Kuva Kuva

Tietoa ammattilaisilta.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

karihj61
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:03 am
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Tietoa ammattilaisilta.

Viesti Kirjoittaja karihj61 »

Moikka!
Minulla on ollut Tojon Hilux nelkku ja Nissanin Patrolli .Nykyään alla pyörii HJ-61 vm-90.Utelisin onko mitään käytännön jippoa kun ajaa moukkuroisessa maastossa tai vaikka monttusella tiellä pienellä vaihteella alkaa helposti rytkäämään edestakaisin.Kun eukko ajaa niin sillä meinaa lirahtaa sitä kuuluisaa nestettä pöksyihin kun auto jytkää kun jänis kiimaaikaan.Kaasupoljin on kyllä tosi herkkä sitä kannattas varmaan vähän jäykistää.Kiitos etukäteen.
Maastossa on mukavaa!
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

61:n ominaisuus, ei vika, herkkä kaasu johtuu suoraruiskusta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

HJ61 tarvii varman poljennon eli tyyliin On/Off

"Kengurukakkonen" on jo legenda puhuttaessa 61 moottorin kaasusta
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

ja kannattaa tarkistaa että siellä kaasussa on ne kummatkin vastajouset hengissä. Jos ovat löysistyneey tai toinen poikki niin otsa siinä tummuu...

(löytyvät sieltä vänkärinpuolelta konehuoneesta, näet paremmin altapäin, Suurinpiirtein tulipellin tietämillä)
karihj61
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:03 am
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karihj61 »

Kiitos kaikille hyvien ohjeitten antaneille.Koitetaan painaa kovaalujaa tästä eteenpäinkin.Mutta on se vaan kumma kun HJ on niin saakurin hieno ratsu.
Hyvää Juhannusta.
Maastossa on mukavaa!
Rojota
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 9:12 am

Re: Tietoa ammattilaisilta.

Viesti Kirjoittaja Rojota »

karihj61 kirjoitti:Moikka!
Utelisin onko mitään käytännön jippoa kun ajaa moukkuroisessa maastossa tai vaikka monttusella tiellä pienellä vaihteella alkaa helposti rytkäämään edestakaisin.Kun eukko ajaa niin sillä meinaa lirahtaa sitä kuuluisaa nestettä pöksyihin kun auto jytkää kun jänis kiimaaikaan.Kaasupoljin on kyllä tosi herkkä sitä kannattas varmaan vähän jäykistää.Kiitos etukäteen.
Vetäise kuule vaikka käsikaasu päälle ja nosta jalka polkimelta.
pyyvama
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 5:47 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pyyvama »

Tää nyt voi olla vähän ittestäänselvä, mutta kannattaa tukea
kaasujalkaa oikeelle laatikon möykkyyn.

Matti
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Kylla tuohonkin tottuu. Olise itsellekkin aika erikoinen tilanne kun ensikertaa HJ61:n rattiin hyppasin, mutta kun ajan saatossa oppi nojaamaan jalalla siihen laatikon kylkeen (tukemaan) niin ei sita enaan huomannut.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Kyllähän tuo aika äkkinäinen on 2H-koneeseen verrattuna. Itselläni on suunnitelmissa laittaa w124 200d Mersun kaasuvivuston vaimennin polkimen varteen. Ko vaimennin maksaa noin 20e, joten isosta investoinnista ei ole kyse.
En ole vielä kiinnittänyt sitä, mutta pikkuhiljaa…
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Vastaa Viestiin