HJ:n 5-vaihteisen öljyproppujen sijainteja ?
Valvoja: Käyttäjä
HJ:n 5-vaihteisen öljyproppujen sijainteja ?
Nojoo, vähän ehkä tyhmä kysymys, mutta ei oo kovin hääviä paskan lampun kanssa möyriä märällä pihalla auton alla.. Eli pitäs laatikkoon/laatikoihin öljyt vaihtaa, niin missäs noiden ne täyttöproput mahtaa olla, luultavasti ne tyhjennysproput on siinä loogisella paikalla jossain pohjassa, mut ne täyttöröörit jos sais tietää, ettei tarvis koko iltaa ettiä tuolla kurassa niitä.. Kiitos !
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Muistini mukaan.....korjakkoon joku viisaampi jos meni väärin.
Lootan täyttöroppu laatikon vasemmassa kyljessä,aika ovela paikka löytää ja tyhjennys lootan pohjassa.
Jakiksen täyttöroppu jakiksen taka"namassa"ylempänä ja tyhjennys alempana.....ei pohjassa...
Lootan täyttöroppu laatikon vasemmassa kyljessä,aika ovela paikka löytää ja tyhjennys lootan pohjassa.
Jakiksen täyttöroppu jakiksen taka"namassa"ylempänä ja tyhjennys alempana.....ei pohjassa...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Juurikin näin ne proput sijaitsee. Vasen=kuskinpuoli.
Sinne päälaatikkoon on pirun vaikea kaataa ölppää pullosta. Jos nyt käytössä ei ole asianmukaista pumppua, niin itse ainakin onnistuin näppärästi laittaamaan öljyä laatikkoon, kun pujotin letkun auton sisältä ulosoton vivun suojakumin välistä laatikon kylkea pitkin täyttöaukkoon ja sitten vain kaatoratti letkun päähän ja litra kerrallaan öljyä menemään. Taisin käyttää 2,5-3 cm röörillä olevaa letkua, se sopii tiivisti täyttöaukkoon.
Tosin kannattaa pyytää kaveria avuksi pitämään letkua laatikossa niin ei sotke pihaa. Mutta keinot on monet....
Sinne päälaatikkoon on pirun vaikea kaataa ölppää pullosta. Jos nyt käytössä ei ole asianmukaista pumppua, niin itse ainakin onnistuin näppärästi laittaamaan öljyä laatikkoon, kun pujotin letkun auton sisältä ulosoton vivun suojakumin välistä laatikon kylkea pitkin täyttöaukkoon ja sitten vain kaatoratti letkun päähän ja litra kerrallaan öljyä menemään. Taisin käyttää 2,5-3 cm röörillä olevaa letkua, se sopii tiivisti täyttöaukkoon.
Tosin kannattaa pyytää kaveria avuksi pitämään letkua laatikossa niin ei sotke pihaa. Mutta keinot on monet....
Päälaatikon öljyt on mielestäni helppo täyttää siten, että irroittaa vaihdekepin ja kaataa aukosta sisään. Ei tarvitse pelata siinä ahtaassa kolossa pakoputken vieressä. Ottaa vaan täyttöpropun auki, niin näkee, milloin öljyä on tarpeeksi. Sitten proppu kiinni ja puoli litraa lisää (ilmeisesti hyvä kestävyyden kannalta, ja sitäpaitsi nuo taitaa vuotaa aina hieman).
Jakolootan öljyjen vaihto ainakin mun autossa:
-avaa ensin täyttöproppu laatikon takana keskellä puolivälissä
-jakolootan pohjassa oikealla oleva tyhjennysproppu auki
-ulosoton pohjassa vasemmalla oleva tyhjennysproppu auki
-proput kiinni UUSIEN tiivisteiden kanssa ja täyttöpropusta esim pilteeman öljynvaihtopumpulla uudet LÄMPIMÄT (+20 C) öljyt sisään (laite näyttää rasvaprässiltä; ei ole hyvä, mutta kelpaa paremman puutteessa)
Jakolootan öljyjen vaihto ainakin mun autossa:
-avaa ensin täyttöproppu laatikon takana keskellä puolivälissä
-jakolootan pohjassa oikealla oleva tyhjennysproppu auki
-ulosoton pohjassa vasemmalla oleva tyhjennysproppu auki
-proput kiinni UUSIEN tiivisteiden kanssa ja täyttöpropusta esim pilteeman öljynvaihtopumpulla uudet LÄMPIMÄT (+20 C) öljyt sisään (laite näyttää rasvaprässiltä; ei ole hyvä, mutta kelpaa paremman puutteessa)
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999