettu. Taidanpa sarjan ostaa jos nyt ei suurimpia vastaväitteitä enää tule sopivuudesta.
anttir
Viestit: 106
Liittynyt: La Loka 30, 2004 8:37 pm
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anttir »

Hodarin alkuperäinen offset ET0, hojon ET+40, eli 40mm levittävämpi. 12.5" eli ~315mm leveä rengas mahtuu VX-levikkeiden alle 10" leveällä ET0-vanteella, 315mm leveä ET0:lla vaatii 40mm lisälevikkeen. 265mm on 50mm kapeampi eli tällä matematiikalla tulisi 15mm yli VX-levikkeillä olevan Hodarin kaarista. Käytäntö voi olla toinen, esim kylki näkyy mutta kulutuspinta ei.

Toinen juttu sitten on se miten paljon väärä offset vaikuttaa ajettavuuteen ja palikoiden käyttöikään...

Antti
Antti R.
SLCK #2
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Eikun päinvastoin nuo ET:t. HDJ:n ET on + merkkinen, vie renkaan keskilinjaa sisäänpäin. Minä laitoin alussa HJ:n 235 leveät 7" vanteella, tarkkaa ET:tä en enää muista (-10 - -15), HDJ:n alle. Tuli n. 45mm alkuperäisistä peltivanteista ulospäin, juuri ja juuri kulutuspinta lokarin sisällä ilman alkuperäisiä levikkeitä. Raidetangonpäähän ei taatusti ota kiinni, mutta ajettavuus ihan kauhea, koukkii kun vähän rattia kääntää ja urissa vetelee.
TP
PR
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 7:29 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja PR »

Kiitokset selventävistä vastauksistanne. Ensi viikolla saan noita sovitella ja ehkä joku saa ostaa hojon vanteet halvalla jos niillä noin ajo-ominaisuudet kärsii. Jos jollakin sopivammat 16 tuumaiset vanteet nurkissa joutilaana, niin saapi tarjoilla, mutta ennen ensi viikkoa ei ostella vielä ennenkuin jo ostettua rengassarjaa kokeillaan.
oskari4x4
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Huhti 01, 2005 8:41 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja oskari4x4 »

Sattuko ne sun vanteet olemaan alut vai peltivanteet? Mitä hintaa pidät niillä? Ja 16 tuumaset...
HDJ 80 -91
HJ60 -83
PR
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 7:29 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja PR »

Saan sovittaa niitä ensi viikolla, niin palataan sitten siihen myymiseen. Kaupat niistä olen jo toki tehnyt ja renkaat jää kyllä itselle, mutta vanteet kyllä myyn jos ne ei mulle passaa. 16:sethan ne on ja peltiset mangelsit.
PR
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 7:29 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja PR »

Pistin pyörät alle ja tuleehan niistä kuvioakin ulospäin. Ehkä vajaan tuuman verran. Mutta en mä ajo-ominaisuuksissa niin mahdottoman huonoa huomannu. En nyt ole ainakaan suoraan noita vanteita myymässä, ellei joku sitten hodarin vanteita tarjoa vaihdossa. Kyllä me näillä pärjäämme ja komeahan se kun vähän kumi paistaa ulospäin kyljestä.
Avatar
Panu
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 9:49 am
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

Kiva että olet settiin tyytyväinen.
Gummeista saadut äyröt ei ehtineet päivänvaloa lompakon ulkopuolella nähdä nähdä, kun jo vaihtuivat uusiin leluihin seuraavana päivänä lähes samalla paikalla...kädestä suuhun kuten sanotaan :lol:
SLCK #30
PR
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 7:29 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja PR »

Eihän mitään maastoautoiluun liittyvää...Olisit vaan menny sinne kaljalle ni olis rahat "säästyny".
Avatar
Panu
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 9:49 am
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

Kolmenkympin kriisi iskee päälle, ja tuhlasin kaikki autohifiin :lol:
SLCK #30
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

timop kirjoitti:Eikun päinvastoin nuo ET:t. HDJ:n ET on + merkkinen, vie renkaan keskilinjaa sisäänpäin. Minä laitoin alussa HJ:n 235 leveät 7" vanteella, tarkkaa ET:tä en enää muista (-10 - -15), HDJ:n alle. Tuli n. 45mm alkuperäisistä peltivanteista ulospäin, juuri ja juuri kulutuspinta lokarin sisällä ilman alkuperäisiä levikkeitä. Raidetangonpäähän ei taatusti ota kiinni, mutta ajettavuus ihan kauhea, koukkii kun vähän rattia kääntää ja urissa vetelee.
Tarkennusta:

*J60/61 ja *J70 ET on:
6x16 vanteella 0
7x15 vanteella -20

**J80 ET on:
6x16 vanteella +30
7x15 vanteella +10
8x16 vanteella 0

ja laitetaan vielä kaupanpäälle

**J90/95 ET on:
6x16 vanteella +30
7x16 vanteella +15
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kiitos -MaTTi-, hyvää tietoa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin