Sivu 1/1
HJ ei käynnistyny
Lähetetty: Ke Marras 28, 2007 10:06 pm
Kirjoittaja Repe
Naps, naps ja mykkä. Taas naps, napas, naps. Kun hehkuttaa valot himmeänä, sit täydet valot ja naps. Onko laturi vai mikä? Takuulla joku pieni onkelma? Mikä osa pitää ostaa tarvikkeesta

Hj ongelma
Lähetetty: Ke Marras 28, 2007 10:15 pm
Kirjoittaja werzu
Ja tietysti akut on uudet ja radiolle ei ole tietenkään otettu sähköä toiselta akulta.
Lähetetty: To Marras 29, 2007 8:09 am
Kirjoittaja Repe
Hojo jäi lentokentän parkkiin. Aattelin mennä töiden jälkeen koputtelemaan ja kattelemaan starttia. Paikkahan on mitä loistavin avata konepelti.
Aina lähteteny het eka startilla.

Lähetetty: To Marras 29, 2007 10:44 pm
Kirjoittaja PikkuF
Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 8:50 am
Kirjoittaja Repe
Ihmettelen vaan, että loppui kuin seinään. Onko ne yhtä helppo vaihtaa kuin aikanaan corolllan, joka mulla oli parikymmentä vuotta sitten. Muistaakseni sellaiset pienet L-malliset nipsukat.
Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 3:14 pm
Kirjoittaja krustikroki
On ne varmaan yhtä helppo vaihtaa. Mullaki viimetalvena lopetti starttaamasta ihan yllättäen. Vaihdoin vaan ne nastat sieltä solenoidista ja sit mentiin taas. Makso muistaakseni 3ekua.
Lähetetty: Pe Marras 30, 2007 4:28 pm
Kirjoittaja J-T
Repe kirjoitti:Ihmettelen vaan, että loppui kuin seinään. Onko ne yhtä helppo vaihtaa kuin aikanaan corolllan, joka mulla oli parikymmentä vuotta sitten. Muistaakseni sellaiset pienet L-malliset nipsukat.
Just ne.Mulla lopetti 360tkm ajettu bj-75 viime kesänä starttaamisen kun seinään.Kun otettiin startti pois ja avattiin nii oli just noi L-malliset nipsukat(mikä ny niiden nimi olikaan) kulunu loppuun.Vaihdettiin siinä samalla solenoidi ku se oli nii helppo tehä siinä samalla.
Osat makso muistaakseni 13.90€ fixuksella
Lähetetty: Su Joulu 02, 2007 4:29 pm
Kirjoittaja Repe
Startti pöydällä. Tarkistin käpälät. Niissä ei voi olla vika. Net oli kuin uudet eli ed. omistaja oli jo vaihtanut ne aikaisemmin. Kulumaa oli todella vähän.
Täytynee mittauttaa laturi ja akut. Hojo nykäistiin käyntiin lentoasemalla.
Annoin käydä kunnolla. Sammutin ja lähti käyntiin niin kuin ennenkin eli het ekalla. Ihmetyttää vaa kun oli about -10 asetetta pakkasta ja alkoi kuulua sitä napsutusta eikä käynnistynyt. Mitä muuta startista pitäisi tarkistaa ennen kuin laitan takaisin paikoilleen?
Lähetetty: Su Joulu 02, 2007 7:28 pm
Kirjoittaja juriihi
Äkikseltään tuntuis että vika olis akuissa, lämpimillä keleillä pelittää mutta kun mennään pakkasen puolelle niin tehot hyytyy...??? Niin ja tietenkin kannattaa samalla silmäillä akunkengät ja maadoitus runkoon/moottoriin..???
Lähetetty: Ma Joulu 03, 2007 12:13 am
Kirjoittaja sku
Äkkisiltään vaikuttais akku ongelmalta varsinkin jos valot himmenee paljon. Voi tietysti olla startin laakerit , mut siihen ei pitäis lämpötilan vaikuttaa.
Lähetetty: Ma Joulu 03, 2007 4:03 pm
Kirjoittaja Epeli.
Repe kirjoitti:Startti pöydällä. Tarkistin käpälät. Niissä ei voi olla vika. Net oli kuin uudet eli ed. omistaja oli jo vaihtanut ne aikaisemmin. Kulumaa oli todella vähän.
Täytynee mittauttaa laturi ja akut. Hojo nykäistiin käyntiin lentoasemalla.
Annoin käydä kunnolla. Sammutin ja lähti käyntiin niin kuin ennenkin eli het ekalla. Ihmetyttää vaa kun oli about -10 asetetta pakkasta ja alkoi kuulua sitä napsutusta eikä käynnistynyt. Mitä muuta startista pitäisi tarkistaa ennen kuin laitan takaisin paikoilleen?
Hiilet ja laakerit kannattaa katsoa.
Lähetetty: Ke Joulu 05, 2007 8:25 pm
Kirjoittaja Repe