Etukardaanin ristikko tai boori väljä. Myös pinjonin laakeri voi olla löysä. Auton alle makaamaan ja kardaania heiluttamalla selvittää missä ko. kohteissa välystä. Sorkkarauta kätevä apuväline.
Jussi kirjoitti:Mulla oli tuo pinjonin laakeri löysällä. Laakeri kireelle ja ääni lakkas. Oli meinaan niin iso ääni että kerkesin jo ostaa uuden perän tilalle.
Miten onnistuit kiristämään laakeria? Koitin tänään normikokosella pulttipyssyllä, muttei kiristynyt ollenkaan... Voisko se jumittaa siitä kohdasta, mistä mutterin reunat on lyöty uraan, vaikka sitäkin koitin avata lekalla ja ruuvarilla.
Siinä mutterissa on se lukitus. Lyö jollain kiilalla se mutterin reuna takas. Mutteri on raskas pyörittää. Minä käänsin pitkällä momenttiavaimella ja oon syönyt puuroni aamuisin. Älä kiristä liikaa.
Vaihetti noi ristikot vähä jyrinä pieneni mut vielki o ihme jyrinää mikä välil vähä voimakkaampaa ja välil taas pienempää. Varsinki ku päästää kaasun ni voimistuu tasasel kaasul ihan pieni jyrinä.
Jussi kirjoitti:Mulla oli tuo pinjonin laakeri löysällä. Laakeri kireelle ja ääni lakkas. Oli meinaan niin iso ääni että kerkesin jo ostaa uuden perän tilalle.
Miten onnistuit kiristämään laakeria? Koitin tänään normikokosella pulttipyssyllä, muttei kiristynyt ollenkaan... Voisko se jumittaa siitä kohdasta, mistä mutterin reunat on lyöty uraan, vaikka sitäkin koitin avata lekalla ja ruuvarilla.
Jos se on kiritty joskus aikasemmin niin voip olla ettei enää kiristy.
Joutuu shimmaamaan tai sit vaihtaa sen laakerin uuteen
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------