Kuva Kuva

BJ40 rumpujarru vm-80

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

nalli
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 10:25 am

Viesti Kirjoittaja nalli »

onko kukaan värkänny bj.n takajarrukenkiä etu jarrujen kengistä.
yht äkkiä kattottuna erot on aika pienet.
sorvilla takarumpua isommaks tai viilalla kengät vanhaan sopiviks ja "pikkusen" kavennusta. vois toimia hinta vaan on tarvike etukengille huokeempi ku alkuperääsille takakengille. :?
motonetistä tilailin korjaussarjan noille sylintereille ja tulihan niitä vuosimallin mukaan tilasin ja ennen asennusta mittailin kumien halkaisijoita niin perk. vanhat (mäntien päälle tulevat) kumit oli 25mm ja uudet reiluun alle myös kumien korkeudes oli selvät erot.
kertokaa viisaammat mikkä kumit tonne pitääs tilata. onko asennettu josain vaihees jokku muut sylinterit. vai onko tojo käyttänyt tuota perinteistä et ne laitetaan tehtaalla mikkä sattuu oleen hyllys. :?:
pumo
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2006 8:10 am
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja pumo »

kuten tuossa aikasemmin kirjottelin hommasin omaani vuosimallin mukaan jotka toimi kesällä hyvin, pakkasten tultua tihkui nesteet ohi.

sitten yksi amer.auto harrastaja kaveri huomasi että näissähän sylintereissä on mitat, ne oli siinä sylinteri ulkopinnassa tuuman osina.
nyt en kuolmaksenikaan muista mitä ne oli enkä viitti avata :-)
mutta vastaavat kumit löytyi jenkkiauto mitoista joku standardi se oli.
nalli
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 10:25 am

Viesti Kirjoittaja nalli »

joo samaan propleemaan törmättiin ja mulla on noi rummut auki joten löydän mitat sieltä.
mistä tilasit passeöit kumit... :oops:
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Tuli viimein vaihdettua toi laatikon ja jakiksen välistefa ja samalla rustailin käkkärikin kuntoon.. ja katos mitä löyty

Kuva
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
BJ_nelkyt
Viestit: 20
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 9:29 pm
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja BJ_nelkyt »

pumo kirjoitti:kuten tuossa aikasemmin kirjottelin hommasin omaani vuosimallin mukaan jotka toimi kesällä hyvin, pakkasten tultua tihkui nesteet ohi.

sitten yksi amer.auto harrastaja kaveri huomasi että näissähän sylintereissä on mitat, ne oli siinä sylinteri ulkopinnassa tuuman osina.
nyt en kuolmaksenikaan muista mitä ne oli enkä viitti avata :-)
mutta vastaavat kumit löytyi jenkkiauto mitoista joku standardi se oli.
15/16 = 0,9375 inch = 23,8125 mm
7/8 = 0,875 inch = 22,225 mm

Tuossa noita mittoja, tilasin itselleni korjaussarjan, ja sain noita pienempiä kumeja vaikka sylintereistä nyt löytyi tuo 15/16 merkintä.. :cry:

Mulla oli edellinen omistaja laittanut pienen sekacoctailin noita tiivistekumeja sylintereihin.. Vaikka kaikkien olisi pitänyt olla mallia isompi niin löytyi joukosta myös pienempiä.. :wink:
#421
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

näky

Viesti Kirjoittaja werzu »

Ompa ajettu käsijarru kengät loppuun.Uusi rumpu maksooi noin 120e toyotalla.ja kengät 17e kappale
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ_nelkyt
Viestit: 20
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 9:29 pm
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja BJ_nelkyt »

No niin, leimaa tuli.. Kiitokset kaikille hyviä neuvoja antaneille..

Takajarruilla heittoa 9 %

Käkkärillä, (kas kummaa) 13 % :wink:
#421
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Elkää pirulauta antako niitten katsurien kiskoa krdaanikäkkäriä siinä penkissä. Voi yks kaunis kerta joku sulake antaa periks..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Re: näky

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

werzu kirjoitti:Ompa ajettu käsijarru kengät loppuun.Uusi rumpu maksooi noin 120e toyotalla.ja kengät 17e kappale
joo, toi näytti olleen aika kauan paskana ja moneen kertaan avatttukin. Nykyiset hihnat oli meleko uudet ja omasta varaosavarastosta löytyi "uusi" rumpukin...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

käsijarru

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Mitä siinä sitten voi hajoa,jos katsastusmies repii kahvasta rullien päällä.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Re: käsijarru

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

jäsen 57 kirjoitti:Mitä siinä sitten voi hajoa,jos katsastusmies repii kahvasta rullien päällä.
Sitä minäkin olen miettinyt. Kyllä kai ne Suzukissakin nykäs kardaani kässäriä...

Miettiin vaa, että miten sitä kehtaa neuvoa katsastus-setää, ettei repäsis kässäriä. :lol:
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Re: käsijarru

Viesti Kirjoittaja r2ree »

jäsen 57 kirjoitti:Mitä siinä sitten voi hajoa,jos katsastusmies repii kahvasta rullien päällä.
Kun sen käkkärin voiman suunta on mietitty pikkusen toisinpäin.
Inertia. Eli, liikkeessä oleva kappale pyrkii jatkamaan matkaansa, ellei joku muu voima vaikuta siihen.

Takapyöriä pyöritetään, vetästään käkkäri kiinni. Pyörät pyrkivät jatkamaan pyörimistään (ja vieläpä pyöritetään lisää). Voima alkaa kasaantumaan kohti käkkäriä. Hmm.. vetokaselit, perä, pinioni, kardaani ristikoineen, ite käkkäri... Joka kohdassa on kuitenkin välystä, missä saadaan kertautuva nyppäsyjen sarja. Eri juttu silloin kun jarrut on pyörissä.

Kun sen käkkärin tarkoitus ei ole pysäyttää autoa vaan pitää se paikallaan.

Minä ainakin neuvon auliisti katsastussetiä. Ei ne mitään lääkäreitä sentäs ole. Yleensä kun niitä muistuttaa kardaanikäkkäristä, kirpoaa ote kahvasta.
Taitaa olla muutama kikotin hajonnu.
Viimeksi muokannut r2ree, Ma Tammi 07, 2008 9:40 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Heh...mulla veteli kärnästä oikein autuaasti leimalla,kun olin Suznukia(sorry)leimamassa...oli siinä uskossa että on käpäri takarummuissa ja ei meinannu uskoo millään et on jordaanilla 8)
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Menee kyllä pahasti OT. Mutta pakko kertoa oma kokemus kun ei tiennyt missä kässäri vaikuttaa. Aikoinaan faijan 900 suapilla piti kavereille näyttää kässärikäännös. Meinas tulla alushousujen vaihto kun auto lähti lapasesta ja jäi senteistä kiinni ettei yhteen talon seinään osuttu. Noh eikun ihmettelemään että mitä vi**ua ja selvishän se että etujarruissaha ne kässärin palikat oli :oops: .
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Vastaa Viestiin