Sivu 1/1
BJ40 nappihehkun teko?? *asennettu*
Lähetetty: Ma Marras 26, 2007 1:34 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Laitetaan tämä tännekkin.
Eli ongelmana edelleen nappihehkun toteutuksen tajuaminen. Sähkö hommat kun on täysin hepreaa meikälle.
Kävin tos rymyää BJ:n jalkotilassa ja sieltähän löyty se hehkurele. Siitä lähtee 3kpl paksua johtoa, sekä kaks ohutta.
Tekninen piirros ;D Noi paksut johdot on oikeesti mustat(tai jtn), mutta ny ne on värilliset selittämisen helpottamiseksi.
Elikkä:
Katoin sähkökynällä, että keskimmäiseen (sin.) johtoon tulee virta kun päävirtakytkin on ON-asennossa. Ja kun kääntää virta-avaimen hehkutus asentoon, silloin virta tulee alimpaan ja ylimpään johtoon (kelt. ja pun.)
Ohuet johdot on liitetty yhteen keskeltä. Mitä lienee...
Eli miten sen nappihehkun voi toteuttaa. Kuin monta eri johtoa tarvin ja mihin ne vedetään ??? Kun jotenkinhan rele pitää saada napsahtamaan päälle ja hehkuttamaan auton käydessä, kun nappia painaa.
-Tomi
Lähetetty: Ma Marras 26, 2007 2:54 pm
Kirjoittaja r2ree
Minä tein sen siten, että etsin virtalukosta sen piuhan kun menee siihen hehkuasentoon. En muista millään mikä se niistä on.
Siitä ryöstö katkaisijalle ja katkaisijan toinen karva maihin.
Ja laita palauttava katkaisija. Muuten jää satavarmasti hehku jossain kohtaa päälle. Kokemusta on.
Lähetetty: Ma Marras 26, 2007 3:07 pm
Kirjoittaja 4x4_88
hmmm...
Sähkökaavion mukaan johto ois joko valk.vih. tai musta.valk.
kai
Olisko toi "G" tos virtalukko kaaviossa "Glow", eli hehku? Silloin se johto ois vihreä/valkoinen.

Lähetetty: Ma Marras 26, 2007 3:35 pm
Kirjoittaja A-P
r2ree kirjoitti:Minä tein sen siten, että etsin virtalukosta sen piuhan kun menee siihen hehkuasentoon. ... Ja laita palauttava katkaisija.
Näin minäkin sen tein. Toimii hehkutus sekä napista että virtalukosta. Jälkihehku mukavampi antaa napilla.
Painonapille täältä ääni!
Lähetetty: Ma Marras 26, 2007 3:36 pm
Kirjoittaja r2ree
Kaavion mukaan näyttäis siltä. Ja nyt kun mainitset valkovihreän, jotain tapahtui päässä. Oliko se muisto vai katkeava verisuoni..
Onko vuosimalli -75 BJ:n hehku siten, että avainta käännetään nurinniskoin jousta vasten ja sitten off-asennon kautta starttiin?
Lähetetty: Ma Marras 26, 2007 3:46 pm
Kirjoittaja 4x4_88
r2ree kirjoitti:Kaavion mukaan näyttäis siltä. Ja nyt kun mainitset valkovihreän, jotain tapahtui päässä. Oliko se muisto vai katkeava verisuoni..
r2ree kirjoitti:Onko vuosimalli -75 BJ:n hehku siten, että avainta käännetään nurinniskoin jousta vasten ja sitten off-asennon kautta starttiin?
Kyllä on
Lähetetty: Ma Marras 26, 2007 3:54 pm
Kirjoittaja r2ree
Sitten vaan muovit pois ohjaustolpan ympäriltä ja koestuskynän kanssa koittamaan virtalukon pohjasta oikea nasta. Aloita siitä vihrivalkiasta. Virtalukko maadoittaa, eli kun tökkäät kynän tai mittarin nastaan ja toisen piuhan maihin ja käännät virta-avainta hehkuun (tässä kohtaa osaa arvostaa kolmikätisyyttä) pitäisi syttyä valo tai viisari värähtää. Ja siitä eteenpäin napin asennus..
Lähetetty: Ma Marras 26, 2007 4:10 pm
Kirjoittaja 4x4_88
OK asia selvä!
Kiitoksia avusta. Joskus nämä hommat on tosi yksinkertaisia, eikä niitä itse tajua
Jospa nyt säästäs naapureiden hermoa kun jos tuo tasais käyntiä kylmänä. Ei muuta kuin nappia ostamaan.
APUA
Lähetetty: Ti Marras 27, 2007 3:11 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Hmmmm... Otin rosvolla johdon hehkujohdosta (se virtalukon), laitan sen toisen pään napille ja napin maihin.
Sille johdolle tulee virtaa kun kääntää hehku asentoon, mutta mitään ei tapahdu napin kautta kun avain ON-asennossa. Virrat on päällä, eli avain on ON asennossa.
mutta eihän sillon siihen hehkujohtoon tule virtaa kun on avain ON asennossa.??? Eikö siihen napillekkin ppitäisi saada virta?
Helppiä. Auto makaa pihalla johdot paljaana. Ei tiedä millon lähtee pihasta.
Lähetetty: Ti Marras 27, 2007 3:35 pm
Kirjoittaja r2ree
Nyt pitää miettiä kun ei ole sitä vehjettä edessä.. HTK
Lähetetty: Ti Marras 27, 2007 3:45 pm
Kirjoittaja r2ree
Juu, ANTEEKSI..

