Kuva Kuva

HJ:n 5-vaihteisen öljyproppujen sijainteja ?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

HJ:n 5-vaihteisen öljyproppujen sijainteja ?

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Nojoo, vähän ehkä tyhmä kysymys, mutta ei oo kovin hääviä paskan lampun kanssa möyriä märällä pihalla auton alla.. Eli pitäs laatikkoon/laatikoihin öljyt vaihtaa, niin missäs noiden ne täyttöproput mahtaa olla, luultavasti ne tyhjennysproput on siinä loogisella paikalla jossain pohjassa, mut ne täyttöröörit jos sais tietää, ettei tarvis koko iltaa ettiä tuolla kurassa niitä.. Kiitos !
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Muistini mukaan.....korjakkoon joku viisaampi jos meni väärin.
Lootan täyttöroppu laatikon vasemmassa kyljessä,aika ovela paikka löytää ja tyhjennys lootan pohjassa.
Jakiksen täyttöroppu jakiksen taka"namassa"ylempänä ja tyhjennys alempana.....ei pohjassa...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Arppa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 10:59 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arppa »

Juurikin näin ne proput sijaitsee. Vasen=kuskinpuoli.
Sinne päälaatikkoon on pirun vaikea kaataa ölppää pullosta. Jos nyt käytössä ei ole asianmukaista pumppua, niin itse ainakin onnistuin näppärästi laittaamaan öljyä laatikkoon, kun pujotin letkun auton sisältä ulosoton vivun suojakumin välistä laatikon kylkea pitkin täyttöaukkoon ja sitten vain kaatoratti letkun päähän ja litra kerrallaan öljyä menemään. Taisin käyttää 2,5-3 cm röörillä olevaa letkua, se sopii tiivisti täyttöaukkoon.
Tosin kannattaa pyytää kaveria avuksi pitämään letkua laatikossa niin ei sotke pihaa. Mutta keinot on monet....
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Päälaatikon öljyt on mielestäni helppo täyttää siten, että irroittaa vaihdekepin ja kaataa aukosta sisään. Ei tarvitse pelata siinä ahtaassa kolossa pakoputken vieressä. Ottaa vaan täyttöpropun auki, niin näkee, milloin öljyä on tarpeeksi. Sitten proppu kiinni ja puoli litraa lisää (ilmeisesti hyvä kestävyyden kannalta, ja sitäpaitsi nuo taitaa vuotaa aina hieman).

Jakolootan öljyjen vaihto ainakin mun autossa:
-avaa ensin täyttöproppu laatikon takana keskellä puolivälissä
-jakolootan pohjassa oikealla oleva tyhjennysproppu auki
-ulosoton pohjassa vasemmalla oleva tyhjennysproppu auki
-proput kiinni UUSIEN tiivisteiden kanssa ja täyttöpropusta esim pilteeman öljynvaihtopumpulla uudet LÄMPIMÄT (+20 C) öljyt sisään (laite näyttää rasvaprässiltä; ei ole hyvä, mutta kelpaa paremman puutteessa)
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Jo vain, minä kiitän. Tänään tuo varmaan onnistuu vähän paremmin, tuo öljyjen vaihto, kun maaki kovettu taas hetkeks aikaa ainakin...
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Vastaa Viestiin