Sivu 1/1

OIKEAA tietoa 12 h-t koneen syötön säädöstä tänne, kiitos

Lähetetty: Ti Marras 27, 2007 4:14 pm
Kirjoittaja allis1
Olen tossa käynyt läpi haulla löytämiäni viestiketjuja 12 h-t koneen säätämisestä. Kovin on ristiriitäista tietoa. Moni puhuu turpottoman HJ:n pumpusta ja säätöruuveista, vaikkakin on kysymys Hj61:stä. Ahdonalaisesta syötön säädöstä meinas löytyä hyvä topic, mutta sekin kaatui väittelyyn. Eli tähän ois nyt mahdollista laittaa varmoja vinkkejä mistä säätöruuvista tapahtuu mitäkin ja mielellään kuvilla varustettuna.

Netistä en oo löytäny muuta kun jakajapumppuihin tosi hyviä ohjeita eli
nyt jos tänne saatais hyvä paketti aikaiseksi, niin siitä olis iloa ja apuva varmasti monelle iha-ite-säätäjälle.

Lähetetty: Ti Marras 27, 2007 8:15 pm
Kirjoittaja hinuri
Pumpun etupuolella ahdonalainen syöttö,pieni kuusiokolo avain sopii.

Lähetetty: Ti Marras 27, 2007 9:03 pm
Kirjoittaja metsäsika
niin ja pumpun takapuolelta se kalvo johon menee se letku se niin tiukalle että ei enää saa sitä lukitus mutteriakaan siihen, siihen tais käytä sit ihan tavallinen tasapää meesseli niin se etupuolella oleva 4mm kuusio kolo kannattaa ruuvata sekin ihan auki niin eipähän turhaan jarrutele siellä :)

Lähetetty: To Loka 08, 2009 8:45 pm
Kirjoittaja osilpi
Pyörittelin äsken pumpun etupuolella olevaa kuusiokoloruuvia n 3 kierrosta auki päin (keulaan) ja takapuolella olevaa tasapäämeisselillä pyörivää ruuvia samoin n 3 kierrosta keulaan päin eli siis kireämmälle.

Täytyy sanoa, että vaikutus oli uskomattoman suuri! Ensimmäisen kerran kun kolmosella laittoi kaasun pohjaan, niin oli kyllä hymy korvissa... Lähtee vetämään lähes tyhjäkäynniltä alkaen.
Ahtoja 0,5 bar eikä välijäähdytintä vieläkään.

Nyt savuttaa silminnähtävästi vain reippaasti kiihdytettäessä, mutta tasakaasulla ei. Tarvinnee vielä hienosäätöä.

Lähetetty: Su Loka 11, 2009 8:01 pm
Kirjoittaja profi
Joo sieltä takaa kun kiristelee sitä 12mm lukituksella olevaa lättäpäistä ruuvia niin saa kyllä hyvin vetoja ja savua lissää, mutta miten sen pitäis toimia sen etupuolella olevan kuusiokolo ruuvin? Pyörittelin sitä varmaan neljä kierrosta auki, hyvä ettei se koko ruuvi tippunu, mutta ei sillä ollu kyllä yhtään mitään vaikutusta.

Lähetetty: Ke Loka 28, 2009 7:42 am
Kirjoittaja Eissi
Ehkä hieman off topic tms.... mutta eikös nyt ois hyvä tilaisuus tehdä tyhjentävä faq 61 pumpun säädöistä kuvineen. moni ei välttämättä käsitä kun puhutaan joistain ruuveista.

Lähetetty: Ke Loka 28, 2009 4:02 pm
Kirjoittaja pemaripoju
kuinka paljo noi teijän itte ruuvatut 61 lykkää savua kiihdytettäessä?
kun mulla on siinä 60 koneessa 61 pumppu ja siitä on mustolan toimesta säädetty maksimi syötöt(110mm3) ja siitä ei tule savua oikeen yhtää! ja suuttimienkaa ei pitäis vie ahistaa. pikku pöläys tulee ku lähtee kaasu pohjas liikkeelle.

eilen kokeilttiin niin oli perseeseen tuntuva ero ku 5vaihteella kiihdytettäessä sääteli ahtopainetta 1bar ja 1,4bar välillä. ja cooleri ja 3"putki löytyy myös.

Lähetetty: To Loka 29, 2009 7:55 am
Kirjoittaja Eissi
Power is Nothing...
Without Smoke!!!

Pumpuista puheen olleen jos jollain tarve juuri säädettyyn pumppuun niin katsokaas myyntipalsta...

Lähetetty: To Loka 29, 2009 9:36 pm
Kirjoittaja Gravehill
pemaripoju kirjoitti:kuinka paljo noi teijän itte ruuvatut 61 lykkää savua kiihdytettäessä?
kun mulla on siinä 60 koneessa 61 pumppu ja siitä on mustolan toimesta säädetty maksimi syötöt(110mm3) ja siitä ei tule savua oikeen yhtää! ja suuttimienkaa ei pitäis vie ahistaa. pikku pöläys tulee ku lähtee kaasu pohjas liikkeelle.

eilen kokeilttiin niin oli perseeseen tuntuva ero ku 5vaihteella kiihdytettäessä sääteli ahtopainetta 1bar ja 1,4bar välillä. ja cooleri ja 3"putki löytyy myös.
No kyllähän sitä enemmän tulee ku pikku pöläys jos nyt sattuu joskus pikkusen kiihdyttämään rivakkaammin.:P

Lähetetty: To Loka 29, 2009 10:03 pm
Kirjoittaja Blis
pemaripoju kirjoitti:kuinka paljo noi teijän itte ruuvatut 61 lykkää savua kiihdytettäessä?
kun mulla on siinä 60 koneessa 61 pumppu ja siitä on mustolan toimesta säädetty maksimi syötöt(110mm3) ja siitä ei tule savua oikeen yhtää! ja suuttimienkaa ei pitäis vie ahistaa. pikku pöläys tulee ku lähtee kaasu pohjas liikkeelle.

eilen kokeilttiin niin oli perseeseen tuntuva ero ku 5vaihteella kiihdytettäessä sääteli ahtopainetta 1bar ja 1,4bar välillä. ja cooleri ja 3"putki löytyy myös.
tallan ku lyö tiskiin kakosella niin siinä 2800-3000 pölähtää ja tuntuu ku muuli potkasis persiiseen, sitten savu hälvenee jonkin verran aina punarajalle asti noustessa.. normaaliajossa ei oikeastaan saa koskaan savuja irti...

Lähetetty: Pe Loka 30, 2009 9:20 am
Kirjoittaja pemaripoju
tossa pumpussa on se iso murkula(hätäpysäytin) säädetty niin että se ei paina sitä vipua ollenkaa vaan väliin jää noin millin rako.

ja saattaa olla että toi ei savuta sen takia ku ennakkoo ei ole oikeen tarpeeksi. musta savuhan lisääntyy vääntö alueella jos on ennakkoo enempi. syynä on että tyhjäkayntiä ei meinaa saada tarpeeksi pienelle jos lisää ennakkoo. heti nousee tyhjäkäyntinopeus ku lisää ennakkoo johki 1200r/min. no on toi kuskinpuolen takavalo vähä nokinen että kai sieltä jotain pölähtelee :)