Toivottavasti et o polttanu mitään..
Hitto kun koittaa luottaa muistiinsa. Demenzheimer taitaa vaivata.. Tulkitsinpas tuota kaavaa uudelleen
Se kytkentä vaatii virran syöttämistä sinne hehkureleelle päin.
Eliskä, ryöstä virta virtasyötöstä (ennen virtalukkoa, niin on aina saatavilla, tai jälkeen, jolloin toimii vain ON asennossa) ja virta nappiin ja napin toinen karva siihen Vihervalkoiseen piuhaan.
Lähetetty: Ti Marras 27, 2007 4:04 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Joo ei mitään. Kiitos vain vaivannäöstä

Ei palanut vielä mitään.
Juu..oli itelläki kumma olo, kun oli nappi kädessä... hehkujohdosta napille johto ja nappi maissa...

öööö..., että mistä tää muka saa sen virran sitte
Huomenna vois jatkaa. Kerkesin käydä maisemoimassa Bertan ojauspylvään vähän paremman näköiseksi ja huomenna ois taas valoisaa.
Onhan se jo puoliksi tehty, kun rosvoliittimen jatkeena on jo yks johto. Enää tarvii sen virtapuolen.
Lähetetty: Ti Marras 27, 2007 4:10 pm
Kirjoittaja r2ree
Menee aina välillä pähkimisen puolelle..
Noita valoreleitä kun usein kytkee siten, että releelle antaa virran siitä virtapiuhasta ja relettä ohjataan kytkemällä kelan maa katkaisijan kautta..
Ei muuta kuin iloista napin asentelua huomenna.
Naks hyvä, rätzz huono.
Lähetetty: Ke Marras 28, 2007 11:31 am
Kirjoittaja 4x4_88
Nappihehku asennettu. Toimii loistavasti. Savutus väheni 264% ja käynti helpottu kummasti
Tein niinkuin
r2ree sanoi. Kiitoksia vielä kovasti!
Nappi löysi paikkansa kätevästi "käsikaasun" tilalle. Kun ei se "käsikaasu" toiminunu muutenkaan.
Näyttääpi olevan sen verta reilu klubi, että vois liittyä jäseneksi ens vuonna
