Sivu 1/1
HJ60 Suutinremppa tehty, auto ei käynnisty
Lähetetty: To Marras 29, 2007 7:54 pm
Kirjoittaja Juha_
Joo eli kyseesä -88 vuosimallinen hj-60 ja tunti sitten sain nuo remontoidut suuttimet takasi paikalleen ja muut jutut kasattua tonne. Ilmattu on, pumpusta, suodattimelta, ja suuttimille tulevia muttereita käytetty auki, kaikki tämä vähintään 3-kertaa ja elämää ei ole.. APUVA!
Lähetetty: To Marras 29, 2007 8:34 pm
Kirjoittaja Juha_
Itse itselleni vastaten: Starttipilotti on hyvää ainetta
edit: Ei ainakaan tehoissa ollu mitään vaikutusta, ihan yhtä laiska paska se on vieläkin, tyhjäkäynnillä ottaa herkemmin kierroksia. Kait se vähemmän soosia nyt vie mut vituttaa siltiki
Lähetetty: To Marras 29, 2007 10:37 pm
Kirjoittaja PikkuF
Mitenkäs on noiden suutinten alle tulevien messinkitivareiden kunto....???
Kokeilitko suutinten kiinnityksen jälkeen painepumpulla,että pitääkö edelleenkin 130 kiloo paineita,vai karkaako lirut vähän niinkuin kuppatautisella merimiehellä??
Suutinrempasta ei ole suurenmiten hyötyä jos diisulit ei sumuttaudu oikeanlaisesti oikeaan kohteeseen

Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 10:09 am
Kirjoittaja Juha_
Joo ne messinkitipsuttimet tuli kummatkin uudet sinne alle, se "nokiprikka" ja sit sen yllä se leviämpi myös.. Ei tullu testattua kiinnityksen jälkeen, ku ei oo vehkeitä siihen.. Kinnasin nuo ~73 Nm ku oli vähän kierteet paskan näköset.. Vaihe vapaalla ottaa kyllä tosi paljo herkemmin jenkaa ku aikasemmin. Vaihoin just hehkut kaikki uudet, joskos se nyt lähtis kylmänä käyntiin, ei nimittäin tänään aamulla ainakaan lähteny, vaikka olikin 3h johdosa kii ja pakkasta joku 5 astetta..
edit: Ja on todellakin vittumaista ajaa 35/12.5 rattailla maantiellä edelleen, kun ei se jaksa nelonen silmässä vetää mäkeä ylös, ilman että vauhti hiipuisi (syöttöä on pari kierrosta ruuvattu), sappikivi kiehuu jo pelkästä ajatuksesta, kun kohta pitäisi lähteä maantielle paahtamaan..
Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 11:01 am
Kirjoittaja pemaripoju
ootko sitä pumpun ajoitusta kattonut? sillä oli omassa pirssissä aika iso vaikutus vääntöön ja kierrosherkkyyteen! se oli ajansaatossa jäänyt jonku 10 astetta myöhäselle kampiakselilta katsottuna!
turbo auttaa vääntöön

Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 11:17 am
Kirjoittaja Juha_
Joo justihinsa tuota pumpun ajotusta ajattelin kans (turbokin on seuraavasta "tilistä" tulossa, jos noita kelan rahoja nyt tiliks voi sanoa

) Ku ei vaan oo mitää hajua tosta pumpun ajotuksen säätämisestä... Pitäs bongata joku täältä joka sen vois tehä.. Siitähän taisitki jossai ketjussa kysellä ? Mut en tajunnu mitään ku luin sitä

Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 12:03 pm
Kirjoittaja Juha_
No tuo käynnistymisongelma varmaan selvis, hehkut kaikki uudet ja tuli tuossa mitattua, niin ei tuu virtaa hehkuille ollenkaan.. eilen kun eka kertaa rempan jälkeen pistin virrat päälle, niin toisen akun navasta, siitä mistä sen 24v ottaa niin +navasta päästi savut ja ilmeisesti jotain hajotti mennessään.. mutta mitä ? Rele kuulostais napsuvan ihan kuten pitääkin.. Ei tuolla missään välissä oo jotain sulaketta sitten ?
Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 1:05 pm
Kirjoittaja P-Pete
Akun plussa navasta lähtee lähtee hehkureleen koskettimen kautta sulakkeellinen syöttö hehkutukselle eli plus navan kaapelissa on ainakin minulla heti akun kiinnityksen jälkeen musta boxi jossa lukee "Glow fusable link", jonka sisällä on sulakesilta.
Voin pistää mailina kaaviokuvan jos tarvit (laita privana mail osoite).
Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 2:53 pm
Kirjoittaja Juha_
Joo se on varmasti se mikä siinä on, vai että se on se sulake, ku katoin vaan pikasesti, että siinä oli jonkunäkönen siltahässäkkä, mutta eipä käyny mielessä, että se ois sulake.. Kohta tarkastamaan asia.. Kiitän !
Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 5:10 pm
Kirjoittaja Juha_
Johan hehkuu taas.. Siis onko tuo tosiaan sellanen systeemi, kun siinä oli kaks pultin kantaa jossa mutterit nokissa, että siihen väliin tosissaan kuuluu joku "kisko" joka toimii sulakkeena, vaikka kummatkin ovat + ? Suht epäselvästi, mutta jos joku tajuaa..
Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 5:33 pm
Kirjoittaja P-Pete
Jep kyllä se on semmonen niiku sulakekisko juu
P.S Jos oli poikki niin kannattas laittaa vastaava sulakekisko tilalle ettei akut poksahda oikosulun tapahduttua.
Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 5:49 pm
Kirjoittaja Juha_
Jooh, minkähänlainen siinä on ollut alunperin ? Nyt pistin vaan tota reikärautaa siihen sellasen tulitikun mittasen pätkän... Mahtaapi olla hitusen liika vankkaa..
Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 8:23 pm
Kirjoittaja P-Pete
Juha_ kirjoitti:Jooh, minkähänlainen siinä on ollut alunperin ? Nyt pistin vaan tota reikärautaa siihen sellasen tulitikun mittasen pätkän... Mahtaapi olla hitusen liika vankkaa..
Okei no kaippa se reikärautaki joskus sulaa, mutta kannattas käydä toyotalta hakeen uus ei varmaan maksa maltaita tai sit maksaa

Lähetetty: La Joulu 01, 2007 8:38 am
Kirjoittaja PikkuF
Eräs Cruisereiden (ja HiAcen) "tyyppivika"on se että tankin päällä olevat naftaputket happanevat jostain kumman syystä puhki....
Sen seurauksena polttoainejärjestelmä saa ilmaa...
Tämän ilmansaannin huomaa siitä että käyntiinlähtö vaikeutuu oleellisesti ja että koneen vääntö ja teho häviää.
Ylämäkiin saa pahimmillaan lykätä jopa kakkosta....
Lähetetty: La Joulu 01, 2007 12:43 pm
Kirjoittaja Gravehill
Juha_ kirjoitti:
Ja on todellakin vittumaista ajaa 35/12.5 rattailla maantiellä edelleen, kun ei se jaksa nelonen silmässä vetää mäkeä ylös, ilman että vauhti hiipuisi (syöttöä on pari kierrosta ruuvattu), sappikivi kiehuu jo pelkästä ajatuksesta, kun kohta pitäisi lähteä maantielle paahtamaan..
Jep, ja vielä pahempi 37x14,5.

No jos parin kuukauden päästä olis 4.88 perissä.
