Kuva Kuva

BJ40 3 hengen pakuksi?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

27612
Viestit: 58
Liittynyt: Su Tammi 14, 2007 4:20 pm
Paikkakunta: Miehikkälä

BJ40 3 hengen pakuksi?

Viesti Kirjoittaja 27612 »

Oletteko saaneet leimattua 1+2 paikkaiseksi eli kuskin viereen leveä penkki? Onkohan tämä nyky säännösten mukaan enää edes mahdollista toteuttaa muutoskatsastamalla?
Avatar
tracer_bullet
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:36 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja tracer_bullet »

Kävin samaa kyselemässä katsastusasemalla tuossa syksyllä.
Ratin keskipisteen ja vasemman puolen oven ovipahvin välissä pitäis olla 110cm etäisyyttä. Inssi mittas minun BJ:ssä tuon etäisyyden ja totes että 2cm puuttuu.

Kysyin jos tuota voi jotenkin modifioida että sais ne 2cm lisää ja inssi vaan naureskeli että yrittää saa.
Toyota BJ-42 -85

#433
Avatar
vepele
Viestit: 85
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 7:10 pm
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja vepele »

Eiksoo aikas helppo katsastuksee,vaikk rattiputkee siirtää toi 2cm
RUMARACING pig ben
HJ-60 vm:84

WWW.WUOKSIOFFROAD.COM
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

vepele kirjoitti:Eiksoo aikas helppo katsastuksee,vaikk rattiputkee siirtää toi 2cm
...ja siirtää simpukkaa samanverran rungosta. Kuullostaa työläältä.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Entäs jos vaan siirtää sitä putkiloa ja menee eri katsurille?
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

lyöt sen ovipahvin 2cm sisään.
Kaverilla on semmonen 3+4pa bj
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

Mä en kyllä nyt ymmärtänyt miksi sitä simpukkaa pitäis siirtää? En nyt just muista tarkalleen BJ:n rattiakselin rakennetta, mutta eikös siinä nyt jonkinlainen nivel ole jossain välissä? Jos ratin keskipistettä pitää saada kaksi senttiä vasuriin, oliskohan tulipellin kohdalla siirtotarve luokkaa pari milliä?
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Jos sitä pitää vaan pari senttiä siirtää, niin se tulipelti ei ole mikään ongelma. Ja se rättinivel antaa sata varmasti anteeksi jonkun asteen puolikkaan muuttumisen. Niinkuin antaa se peltikin.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Juu, kyllä sitä yläpäästä voi kääntää varmaan sen pari senttiä mutta alapäähän on suoraan rättinivelellä kiinni simpukassa.

Jotenki hahmotin väärin ja mietin, että sitä alapäätäkin pitäs siirtää.

Kannattaa kattoa lakipykälistä onko se mittavaatimus ikkunaan vai ovipahviin.
Jos ovipahviin niin tekee "katsastusoven", josta modaa melkein ikkunan tasalle pahvin.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
J-T
Viestit: 137
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 10:16 pm
Paikkakunta: Vaasa-Kauhava-Larsmo

Viesti Kirjoittaja J-T »

Entä jos ajaa avona katsastukseen?Vaikka ketjut ovien tilalla.Mikä on tilanne siinä vaiheessa?
#434
Bj-75=Ypyän Mersu
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Tai antaa katsurille tuumasen mitan :wink:
Siina rattiputken kannattimessa mika sijaitsee siina mittariston alla on valmiiks semmoset "soikio"reiat. En tieda paljonko saatovaraa nista loytyy, mutta vois vaikka riittaakkin.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
OPA
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 08, 2007 11:41 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja OPA »

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=14980
tuossa samaa juttua. eli ikkunan kohdalle osuu mittaus paikka
OPA
Offroad Kainuu Ry/KAMK Ry
Jari_M
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 5:12 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jari_M »

OPA kirjoitti:http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=14980
tuossa samaa juttua. eli ikkunan kohdalle osuu mittaus paikka
Onko sinulla mitään papereita noista säädöksistä? Kysyin tuolta Kajaanin "yksityiseltä" katsastus asemalta tuota asiaa niin eivät olleet kuulleetkaan asiasta ja tyrmäsivät 3-paikkasuuden lähes kokonaan!
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Onko sinulla mitään papereita noista säädöksistä? Kysyin tuolta Kajaanin "yksityiseltä" katsastus asemalta tuota asiaa niin eivät olleet kuulleetkaan asiasta ja tyrmäsivät 3-paikkasuuden lähes kokonaan!
Älä kysy Kajjjaanin yksityiseltä mitään vaan aja "valtion" konttuurille.
Siellä tietävät miten ne mitataan. Jos eivät tiedä niin ottavat selvää.

Siellä yksityisellä on nihilisti asenne kaikkea normaalia vuosikatsastusta poikkeavaa toimintaa kohtaan.

Itte kerran kysyin muistaakseni SOA muutoskatsastushommaa BJ:hin niin olisi pitänyt toimittaa tojotalta lausunnot ja taisivat jopa olla vailla AKE:n erityislupaa.

Eikä auttanu vaikka sanoin niitä rakennetun paljon ilman lupia.

Niillä ei ole minkään tason kiinnostusta ottaa asioista selvää.

Vissiin sillä 2000 ja nuorempien corolloiden katsastuksella elää.

Ikinä en siihen firmaan autoani vie katsastukseen.

Anteeksi avautuminen mutta näin se on.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Vastaa Viestiin