Sivu 1/1

HDJ 80 osa-aikainen neliveto

Lähetetty: Pe Joulu 21, 2007 11:43 am
Kirjoittaja Landman
Onko kellään kokemusta tällaisen systeemin toimivuudesta ja kestävyydestä? Ajattelin että tällä säästäisi HDJ:n etuperää kulumiselta ja myyjän mukaan myös melutason pitäisi laskea huomattavasti.Tätä myy Cros 4WD.

Lähetetty: La Joulu 22, 2007 9:07 am
Kirjoittaja hannuv
laitatko siitä firmasta paremmin tietoa...
(onhan siinä keskelläkin tasauspyörästö niin
vaikuttaakohan tuo niin ratkasevasti????)

Lähetetty: La Joulu 22, 2007 11:44 am
Kirjoittaja Luigi81

Lähetetty: La Joulu 22, 2007 2:16 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Tassa on varmaan ollut kyseessa normaali napalukkojen asennus HDJ:n akseleihin, vai mita?

Lähetetty: La Joulu 22, 2007 5:30 pm
Kirjoittaja hj60
marks4wd:n sarjasta varmaan on kyse, tulee hilut keskitasauspyörästöön ja napalukot.

Tuossa vissiin tulee vaan spooli tasauspyörästöön, ettei kytkettävä neliveto, vai muistanko väärin. EDIT: tais mennä niin että takavedolle tulee kiinteä laippa ja etuveto kytketään vakiolla keskilukolla.

Lähetetty: La Joulu 22, 2007 6:03 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
No perkules, semmoinenhan se nakojaan on
http://www.marks4wd.com/products/part-t ... PT4WD.html

Lähetetty: La Joulu 22, 2007 9:47 pm
Kirjoittaja Landman
Marks 4wd:n sarjasta pitäisi olla kyse.Ajattelin sarjan n.900 euron hinnan säästyvän ajanmittaan etuperän pidemmällä kestoiällä.Mielenkiintoista olisi tietää myös kuinka vaikuttaa ajettavuuteen,ennenkaikkea suuntavakavuuden muutos pelkällä takavedolla ajettaessa.Hintatieto on sitten vaan meikäläisen ulkomuistista puolivuotta vanhan puhelinkeskustelun perusteella. :)

Lähetetty: Su Joulu 23, 2007 12:33 pm
Kirjoittaja timop
Voit kokeilla tuon vaikutuksen ajettavuuteen kun otat etukardaanin irti ja ajat keskilukko päällä.

Lähetetty: Su Joulu 23, 2007 7:24 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
timop kirjoitti:Voit kokeilla tuon vaikutuksen ajettavuuteen kun otat etukardaanin irti .
Ja vetoakselit :wink:

Lähetetty: Ke Joulu 26, 2007 12:52 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Varmaan makuasia tämäkin, mutta ite oon tykänny kovasti jatkuvasta nelivedosta. Varsinkin liukkaalla. Osa-aikainen kun ei oo silloin päällä kun sitä tarttis, kun pitävällä alustalla ei voi/kannata sillä ajaa, ja sit kun on liukasta niin meno on puskevaa ja kulmikasta.

Jatkuva neliveto menee kuin ajatus, ketterä ja vakaa.

Lähetetty: Ke Joulu 26, 2007 9:39 pm
Kirjoittaja Landman
Kyllä jatkuva neliveto minustakin on yliveto talvikelillä.Jos pitkittäistasattua nelivetoa ei Marks 4wd systeemin asennuksen jälkeen enää ole,eipä taida sitten kannattaa.Mahtaisiko olla mitään järkeä asentaa pelkkiä napalukkoja eteen,jolloin keskilukko päällä ja napalukot auki ajaessa olisi kesäkelillä mahdollisuus ajaa käytännössä pelkällä takavedolla.Etupään voimansiirto jäisi kylläkin edelleen pyörimään ilman kuormitusta.

Lähetetty: Pe Joulu 28, 2007 12:14 pm
Kirjoittaja timop
Miksi ne vetoakselit pitäisi irrottaa? Etuvetoakselit paikallaan, etukardaani irrotettuna ja keskitasauspyörästö lukossa vastaa HJ:tä napalukot kiinni ja pelkkä takaveto. Ei sillä ole enää kovin suurta vaikutusta ajotuntumaan. Tai ottaa sitten etunapojen päästä vetolaipat irti niin saa vetoakselitkin vapaiksi.

Olen muuten samaa mieltä edellisten kanssa, miksi pyrkiä takaisin kivikaudelle, on tuo jatkuva neliveto ihan toista maata. Kannattaa tosiaan kokeilla ensin tuolla konstilla ennen pysyvää muutosta erilaisissa olosuhteissa, jatkuvaa vaihtoehtoa ei sitten muutoksen jälkeen tosiaan enää ole. Kannattaa sitten kokeilla myös ajella kaikki osat paikallaa ja keskilukko päällä, vastaa kytkettävää nelivetoa. Se on sitten ainoa vaihtoehto muutoksen jälkeen ja tulee olemaan yhtä juhlaa.