Kuva Kuva

Talvirenkaat

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

HDJ80
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 8:38 am
Paikkakunta: Petäjävesi

Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja HDJ80 »

:shock:
Kertokaa kokemuksia talvirenkaistanne. Autossani on alla 33x12.5x15 renkaat, joilla olen nyt luistellut jonkin aikaa. Kyllähän niillä pärjää kun muistaa ne, mutta luistoonlähdöt on välillä aika yllättäviä.
Simolinin palstalla jo koitin kysellä näistä, mutta saanto oli aika niukkaa...
Hyvä talvirengas 33 tuumaisen kokoluokassa? Onko sellaisia olemassakaan? Lähinnä vastaava?
Jankkirautaa ja muuta romua...
mikap
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikap »

Minulla on ollut Hakkapeliitta LT kokoa 238/85-16 pari talvea ja hyvät ovat olleet. Parjää paremmin umpihangessa kuin mutikalla, maantiestä puhumattakaan. Korkeus on tuumissa n. 32. Tämän korkeampaa "oikeata" talvirengasta en hakemallakaan löytänyt.
ppyy
Viestit: 270
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 8:46 am

Viesti Kirjoittaja ppyy »

mikap kirjoitti:Minulla on ollut Hakkapeliitta LT kokoa 238/85-16 pari talvea ja hyvät ovat olleet. Parjää paremmin umpihangessa kuin mutikalla, maantiestä puhumattakaan. Korkeus on tuumissa n. 32. Tämän korkeampaa "oikeata" talvirengasta en hakemallakaan löytänyt.
Meillä on kanssa hj:ssa vastaavat Hakkapeliitat, kokoa en kyllä muista ja BJ:ssa Trac Edget nastoitettuna (kummassakin pakettiauton nastat). Hakkapeliitat on paljon paremmat, pitää paremmin lumella ja liukkaalla. Tietty toi lava-bj on itsestään jo sellainen vempula, mutta eron kyllä huomaa. Itse olen kyllä nastarenkaiden kannattaja.

Joskus ajoin 33":lla mutiaisilla talviaikaan Helsinkiin katsastukseen ja Matin saatesanat pitivät kyllä hyvin paikkansa: "Aja sitten niin ettei tarvii jarruttaa !". Kannattaa pitää näin talvella mielessä..

t. P
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Talvigumeksenahan menee melkein mikä m,plus,s gummi,mutta kyllähän oikealla talvikumilla ja MT kuvioisella MS renkaalla on eroa.
Itte oon ajanu BFG Trac Edge 7,5/16 nastoitettuna ja hjuva pito sekä nokialaisilla.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Mulla reilu viikko kokmusta Bridgestone Dueler MT stä kokoluokas 33" ja hyvin on tien päällä pärjänny pelkällä takatyönnöllä (vielä). samaa ei todellakaan voi sanoa Savero AT stä, liukkaampia renguloita en oo vielä löytäny :D
1987 LJ70
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

minä luistelen coopperin discoveryillä. Lumella ja sohjolla pitää ihan riittävästi, mutta jäällä kaipaa nelikkoa tai nastoja. Renkaat 33x12.5x15.
Sharedoc
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 7:08 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Mulla lantikassa alla Nokia SUV Hakkapeliitta nastoitettuna 265/65/17
Mahtava pito ja kohtuu hiljainen. Maantieajossa "leijuu" jonkinverran.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Minullakin on nuo 33x12.5x15 Bridgestone Duelerit, tähän mennessä yllättäneet kaikin puolin (myös) talviominaisuuksillaan. Ovat paljon paremmat kuin vanhat 235/85/16 All-Terrainit, jopa jäisillä alustoilla. Kaipa se on kumiseoksesta kiinni.
Vastaa Viestiin