Kuva Kuva

Land Cruiserin polttoainesysteemistä!

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

#HZJ73#
Viestit: 62
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:23 am
Paikkakunta: Karjala

Land Cruiserin polttoainesysteemistä!

Viesti Kirjoittaja #HZJ73# »

Ja auto on HZJ73 vm -91, selvitetty seuraavanlainen ongelma kun oli käynnistys ongelmaa pari kertaa. Startatessa auto "lähti" käyntiin ja sammui hetimiten, tämän jälkeen ei edes yrittänyt käyntiin=>korjaamolle, jossa "diagnisoivat" sammuttimen magneettiventtiilin satunnaiseen toimimattomuuteen. jotenka uusi osa tilalle ja menoks! Vika uusiutui toissapäivänä...no...eikun kokkeilemaan venttiili ja kunnossa on. Reikään tulppa tilalle ja kokeilemaan käyntiin..ei lähde...(siis sammutin pois eli olisi pitänyt lähteä jos polttoainetta saa)!

No, eikun ihmettelemään ja pa-suodattimen tyhjennys..tuli hieman ruskeaa mönjää ja sitten dieseliä...eli ei tukossa tms. Mikä johto(mikä tarkoitus sillä on) muuten menee suodatinpaketin pohjaan? Ops..suodatinpaketin päällä olikin käsipumppu pa:lle ja eikun pumppaamaan...sehän tiukenee ja tankissa lorisee....Olisikohan????...starttaamaan ja eikus toyota tulille!

Auto oli seisonut jonkin aikaa ajamatta (1vk, samoin ekalla kerralla) siis miksi ja miten pa-systeemi tyhjentää putket tms. että tulee ilmalukko ettei lähde käyntiin? Suodatinpaketti on lisäksi kiinni rintapellissä ainakin 20cm korkeammalla kuin syöttöpumppu. Tietysti jos lappoaa putket tyhjäksi! Naapuri sanoi , että joskus toyotissa oli käsipumpussa systeemi, että pumpun painike pohjaan ja kierretään se lukitusasentoon, silloin ei kuulemma tyhjene..tätä ei ollut minun toyotassa.

Onko jollain samoja kokemuksia/tietoa asiasta?

PS. eihän tuo siis enää ole ongelma kun auton saa käyntiin ja tietää missä vika jos uusiutuu, mutta eihän sen pitäisi noin olla?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Tankin imuputki ruostunut sen verran puhki että horii ilmoja seistessä = aine pääsee valumaan takaisin tankkiin.

Hyvinkin yleinen vika LJ70:ssä ainakin, ja oletettavasti pätee myös tähän versioon.

Eli tankki alas ja vaihdat sen putkihässäkän siihen päälle. Vanhaa ei kannata kauheesti lähtee tinailemaan, uuden saa kai alta satasella Toyotalta.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin