Sivu 1/1

BJ40 3 hengen pakuksi?

Lähetetty: To Joulu 27, 2007 11:05 am
Kirjoittaja 27612
Oletteko saaneet leimattua 1+2 paikkaiseksi eli kuskin viereen leveä penkki? Onkohan tämä nyky säännösten mukaan enää edes mahdollista toteuttaa muutoskatsastamalla?

Lähetetty: To Joulu 27, 2007 4:54 pm
Kirjoittaja tracer_bullet
Kävin samaa kyselemässä katsastusasemalla tuossa syksyllä.
Ratin keskipisteen ja vasemman puolen oven ovipahvin välissä pitäis olla 110cm etäisyyttä. Inssi mittas minun BJ:ssä tuon etäisyyden ja totes että 2cm puuttuu.

Kysyin jos tuota voi jotenkin modifioida että sais ne 2cm lisää ja inssi vaan naureskeli että yrittää saa.

Lähetetty: To Joulu 27, 2007 6:28 pm
Kirjoittaja vepele
Eiksoo aikas helppo katsastuksee,vaikk rattiputkee siirtää toi 2cm

Lähetetty: To Joulu 27, 2007 8:31 pm
Kirjoittaja komk
vepele kirjoitti:Eiksoo aikas helppo katsastuksee,vaikk rattiputkee siirtää toi 2cm
...ja siirtää simpukkaa samanverran rungosta. Kuullostaa työläältä.

Lähetetty: Pe Joulu 28, 2007 10:45 am
Kirjoittaja r2ree
Entäs jos vaan siirtää sitä putkiloa ja menee eri katsurille?

Lähetetty: Pe Joulu 28, 2007 11:26 am
Kirjoittaja Heikki L
lyöt sen ovipahvin 2cm sisään.
Kaverilla on semmonen 3+4pa bj

Lähetetty: Pe Joulu 28, 2007 11:32 am
Kirjoittaja IironSika
Mä en kyllä nyt ymmärtänyt miksi sitä simpukkaa pitäis siirtää? En nyt just muista tarkalleen BJ:n rattiakselin rakennetta, mutta eikös siinä nyt jonkinlainen nivel ole jossain välissä? Jos ratin keskipistettä pitää saada kaksi senttiä vasuriin, oliskohan tulipellin kohdalla siirtotarve luokkaa pari milliä?

Lähetetty: Pe Joulu 28, 2007 11:49 am
Kirjoittaja r2ree
Jos sitä pitää vaan pari senttiä siirtää, niin se tulipelti ei ole mikään ongelma. Ja se rättinivel antaa sata varmasti anteeksi jonkun asteen puolikkaan muuttumisen. Niinkuin antaa se peltikin.

Lähetetty: La Joulu 29, 2007 11:52 am
Kirjoittaja komk
Juu, kyllä sitä yläpäästä voi kääntää varmaan sen pari senttiä mutta alapäähän on suoraan rättinivelellä kiinni simpukassa.

Jotenki hahmotin väärin ja mietin, että sitä alapäätäkin pitäs siirtää.

Kannattaa kattoa lakipykälistä onko se mittavaatimus ikkunaan vai ovipahviin.
Jos ovipahviin niin tekee "katsastusoven", josta modaa melkein ikkunan tasalle pahvin.

Lähetetty: La Joulu 29, 2007 12:20 pm
Kirjoittaja J-T
Entä jos ajaa avona katsastukseen?Vaikka ketjut ovien tilalla.Mikä on tilanne siinä vaiheessa?

Lähetetty: La Joulu 29, 2007 2:03 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Tai antaa katsurille tuumasen mitan :wink:
Siina rattiputken kannattimessa mika sijaitsee siina mittariston alla on valmiiks semmoset "soikio"reiat. En tieda paljonko saatovaraa nista loytyy, mutta vois vaikka riittaakkin.

Lähetetty: La Joulu 29, 2007 2:06 pm
Kirjoittaja OPA
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=14980
tuossa samaa juttua. eli ikkunan kohdalle osuu mittaus paikka

Lähetetty: Ma Tammi 07, 2008 3:15 pm
Kirjoittaja Jari_M
OPA kirjoitti:http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=14980
tuossa samaa juttua. eli ikkunan kohdalle osuu mittaus paikka
Onko sinulla mitään papereita noista säädöksistä? Kysyin tuolta Kajaanin "yksityiseltä" katsastus asemalta tuota asiaa niin eivät olleet kuulleetkaan asiasta ja tyrmäsivät 3-paikkasuuden lähes kokonaan!

Lähetetty: Ma Tammi 07, 2008 4:15 pm
Kirjoittaja komk
Onko sinulla mitään papereita noista säädöksistä? Kysyin tuolta Kajaanin "yksityiseltä" katsastus asemalta tuota asiaa niin eivät olleet kuulleetkaan asiasta ja tyrmäsivät 3-paikkasuuden lähes kokonaan!
Älä kysy Kajjjaanin yksityiseltä mitään vaan aja "valtion" konttuurille.
Siellä tietävät miten ne mitataan. Jos eivät tiedä niin ottavat selvää.

Siellä yksityisellä on nihilisti asenne kaikkea normaalia vuosikatsastusta poikkeavaa toimintaa kohtaan.

Itte kerran kysyin muistaakseni SOA muutoskatsastushommaa BJ:hin niin olisi pitänyt toimittaa tojotalta lausunnot ja taisivat jopa olla vailla AKE:n erityislupaa.

Eikä auttanu vaikka sanoin niitä rakennetun paljon ilman lupia.

Niillä ei ole minkään tason kiinnostusta ottaa asioista selvää.

Vissiin sillä 2000 ja nuorempien corolloiden katsastuksella elää.

Ikinä en siihen firmaan autoani vie katsastukseen.

Anteeksi avautuminen mutta näin se on.