Kuva Kuva

HJ ei käynnistyny

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Repe
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:13 pm
Paikkakunta: Rovaniemi

HJ ei käynnistyny

Viesti Kirjoittaja Repe »

Naps, naps ja mykkä. Taas naps, napas, naps. Kun hehkuttaa valot himmeänä, sit täydet valot ja naps. Onko laturi vai mikä? Takuulla joku pieni onkelma? Mikä osa pitää ostaa tarvikkeesta :lol:
Täältä tullaan...
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Hj ongelma

Viesti Kirjoittaja werzu »

Ja tietysti akut on uudet ja radiolle ei ole tietenkään otettu sähköä toiselta akulta.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Repe
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:13 pm
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Repe »

Hojo jäi lentokentän parkkiin. Aattelin mennä töiden jälkeen koputtelemaan ja kattelemaan starttia. Paikkahan on mitä loistavin avata konepelti.

Aina lähteteny het eka startilla. :cry:
Täältä tullaan...
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

N. 400-500tkm ajetun ja startatun Cruiserin startin solenoidin kontahtipinnat vaativat päivitys-satsin sisäänsä,vähän niinkuin vanhatpiiatkin.... :wink: :wink: :wink:
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Repe
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:13 pm
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Repe »

Ihmettelen vaan, että loppui kuin seinään. Onko ne yhtä helppo vaihtaa kuin aikanaan corolllan, joka mulla oli parikymmentä vuotta sitten. Muistaakseni sellaiset pienet L-malliset nipsukat.
Täältä tullaan...
krustikroki
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 7:47 pm
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja krustikroki »

On ne varmaan yhtä helppo vaihtaa. Mullaki viimetalvena lopetti starttaamasta ihan yllättäen. Vaihdoin vaan ne nastat sieltä solenoidista ja sit mentiin taas. Makso muistaakseni 3ekua.
vm.82 HJ60 35/13.5 15 + vinssi
vm 83 HJ60 viis vaihdetta ja pakki
J-T
Viestit: 137
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 10:16 pm
Paikkakunta: Vaasa-Kauhava-Larsmo

Viesti Kirjoittaja J-T »

Repe kirjoitti:Ihmettelen vaan, että loppui kuin seinään. Onko ne yhtä helppo vaihtaa kuin aikanaan corolllan, joka mulla oli parikymmentä vuotta sitten. Muistaakseni sellaiset pienet L-malliset nipsukat.
Just ne.Mulla lopetti 360tkm ajettu bj-75 viime kesänä starttaamisen kun seinään.Kun otettiin startti pois ja avattiin nii oli just noi L-malliset nipsukat(mikä ny niiden nimi olikaan) kulunu loppuun.Vaihdettiin siinä samalla solenoidi ku se oli nii helppo tehä siinä samalla.
Osat makso muistaakseni 13.90€ fixuksella
#434
Bj-75=Ypyän Mersu
Repe
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:13 pm
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Repe »

Startti pöydällä. Tarkistin käpälät. Niissä ei voi olla vika. Net oli kuin uudet eli ed. omistaja oli jo vaihtanut ne aikaisemmin. Kulumaa oli todella vähän.

Täytynee mittauttaa laturi ja akut. Hojo nykäistiin käyntiin lentoasemalla.
Annoin käydä kunnolla. Sammutin ja lähti käyntiin niin kuin ennenkin eli het ekalla. Ihmetyttää vaa kun oli about -10 asetetta pakkasta ja alkoi kuulua sitä napsutusta eikä käynnistynyt. Mitä muuta startista pitäisi tarkistaa ennen kuin laitan takaisin paikoilleen?
Täältä tullaan...
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Äkikseltään tuntuis että vika olis akuissa, lämpimillä keleillä pelittää mutta kun mennään pakkasen puolelle niin tehot hyytyy...??? Niin ja tietenkin kannattaa samalla silmäillä akunkengät ja maadoitus runkoon/moottoriin..???
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
sku
Viestit: 26
Liittynyt: La Syys 10, 2005 10:17 am

Viesti Kirjoittaja sku »

Äkkisiltään vaikuttais akku ongelmalta varsinkin jos valot himmenee paljon. Voi tietysti olla startin laakerit , mut siihen ei pitäis lämpötilan vaikuttaa.
Epeli.
Viestit: 20
Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 8:35 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Epeli. »

Repe kirjoitti:Startti pöydällä. Tarkistin käpälät. Niissä ei voi olla vika. Net oli kuin uudet eli ed. omistaja oli jo vaihtanut ne aikaisemmin. Kulumaa oli todella vähän.

Täytynee mittauttaa laturi ja akut. Hojo nykäistiin käyntiin lentoasemalla.
Annoin käydä kunnolla. Sammutin ja lähti käyntiin niin kuin ennenkin eli het ekalla. Ihmetyttää vaa kun oli about -10 asetetta pakkasta ja alkoi kuulua sitä napsutusta eikä käynnistynyt. Mitä muuta startista pitäisi tarkistaa ennen kuin laitan takaisin paikoilleen?
Hiilet ja laakerit kannattaa katsoa.
Repe
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:13 pm
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Repe »

Tiedoksi vain kaikille. Perskele akun kenkä oli mennyt halki sillain mukavasti, ettei huomannut ennen kuin otti koko kengän käteen. Uusi kenkä ja Hojo lähteen iloisesti käyntiin. On se niin kivaa taas.

Tosin tuli kämmättyä vähän. Öljykello (rikkinäinen sekin) ja pöydälle kun laiton auton käyntiin. No kaikki varmaan arvaa mistä huomasin nopeesti autotalissa :lol: :lol: :lol: :lol:
Täältä tullaan...
Vastaa Viestiin