BJ40 rumpujarru vm-80
Valvoja: Käyttäjä
onko kukaan värkänny bj.n takajarrukenkiä etu jarrujen kengistä.
yht äkkiä kattottuna erot on aika pienet.
sorvilla takarumpua isommaks tai viilalla kengät vanhaan sopiviks ja "pikkusen" kavennusta. vois toimia hinta vaan on tarvike etukengille huokeempi ku alkuperääsille takakengille.
motonetistä tilailin korjaussarjan noille sylintereille ja tulihan niitä vuosimallin mukaan tilasin ja ennen asennusta mittailin kumien halkaisijoita niin perk. vanhat (mäntien päälle tulevat) kumit oli 25mm ja uudet reiluun alle myös kumien korkeudes oli selvät erot.
kertokaa viisaammat mikkä kumit tonne pitääs tilata. onko asennettu josain vaihees jokku muut sylinterit. vai onko tojo käyttänyt tuota perinteistä et ne laitetaan tehtaalla mikkä sattuu oleen hyllys.
yht äkkiä kattottuna erot on aika pienet.
sorvilla takarumpua isommaks tai viilalla kengät vanhaan sopiviks ja "pikkusen" kavennusta. vois toimia hinta vaan on tarvike etukengille huokeempi ku alkuperääsille takakengille.
motonetistä tilailin korjaussarjan noille sylintereille ja tulihan niitä vuosimallin mukaan tilasin ja ennen asennusta mittailin kumien halkaisijoita niin perk. vanhat (mäntien päälle tulevat) kumit oli 25mm ja uudet reiluun alle myös kumien korkeudes oli selvät erot.
kertokaa viisaammat mikkä kumit tonne pitääs tilata. onko asennettu josain vaihees jokku muut sylinterit. vai onko tojo käyttänyt tuota perinteistä et ne laitetaan tehtaalla mikkä sattuu oleen hyllys.
kuten tuossa aikasemmin kirjottelin hommasin omaani vuosimallin mukaan jotka toimi kesällä hyvin, pakkasten tultua tihkui nesteet ohi.
sitten yksi amer.auto harrastaja kaveri huomasi että näissähän sylintereissä on mitat, ne oli siinä sylinteri ulkopinnassa tuuman osina.
nyt en kuolmaksenikaan muista mitä ne oli enkä viitti avata
mutta vastaavat kumit löytyi jenkkiauto mitoista joku standardi se oli.
sitten yksi amer.auto harrastaja kaveri huomasi että näissähän sylintereissä on mitat, ne oli siinä sylinteri ulkopinnassa tuuman osina.
nyt en kuolmaksenikaan muista mitä ne oli enkä viitti avata
mutta vastaavat kumit löytyi jenkkiauto mitoista joku standardi se oli.
15/16 = 0,9375 inch = 23,8125 mmpumo kirjoitti:kuten tuossa aikasemmin kirjottelin hommasin omaani vuosimallin mukaan jotka toimi kesällä hyvin, pakkasten tultua tihkui nesteet ohi.
sitten yksi amer.auto harrastaja kaveri huomasi että näissähän sylintereissä on mitat, ne oli siinä sylinteri ulkopinnassa tuuman osina.
nyt en kuolmaksenikaan muista mitä ne oli enkä viitti avata
mutta vastaavat kumit löytyi jenkkiauto mitoista joku standardi se oli.
7/8 = 0,875 inch = 22,225 mm
Tuossa noita mittoja, tilasin itselleni korjaussarjan, ja sain noita pienempiä kumeja vaikka sylintereistä nyt löytyi tuo 15/16 merkintä..
Mulla oli edellinen omistaja laittanut pienen sekacoctailin noita tiivistekumeja sylintereihin.. Vaikka kaikkien olisi pitänyt olla mallia isompi niin löytyi joukosta myös pienempiä..
#421
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
näky
Ompa ajettu käsijarru kengät loppuun.Uusi rumpu maksooi noin 120e toyotalla.ja kengät 17e kappale
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Re: näky
joo, toi näytti olleen aika kauan paskana ja moneen kertaan avatttukin. Nykyiset hihnat oli meleko uudet ja omasta varaosavarastosta löytyi "uusi" rumpukin...werzu kirjoitti:Ompa ajettu käsijarru kengät loppuun.Uusi rumpu maksooi noin 120e toyotalla.ja kengät 17e kappale
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
käsijarru
Mitä siinä sitten voi hajoa,jos katsastusmies repii kahvasta rullien päällä.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Re: käsijarru
Sitä minäkin olen miettinyt. Kyllä kai ne Suzukissakin nykäs kardaani kässäriä...jäsen 57 kirjoitti:Mitä siinä sitten voi hajoa,jos katsastusmies repii kahvasta rullien päällä.
Miettiin vaa, että miten sitä kehtaa neuvoa katsastus-setää, ettei repäsis kässäriä.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Re: käsijarru
Kun sen käkkärin voiman suunta on mietitty pikkusen toisinpäin.jäsen 57 kirjoitti:Mitä siinä sitten voi hajoa,jos katsastusmies repii kahvasta rullien päällä.
Inertia. Eli, liikkeessä oleva kappale pyrkii jatkamaan matkaansa, ellei joku muu voima vaikuta siihen.
Takapyöriä pyöritetään, vetästään käkkäri kiinni. Pyörät pyrkivät jatkamaan pyörimistään (ja vieläpä pyöritetään lisää). Voima alkaa kasaantumaan kohti käkkäriä. Hmm.. vetokaselit, perä, pinioni, kardaani ristikoineen, ite käkkäri... Joka kohdassa on kuitenkin välystä, missä saadaan kertautuva nyppäsyjen sarja. Eri juttu silloin kun jarrut on pyörissä.
Kun sen käkkärin tarkoitus ei ole pysäyttää autoa vaan pitää se paikallaan.
Minä ainakin neuvon auliisti katsastussetiä. Ei ne mitään lääkäreitä sentäs ole. Yleensä kun niitä muistuttaa kardaanikäkkäristä, kirpoaa ote kahvasta.
Taitaa olla muutama kikotin hajonnu.
Viimeksi muokannut r2ree, Ma Tammi 07, 2008 9:40 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Heh...mulla veteli kärnästä oikein autuaasti leimalla,kun olin Suznukia(sorry)leimamassa...oli siinä uskossa että on käpäri takarummuissa ja ei meinannu uskoo millään et on jordaanilla
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Menee kyllä pahasti OT. Mutta pakko kertoa oma kokemus kun ei tiennyt missä kässäri vaikuttaa. Aikoinaan faijan 900 suapilla piti kavereille näyttää kässärikäännös. Meinas tulla alushousujen vaihto kun auto lähti lapasesta ja jäi senteistä kiinni ettei yhteen talon seinään osuttu. Noh eikun ihmettelemään että mitä vi**ua ja selvishän se että etujarruissaha ne kässärin palikat oli .