Sivu 1/1

Polttoaineneen kondenssisäiliö

Lähetetty: Su Touko 01, 2005 5:04 pm
Kirjoittaja Kimble
Miten on, voiko Toyota HJ 60 Land Cruiserin polttoainesysteemin dieselin vedenpoistoa varten tehdyn pikkutankin jättää pois? Siis sen joka sytyttää aina välillä "Filter"-varoitusvalon?

Voiko poisjättämisestä olla jotakin ongelmia nykypäivänä?

Kimble

Re: Polttoaineneen kondenssisäiliö

Lähetetty: Su Touko 01, 2005 7:58 pm
Kirjoittaja uretaani
Se vedenerotin todellakin erottaa vettä dieselistä. Kesällä tuo ei ole kovin suuri ongelma, koska tankkiin ei muodostu juurikaan kondensiota. Talvisin vettä on joskus ollut niinkin paljon, että muutaman sadan metrin jälkeen on matka pysähtynyt... kun ei ole vedenpoistoa tehty sulan aikana... Minä en poistaisi sitä... joku tietysti on eri mieltäkin...
Kimblex kirjoitti:Miten on, voiko Toyota HJ 60 Land Cruiserin polttoainesysteemin dieselin vedenpoistoa varten tehdyn pikkutankin jättää pois? Siis sen joka sytyttää aina välillä "Filter"-varoitusvalon?

Voiko poisjättämisestä olla jotakin ongelmia nykypäivänä?

Kimblex

Lähetetty: Su Touko 01, 2005 8:15 pm
Kirjoittaja neli.veto
En poistaisi minäkään. Jos se valo vilkahtelee / palaa niin seuraavaksi tyhjentämään vedenerotin vedestä.

En tiedä onko landcruisereissa sama ominaisuus kuin hiacessa tuon filter- ja latausvalon kanssa. Kun ajoi vesilätäkköön niin että laturi kastui ja filter- ja latausvalo syttyi niin laturista oli hiilet finaalissa. Kertoivat tämän valoshoun myös huollosta.

Lähetetty: Su Touko 01, 2005 9:03 pm
Kirjoittaja Kimble
Täytynee sitten laitattaa se pikkuinen kondenssitankki polttoainejärjestelmään takaisin. Täytyy varmistaa, että vekottimesta tulee toimintavarma. Ei ole kivaa jos kone hyytyy mettään. :roll:

Lähetetty: Su Touko 01, 2005 9:08 pm
Kirjoittaja country-jake
miten tuo vedenerotin oikein toimii?

tutkiskelin äsken myös polttoainetankin päällä olevaa, lähinnä mustekalla muistuttavaa letkuhässäkkää! mistä selviäisi kaikkien näiden letkujen yms. käyttötarkoitus? mulla on netistä haetut toyotan manuaalit(1980 chassis/body ja 2H), mutta en löytänyt niistä mitään polttoainetankkiin liittyvää?

Lähetetty: Ma Touko 02, 2005 8:58 am
Kirjoittaja timop
Purkamassani belgialaista alkuperää olevassa HJ:ssä vedenerotinta ei edes ollut, suora putki vaan. Suomen oloissa antaisin sen kuitankin olla paikallaan jos selleinen kerran on olemassa.

Lähetetty: Ma Touko 02, 2005 8:54 pm
Kirjoittaja country-jake
vielä uudestaan kyselen: tietääkö kukaan, mitä ne kaikki letkut ovat polttoaineen tankkausputken vieressä?? n.5 putkea kiinnittyy muoviseen pitkulaiseen mustaan säiliöön, siinä oli joku minimaalinen suodatinkin jossain putkessa(samanlainen kuin bensa-kaasari koneissa PA-suodatin)!!??

minkälaisia virityksiä olette viritelleet, kun on kaikki komponentit vaihdettu. bensa(ruisku) kilpuriimme rakentelin täysin uudet putket, pumput, tankit yms., mutta nämä dieselit ovat vielä monelta kantilta hämärän peitossa? :oops: varsinkin kaavakuvat uusituista PA-järjestelmistä olisivat tervetulleita!! :P

Lähetetty: Ti Touko 03, 2005 6:57 am
Kirjoittaja hj60
Se putkihärveli on joku semmonen polttoainehöyryjen tiivistinsysteemi, että huohotukseen menis mahollisimman vähän mitään huuruja. Ja semmosen selityksen joskus sain että niitä letkuja menee sinne monta ku ne menis loiskelevyjen eri puolilta, siis joka osastosta omansa.

Mulla se vedenerotin oli ohitettu suoralla putkella ku tuon auton ostin, ja irrotin sen jossain vaiheessa tutkittavaksi. Näytti sen verran ruosteiselta että on voinu päästää ilmaa sekaan ja siksi ois ohitettu. Tarkotus on kyllä palauttaa moinen takaisin järjestelmään.

Country-Jake: vedenerotin toimii siten että koska dieselöljy on vettä kevyempää, se jää pinnalle kellumaan ja vesi painuu pohjalle. Tankistahan polttoaine on pakko ottaa pohjalta, mutta tuosta pömpelistä eteenpäin jatkava putki lähtee yläosasta, ja anturi tarkkailee vedenpinnan korkeutta. Kun vesipinta nousee ja valo syttyy, niin pohjaropun avaamalla voi vedet laskea pois, ja näin ruiskupumppu ja suuttimet pysyvät hyvässä kunnossa.