Kuva Kuva

Lj Kytkinongelma

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

PerttuH

Lj Kytkinongelma

Viesti Kirjoittaja PerttuH »

Vaihdoin 2L-T koneeseeni kkk-26 ahtimen ja laitoin välijäähdyttimen sekä piristetyn pumpun. Moottori pelaa ihan kivasti ja ahdin herää alhaalta!
Voimaa tuntuu tulleen kovastikkin lisää kun jo kolmosella kovemmin vedätettäessä rupeaa kytkin luistamaan..

Täytyisi siis saada vahvempi asetelma tuohon orginaalin tilalle. Tiedättekö kävisikö jonkun muun koneen asetelma tuohon? Esim. hj:n?
Tai voisiko jostain asetelmasta työstää sopivan?
Tietysti sinter levy olisi vaihtoehto, mutta se ei ole offikäytössä kylläkään parasmahdollinen.
tappura

toyota

Viesti Kirjoittaja tappura »

Nyt menee aiheen viereen . Mulla on myös projektina lj johon ois tarkoitus tehdä tehopäivitystä . Kiinnostaa kuulla mitä olet pumpulle tehnyt kun tuntuu kytkin olevan ongelmana ? Itse olen heittänyt pellinalle schwitzerin s2a:n . Ahdot nousee pariinkiloon . Pumppu on käynyt virityksellä mutta nestepäät on vielä vakiot. Luulen että mulla pakopaineet nousee liian korkeaksi kun turbossa ei ole hukkista jolla vois vähän ohjailla sivuun paineita ja tämä näkyy myös tehoissa . Käyppä katsomassa holy smokedieselin sivuilta siellä on ainakin hiluxinvirittäjien juttuja.
PerttuH

Pumppu käväisi HP dieselillä, missä siihen vaihdettiin 10 mm nestepää ja joku pajeron nokkalevy (pitempi isku). Samalla pumppu on tietysti säädetty kohdilleen. Tuli todella ajettava, herkkyyttä löytyy ja tavaraa riittää. Maksimi syöttömäärä kutakuinkin kolminkertaistui alkuperäiseen..
Ahtopaineet on rajoitettu 1.2 bar kun turbosta loppuu kartta siihen.. Hirveästi ei ole pystynyt vedättelemään, mutta tuntuu että turbo hiukkasen ahdistaa korkeilla kierroksilla. Pakopaineita ei ole mitattu.

Kytkimelle täytyisi keksiä jotain...
tappura

Viesti Kirjoittaja tappura »

Minä kans käytin hp dieselillä tuota pumppua . mutta mitkähän nuo elementit olikaan tuossa vakiopumpussa ?
PerttuH

2L-T koneesta (-87). Siinä on 9mm nestepää vakiona.
Vastaa Viestiin