Kuva Kuva

HDJ 80 osa-aikainen neliveto

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Landman
Viestit: 92
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 10:00 am
Paikkakunta: Kerava

HDJ 80 osa-aikainen neliveto

Viesti Kirjoittaja Landman »

Onko kellään kokemusta tällaisen systeemin toimivuudesta ja kestävyydestä? Ajattelin että tällä säästäisi HDJ:n etuperää kulumiselta ja myyjän mukaan myös melutason pitäisi laskea huomattavasti.Tätä myy Cros 4WD.
Avatar
hannuv
Viestit: 51
Liittynyt: Su Loka 15, 2006 7:53 am
Paikkakunta: paltamo

Viesti Kirjoittaja hannuv »

laitatko siitä firmasta paremmin tietoa...
(onhan siinä keskelläkin tasauspyörästö niin
vaikuttaakohan tuo niin ratkasevasti????)
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

railai at surffi.net
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Tassa on varmaan ollut kyseessa normaali napalukkojen asennus HDJ:n akseleihin, vai mita?
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

marks4wd:n sarjasta varmaan on kyse, tulee hilut keskitasauspyörästöön ja napalukot.

Tuossa vissiin tulee vaan spooli tasauspyörästöön, ettei kytkettävä neliveto, vai muistanko väärin. EDIT: tais mennä niin että takavedolle tulee kiinteä laippa ja etuveto kytketään vakiolla keskilukolla.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

No perkules, semmoinenhan se nakojaan on
http://www.marks4wd.com/products/part-t ... PT4WD.html
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Landman
Viestit: 92
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 10:00 am
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Landman »

Marks 4wd:n sarjasta pitäisi olla kyse.Ajattelin sarjan n.900 euron hinnan säästyvän ajanmittaan etuperän pidemmällä kestoiällä.Mielenkiintoista olisi tietää myös kuinka vaikuttaa ajettavuuteen,ennenkaikkea suuntavakavuuden muutos pelkällä takavedolla ajettaessa.Hintatieto on sitten vaan meikäläisen ulkomuistista puolivuotta vanhan puhelinkeskustelun perusteella. :)
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Voit kokeilla tuon vaikutuksen ajettavuuteen kun otat etukardaanin irti ja ajat keskilukko päällä.
TP
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

timop kirjoitti:Voit kokeilla tuon vaikutuksen ajettavuuteen kun otat etukardaanin irti .
Ja vetoakselit :wink:
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Varmaan makuasia tämäkin, mutta ite oon tykänny kovasti jatkuvasta nelivedosta. Varsinkin liukkaalla. Osa-aikainen kun ei oo silloin päällä kun sitä tarttis, kun pitävällä alustalla ei voi/kannata sillä ajaa, ja sit kun on liukasta niin meno on puskevaa ja kulmikasta.

Jatkuva neliveto menee kuin ajatus, ketterä ja vakaa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Landman
Viestit: 92
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 10:00 am
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Landman »

Kyllä jatkuva neliveto minustakin on yliveto talvikelillä.Jos pitkittäistasattua nelivetoa ei Marks 4wd systeemin asennuksen jälkeen enää ole,eipä taida sitten kannattaa.Mahtaisiko olla mitään järkeä asentaa pelkkiä napalukkoja eteen,jolloin keskilukko päällä ja napalukot auki ajaessa olisi kesäkelillä mahdollisuus ajaa käytännössä pelkällä takavedolla.Etupään voimansiirto jäisi kylläkin edelleen pyörimään ilman kuormitusta.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Miksi ne vetoakselit pitäisi irrottaa? Etuvetoakselit paikallaan, etukardaani irrotettuna ja keskitasauspyörästö lukossa vastaa HJ:tä napalukot kiinni ja pelkkä takaveto. Ei sillä ole enää kovin suurta vaikutusta ajotuntumaan. Tai ottaa sitten etunapojen päästä vetolaipat irti niin saa vetoakselitkin vapaiksi.

Olen muuten samaa mieltä edellisten kanssa, miksi pyrkiä takaisin kivikaudelle, on tuo jatkuva neliveto ihan toista maata. Kannattaa tosiaan kokeilla ensin tuolla konstilla ennen pysyvää muutosta erilaisissa olosuhteissa, jatkuvaa vaihtoehtoa ei sitten muutoksen jälkeen tosiaan enää ole. Kannattaa sitten kokeilla myös ajella kaikki osat paikallaa ja keskilukko päällä, vastaa kytkettävää nelivetoa. Se on sitten ainoa vaihtoehto muutoksen jälkeen ja tulee olemaan yhtä juhlaa.
TP
Vastaa Viestiin