Kuva Kuva

Calixi Hj:n letkuun?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Calixi Hj:n letkuun?

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Onko ollu ongelmia kun on reilusti pieni? Uuteen letkuun laitoin ja tilaa letkussa olis halkasialtaan reilusti isommallekin.
SLCK#419
- MMC -
-MAC-
Kuva
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Jos tässä tarkoitetaan alavesiletkuun tulevaa perinteistä ~550w lämmitysvastusta, hengetönhän on mutta kyllähän se on parempi kuin ei mitään. Itselläni oli tuollainen alavesiletkussa oleva lämmitin eipä se oikeen jaksa lämmittää kovilla pakkasilla vaikka kuinka piti johdon päässä :shock: :shock: , mutta itse korjasin tilanteen ja laitoin 1,5kw letkulämppärin nyt motti lämpiää huomattavasti paremmin jo lyhyemmälläkin lämmitys ajalla :D :D ....... mitä nyt olen tälle syksylle testaillut noin -10 pakkasilla.
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Juuri tota mikä ei teholtaankaan oo häävi tarkotan. Isompi ongelma kun tehottomuus on että se ei oo riittävän suuri halkasialtaan letkuun.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

niitä on myös sylinterikannen plommiin lyötäviä! 550w
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

pemaripoju kirjoitti:niitä on myös sylinterikannen plommiin lyötäviä! 550w
Kirjat ei tunne enää suoraan kun letkun väliin tulevat Calix:i alavesiletkuun ja defa joka on n2*kalliimpi tulee johonkin ohuempaan letkuun.

Olisin laittnu mieluusti pakkasproppuun kunhan olis tieto paljonko minkäkin takana on tilaa.
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Se lommiin laitettava tulee sylinterinkanteen lohkossa itsessään ei taida lommeja olla, omassani on kannessa aivan takana apukuskinpuolella. On ilmeisemmin rikki, aikaisemman omistajan peruja eikä sitä ole poistettu.
Jotensakkin tuntuu että kun lämmitysvastus on noin ylhäällä niin miten se lämmittää lohkoa että saako se aikaan kiertoa, kun taas tuo jonka mainitsit 2* kalliimman lämmittimen joka tulee n.16mm letkuihin niin siinä otetaan vesi mahdollisiman alhaalta lohkonvesitilasta ja johdetaan mahdollisimman ylös ja näin saadaan omapainoinen kierto aikaiseksi(lämmin neste nousee ylös painaen kylmää alas) näin itse olen ymmärtänyt.... :?: :?:

Ja lisätään vielä että on se alavesiletkussa oleva lämmitinkin tuossa omassa hoijjakassa paikalla ja toimivanan. Kun viime talven sillä lämmittelin niin huomasin kun pakkanen paukkui reilusti yli -20 niin kone oli etupäästä sula mutta ei edes käden lämpöinen niin vastaavasti koneen takaosa oli aivan kuurassa :? :?
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Lämmitin

Viesti Kirjoittaja werzu »

Sellainen kannessa oleva lämmitin tarttee olla jos pakkasta on yli -20c päällä käytännössä koko ajan kun autolla ei aja jos haluaa siitä olevan hyötyä.Jos käytää 2-3h nin ei eroa edes huomaa.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=355 ... ht=kauanko

tuossa ois mun ratkaisu yhdessä kuvassa. Pelaa kuin unelma.
Meniköhän tuo linkki oikein ??

-Jussi-
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Itselläni on myös hoijjakassa samanlainen sydeemi kuin Jussilla ja hyvin tuntuu pelittävän :D :D :D :D Tosin on toi kiertovesipumppu vielä asentamatta vaikka hommattuna on jo, mutta se oottelee paikoilleen laittoa tallinpöydällä :wink: :wink: :wink:
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

:shock: Toihan on hyvä! Toimii varmasti minkä lämmiitimen kanssa vaan mainiosti kun on tommonen malmikasa kyseessä ei lämpöö kerkiä omalla kierrolla kovassa pakkasessa kaikkialle. Eli jos alavesiletkulämppärini pysyy paikallaan laitan kiertovesipumpun.
Vepa
Viestit: 25
Liittynyt: To Loka 12, 2006 9:40 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vepa »

Mulla ei oo 60 ollenkaan ollu lämppärissä ja lähtee. välillä jos yli 20 pakkasta saattaa tarvita toisen hehkun. Mutta hienosti pärähtää tulille jos säädöt kunnossa. Mullakin oli vaikeuksia jo nolla kelissä ton kans mut säädettiin pumpun ajoitus ja ero oli melkoinen. Kylmänä kalisee niinkun 100 seppää takois :lol:
#HZJ73#
Viestit: 62
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:23 am
Paikkakunta: Karjala

Viesti Kirjoittaja #HZJ73# »

Minkä hintaisia nuo Calixin letkulämppärit ovat, 1000W?
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

#HZJ73# kirjoitti:Minkä hintaisia nuo Calixin letkulämppärit ovat, 1000W?
Muistaakseni 750w 49,90/Motonet . Alavesiletkuun tarkotettu. Hinta ei ainakaan paljoo halpene.
Vastaa Viestiin