Kuva Kuva

BJ40 rumpujarru vm-80

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Jarrut

Viesti Kirjoittaja werzu »

Oliko käsijarruvivut syönyt uraa jarrurummun keskiöön.Voisin kuvitella että näin olisi voinut käydä.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ_nelkyt
Viestit: 20
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 9:29 pm
Paikkakunta: Hanko

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja BJ_nelkyt »

werzu kirjoitti:Oliko käsijarruvivut syönyt uraa jarrurummun keskiöön.Voisin kuvitella että näin olisi voinut käydä.
Ehkä pikkaisen.. Itse jarrurummun pinnassa jonkun verran pientä uraa havaittavissa..

Kuva

Availin tuossa pelkääjänpuolen takajarrurummun, meni nyt kokemuksella helposti.. Ajattelin ensin selvitä vain vaihtamalla uudet jarrukengät, ja voitelemalla nuo säätöruuvit, ja tietysti säätämällä.. Mutta kun katsastelin lähemmin noita jarrumäntien kumeja löytyi tuollaisia pikkaisi vuotokohtia..

Kuva


Nyt varmasti kannattaa suosiolla irroittaa jarrumännät, käydä tarkemmin läpi, takaisin kiinni, ja sitten ilmata koko systeemi ?

Menin ja tilailin tällaisen itselleni tuolta Ebaysta..

Kuva

Oiskohan tuosta enemmän ilo mitä tuosta haynesin kirjasta(minkä omistan), joka on fj:iile ja vuosimallit olikos se 75-78 tai joitain..
#421
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Laitan tuonne Galleriaan BJ:n suomenkielisen huoltomanuaalin heti kun saan sinne joko isommalti tilaa tai pilkon sen kahteen osaan.

Röllille kiitos matskusta. Se on editoitu PDF -muotoon.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
BJ_nelkyt
Viestit: 20
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 9:29 pm
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja BJ_nelkyt »

Kuva

Käkkärin uudet osat paikallaan.. Kiitokset sinne minne kuuluu ! :D

Takarummuissa olisi muutama mäntä vielä tiukkaakin tiukemmin kiinni jarrusylintereissä.. Mikä avuksi ?
Viimeksi muokannut BJ_nelkyt, Ma Joulu 03, 2007 4:11 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#421
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

hyvältä näyttää!!! pitäs tehä sama homma kun vaan jaksais...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
pumo
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2006 8:10 am
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja pumo »

ite tein toissa kesänä vastaavat remontit (- käkkäri).
jumissa oli takapyörissä joka sylinterissä yksi mäntä, paljon liuotusta crcllä tai muulla vastaavalla, vähän lämpöä ja lisää liotusta ni kyllä se irtosi lopulta.

sylinterin kumeissa sattu joku erhe ja menin ostamaan ne pienemmät, kesän toimi hyvin mutta talven tullessa alkoi kusemaan nesteet ohi, lopulta syyksi paljastui tuo liian pieni koko.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Käsijarru

Viesti Kirjoittaja werzu »

On siinä aika paljonkin uraa sinä rummussa.Se rumpu on aika sikahintainen.Ostin viime keväänä oli noin 120e muistaakseni.Kengät oli jotain 17e kappale.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ_nelkyt
Viestit: 20
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 9:29 pm
Paikkakunta: Hanko

Re: Käsijarru

Viesti Kirjoittaja BJ_nelkyt »

werzu kirjoitti:On siinä aika paljonkin uraa sinä rummussa.Se rumpu on aika sikahintainen.Ostin viime keväänä oli noin 120e muistaakseni.Kengät oli jotain 17e kappale.
Mulla löytyy muutama vararumpu.. Pitää kattoa ovatko paremmassa kunnossa..

Tänään kävin tilailemassa kaikki uudet gummit noille takajarrujen sylintereille.. Hyvä nyt laitella kaikki kuntoon, yksi jarruputkikin meni vaihtoon.. Oli näköjään korjattu teipillä.. :?
#421
patevee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 1:36 pm
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja patevee »

HÖ. onkohan toi teippi patentti ollu aikanaan jarrujen korjauksessa must juttuja? meinaan mun bertasta oli kans korjattu jarrusylinterin kumi sillai että ens oli kiedottu jonniin verran muovinarua ja sitte pirusti lätkäteippiä päälle. bertan käkkäristä kans senverta että tehin kaupat parista bertasta. toisessa bertassa käsijarru pelaa huomattavasti paremmin kun mun ajoautossa. kummallakin bertalla ajettu vajaa satatuhatta ja sitte jätetty mätäneen jonkin soramontun laidalle missä vandaalit on kivittäny kaikki lasit ja valot paskaks. varaosiks meinaan purkaa. nin sitä piti kysymäni että mistä johtuu kun käkkäri pitää eteenpäin kun tauti mut taaksepäin ei vaikka repii viimmenen väri naamalla kahvasta? :oops: :shock:

#287
{jogge}
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 9:32 pm
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja {jogge} »

niin noista taka jarru kengistä mikä firma se oli josta niitä sai kun motonetissä ei ainakaan ollut
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

patevee kirjoitti:nin sitä piti kysymäni että mistä johtuu kun käkkäri pitää eteenpäin kun tauti mut taaksepäin ei vaikka repii viimmenen väri naamalla kahvasta? :oops: :shock:

#287
Paras tapa saaha jarrut tommosiks on laittaa kenkät väärinpäin. Tai sitten kulunu toispuoleisesti?

Parkkeeraa vastasuudessa nokka alamäkeen.. :lol: :lol: :lol:
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
BJ_nelkyt
Viestit: 20
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 9:29 pm
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja BJ_nelkyt »

Sain kuin sainkin pienen vänkäämisen jälkeen nuo kiinni olevat männät irti sylintereistä (akselin pätkä ja moska).. Paisu vaan koko remppa pikkaisen siinä sivussa.. Alunperin piti selvitä vain säätämisellä, mutta nyt on melkein kaikki osat atomeina ja jarruputketkin menee kaikki takaa uusiksi.. :wink:

Noh nyt on aineskin pikkaisen kokemusta tuleville vuosille.. :mrgreen:
#421
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

BJ_nelkyt kirjoitti:Paisu vaan koko remppa pikkaisen siinä sivussa.. Alunperin piti selvitä vain säätämisellä, mutta nyt on melkein kaikki osat atomeina ja jarruputketkin menee kaikki takaa uusiksi.. :wink:

Noh nyt on aineskin pikkaisen kokemusta tuleville vuosille.. :mrgreen:
Nää rempat mitään paisu... :shock: :shock: :shock:

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=3702

Vieläkin kesken toi 12ht asennus..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Jo projektien paisumiset :lol: Alunperin piti tehdä hojosta hieman menevämpi yms. En aina edes muista että mulla on HJ pukeilla johon kiekurajousia olen asentamassa. Ehkäpä jonain päivänä taas alkais sitä väsämään. Liian paljon muuta tekemistä, kun vanhaa taloa remppaa...ja läjääkin tarttis rustata.
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

soon kuitenkin hyvä että intoa piisaa. Muula oli kans tarkoitus saada bertta kesäksi kasaan mutta peltiä pitikin taikoa enemmän... syksyllä ei enää ehtiny oli niin kiire duunissa, ja vittu nyt mitään näe kun tulee kotiin. no kevväämmällä, kevväämmällä....
Vastaa Viestiin