Kuva Kuva

Polttoaineneen kondenssisäiliö

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Polttoaineneen kondenssisäiliö

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Miten on, voiko Toyota HJ 60 Land Cruiserin polttoainesysteemin dieselin vedenpoistoa varten tehdyn pikkutankin jättää pois? Siis sen joka sytyttää aina välillä "Filter"-varoitusvalon?

Voiko poisjättämisestä olla jotakin ongelmia nykypäivänä?

Kimble
Viimeksi muokannut Kimble, Ke Touko 18, 2005 12:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
uretaani
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Kiikala/Somero

Re: Polttoaineneen kondenssisäiliö

Viesti Kirjoittaja uretaani »

Se vedenerotin todellakin erottaa vettä dieselistä. Kesällä tuo ei ole kovin suuri ongelma, koska tankkiin ei muodostu juurikaan kondensiota. Talvisin vettä on joskus ollut niinkin paljon, että muutaman sadan metrin jälkeen on matka pysähtynyt... kun ei ole vedenpoistoa tehty sulan aikana... Minä en poistaisi sitä... joku tietysti on eri mieltäkin...
Kimblex kirjoitti:Miten on, voiko Toyota HJ 60 Land Cruiserin polttoainesysteemin dieselin vedenpoistoa varten tehdyn pikkutankin jättää pois? Siis sen joka sytyttää aina välillä "Filter"-varoitusvalon?

Voiko poisjättämisestä olla jotakin ongelmia nykypäivänä?

Kimblex
Älähän huoli.
neli.veto
Viestit: 65
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 8:59 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja neli.veto »

En poistaisi minäkään. Jos se valo vilkahtelee / palaa niin seuraavaksi tyhjentämään vedenerotin vedestä.

En tiedä onko landcruisereissa sama ominaisuus kuin hiacessa tuon filter- ja latausvalon kanssa. Kun ajoi vesilätäkköön niin että laturi kastui ja filter- ja latausvalo syttyi niin laturista oli hiilet finaalissa. Kertoivat tämän valoshoun myös huollosta.
neli.veto
SLCK #213
LJ70 -89
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Täytynee sitten laitattaa se pikkuinen kondenssitankki polttoainejärjestelmään takaisin. Täytyy varmistaa, että vekottimesta tulee toimintavarma. Ei ole kivaa jos kone hyytyy mettään. :roll:
country-jake
Viestit: 11
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:19 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja country-jake »

miten tuo vedenerotin oikein toimii?

tutkiskelin äsken myös polttoainetankin päällä olevaa, lähinnä mustekalla muistuttavaa letkuhässäkkää! mistä selviäisi kaikkien näiden letkujen yms. käyttötarkoitus? mulla on netistä haetut toyotan manuaalit(1980 chassis/body ja 2H), mutta en löytänyt niistä mitään polttoainetankkiin liittyvää?
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Purkamassani belgialaista alkuperää olevassa HJ:ssä vedenerotinta ei edes ollut, suora putki vaan. Suomen oloissa antaisin sen kuitankin olla paikallaan jos selleinen kerran on olemassa.
TP
country-jake
Viestit: 11
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:19 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja country-jake »

vielä uudestaan kyselen: tietääkö kukaan, mitä ne kaikki letkut ovat polttoaineen tankkausputken vieressä?? n.5 putkea kiinnittyy muoviseen pitkulaiseen mustaan säiliöön, siinä oli joku minimaalinen suodatinkin jossain putkessa(samanlainen kuin bensa-kaasari koneissa PA-suodatin)!!??

minkälaisia virityksiä olette viritelleet, kun on kaikki komponentit vaihdettu. bensa(ruisku) kilpuriimme rakentelin täysin uudet putket, pumput, tankit yms., mutta nämä dieselit ovat vielä monelta kantilta hämärän peitossa? :oops: varsinkin kaavakuvat uusituista PA-järjestelmistä olisivat tervetulleita!! :P
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Se putkihärveli on joku semmonen polttoainehöyryjen tiivistinsysteemi, että huohotukseen menis mahollisimman vähän mitään huuruja. Ja semmosen selityksen joskus sain että niitä letkuja menee sinne monta ku ne menis loiskelevyjen eri puolilta, siis joka osastosta omansa.

Mulla se vedenerotin oli ohitettu suoralla putkella ku tuon auton ostin, ja irrotin sen jossain vaiheessa tutkittavaksi. Näytti sen verran ruosteiselta että on voinu päästää ilmaa sekaan ja siksi ois ohitettu. Tarkotus on kyllä palauttaa moinen takaisin järjestelmään.

Country-Jake: vedenerotin toimii siten että koska dieselöljy on vettä kevyempää, se jää pinnalle kellumaan ja vesi painuu pohjalle. Tankistahan polttoaine on pakko ottaa pohjalta, mutta tuosta pömpelistä eteenpäin jatkava putki lähtee yläosasta, ja anturi tarkkailee vedenpinnan korkeutta. Kun vesipinta nousee ja valo syttyy, niin pohjaropun avaamalla voi vedet laskea pois, ja näin ruiskupumppu ja suuttimet pysyvät hyvässä kunnossa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin