Toyota 4 Runner käynti häiriö!(Päästöt korkeat)?
Valvoja: Käyttäjä
Toyota 4 Runner käynti häiriö!(Päästöt korkeat)?
Elikkä rohkenenpa kysästä täältä kanssa-autoilijoilta 4Runneriin liittyvää jutskaa. Autohan vm-91 ja 3L bensa kutosella jonka olen vasta hankkinut
joten tekniikka on vierasta minulle. Mutta nyt itse kysymykseen, tasakaasulla maantienopeuksilla kierrosten ollessa 2000-3000 välillä esiintyy ikävää
pikku nykimistä joka on pitemmän päälle tympeän tuntuista
Osaisko joku sanoa mistä vikaa vois lähtiä etsimään???? Jakajankansi ja tulpan johdot on jo vaihdettu mutta nykiminen ei loppunut näillä, tulpista ei ole tietoa onka koska vaihdettu mutta voisko johtua niistä????
Eli laittakaahan ohjeita/vinkkejä tulemaan mitä kotikonsteilla vois asialle tehdä Kiitoksia jo etukäteen vastanneille
joten tekniikka on vierasta minulle. Mutta nyt itse kysymykseen, tasakaasulla maantienopeuksilla kierrosten ollessa 2000-3000 välillä esiintyy ikävää
pikku nykimistä joka on pitemmän päälle tympeän tuntuista
Osaisko joku sanoa mistä vikaa vois lähtiä etsimään???? Jakajankansi ja tulpan johdot on jo vaihdettu mutta nykiminen ei loppunut näillä, tulpista ei ole tietoa onka koska vaihdettu mutta voisko johtua niistä????
Eli laittakaahan ohjeita/vinkkejä tulemaan mitä kotikonsteilla vois asialle tehdä Kiitoksia jo etukäteen vastanneille
Viimeksi muokannut juriihi, To Loka 23, 2008 4:13 pm. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82
Käytiin testaamassa pitempi lenkki, alkumatka meni ihan kivasti mutta kun moottori lämpesi normilämpöihin alkoi "pätkimen" ja lopuksi ainakin yksi sylintereistä oli pois pelistä elikkä kone "röpötti" ja tehot poissa. pysähdys ja jäähyttelyä/ihmettelyä, pikku hiljaan kotia kohti.
Perille päästyä otin yhden tulpista pois ja yllätyksenä tulppa oli tyyppiä Denso Q16R-U ja ohjekirjan mukaan pitäisi Nippondenson tulppa olla K16R-U.
Aikani netissä tongittua löyty tämä Q-alkuinen tulppa on jostain 1.6 corollan Olisko käynyt näin että edellinen omista on vaihtannut väärät tulpat koska nyt paikalla olevat on lähes uudet, vaihdettu samoihin aikoihin johtojen ja virranjakajankannen kanssa
Huomenna haetaan uudet tuikut ja testataan oletan että vika korjaantuu tällä
Perille päästyä otin yhden tulpista pois ja yllätyksenä tulppa oli tyyppiä Denso Q16R-U ja ohjekirjan mukaan pitäisi Nippondenson tulppa olla K16R-U.
Aikani netissä tongittua löyty tämä Q-alkuinen tulppa on jostain 1.6 corollan Olisko käynyt näin että edellinen omista on vaihtannut väärät tulpat koska nyt paikalla olevat on lähes uudet, vaihdettu samoihin aikoihin johtojen ja virranjakajankannen kanssa
Huomenna haetaan uudet tuikut ja testataan oletan että vika korjaantuu tällä
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82
Sen verran korjaan tuota ensimmäistä tekstiä, jotta nykiminen on aluksi jakso luonteista, kunnes taas saadaan kone lämpöseksi niin nykiminen on koko aikasta....????Mutta tyhjänkäynti on normaalia..
Mutta voisi olettaa että näin tekee väärän lämpöarvon omaava tulppa, isot pojat(ne joilla on henkselit) on kertoneet että nämä polttoaineen suihkutuksella ja katilla olevat koneet ovat tarkkoja että tuikut on oikeat
Tiedä sitten... empä usko että vakamasta on tässä kyseessä.
Edellinnen omista kertoi että autoa olisi käytetty testerissä eikä vika-ilmoituksia ollut ja on vasta katsatettu(tuore muste tuoksuu vielä)......
Mutta voisi olettaa että näin tekee väärän lämpöarvon omaava tulppa, isot pojat(ne joilla on henkselit) on kertoneet että nämä polttoaineen suihkutuksella ja katilla olevat koneet ovat tarkkoja että tuikut on oikeat
Tiedä sitten... empä usko että vakamasta on tässä kyseessä.
Edellinnen omista kertoi että autoa olisi käytetty testerissä eikä vika-ilmoituksia ollut ja on vasta katsatettu(tuore muste tuoksuu vielä)......
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82
ECU katkaisee polttoaineen syötön heti kun se "haistaa" moottorijarrutuksen ja sitten kun painetaan kaasua niin pieni "nykäys"(vanhemmuuten paheneva)
on ainka tyypillistä näille moottoreille.
voisikko olla tämmöinen vika/ominaisuus mahdollinen????
(joskus kaasuläpän asentotunnistinta säätämällä vika saatu pois)
on ainka tyypillistä näille moottoreille.
voisikko olla tämmöinen vika/ominaisuus mahdollinen????
(joskus kaasuläpän asentotunnistinta säätämällä vika saatu pois)
Jees! Käytin autoa Toyota-huollossa, matka sinne oli melkoista "tärinää"
aivan kuin olis joku pytty pois pelistä ja tehot hukassa, mutta rauhallisesti ja pikku hiljaa nilkuttelin perille . Asentaja pois-sulki tulppa diaknoosini koska nyt auto pätkii jo tyhjäkäynnillä, hän käytti irti tulpanjohdot vuorotellen ja huomattavaa vaikutusta ei ollut minkään sylinterin kohdalla.
Ilmavuodot tarkistettiin mitä pystyi tarkistamaan ilman mitään purkamatta, vika-muisti tarkistettiin myös(ei vikoja muistissa), lopuksi haki asentajan mittalaitteen jolla hän mittasi lambda-anturin suoraan anturin liittimestä auton alta ja totesi anturin olevan sökö. Kertoi että laite näyttää(suoraa käppyrää), vaikka tasaisesti kieroksia nosti moottorissa ei käppyrä muuttanut muotoaan vaikka pitäisi.
Että sellainen jutska..... Tilasivat uuden lambdan jota yllättäen ei ollut suomessa yhtään kappaletta, joten ootamma pari päivää että toimittavat Belgiasta siellä kun sattui olemaan...... jospa loppu viikosta saatais Runnerin rattaat pyörimään, siihen asti saa seisoskella tuossa pihamaalla
aivan kuin olis joku pytty pois pelistä ja tehot hukassa, mutta rauhallisesti ja pikku hiljaa nilkuttelin perille . Asentaja pois-sulki tulppa diaknoosini koska nyt auto pätkii jo tyhjäkäynnillä, hän käytti irti tulpanjohdot vuorotellen ja huomattavaa vaikutusta ei ollut minkään sylinterin kohdalla.
Ilmavuodot tarkistettiin mitä pystyi tarkistamaan ilman mitään purkamatta, vika-muisti tarkistettiin myös(ei vikoja muistissa), lopuksi haki asentajan mittalaitteen jolla hän mittasi lambda-anturin suoraan anturin liittimestä auton alta ja totesi anturin olevan sökö. Kertoi että laite näyttää(suoraa käppyrää), vaikka tasaisesti kieroksia nosti moottorissa ei käppyrä muuttanut muotoaan vaikka pitäisi.
Että sellainen jutska..... Tilasivat uuden lambdan jota yllättäen ei ollut suomessa yhtään kappaletta, joten ootamma pari päivää että toimittavat Belgiasta siellä kun sattui olemaan...... jospa loppu viikosta saatais Runnerin rattaat pyörimään, siihen asti saa seisoskella tuossa pihamaalla
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82
Nyt on uusi lambda-anturi Hetken sitä iloa piisasi perk... Kävi tuossa motarilla testailee, aluksi meni mahtavasti mutta sitten yhtä äkkiä vedot loppu niinku olis yks pytty pois pelistä hetki meni ja taas oli kaikki kannut mukana ja sitten taas "papattaa" mikä mikä tuota vaivaa Nyt herää mieleen jottain roskia/vettä polttoaine järjestelmässä tai vastaavaa bensa puolelta johtuvaa varmastikkin Kansivikakin jo kummittelee mielessä, mutta päästöt oli ok! kuumalla koneella kun päivällä mittasivat korjaamolla Antekee vinkkejä mikä tuota autoa vois riepoa
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82
Mielestani jo tahan vastasin, mutta en vissiin sitten kuitenkaan.
Omassa runerissa oli vastaavia oireita kun nakutusanturin liitin oli hapettunut. Mutta sielta pitaisi saada jonkin sortin vikakoodia ulos. Palaako sulla se check engine valo oireilun aikana?
Se nakutusanturi on muuten mukavassa paikassa imukannen alla..
Edit:
Siita olikin siis jo vikakoodit luettu.. Onko bensasuodatin vaihdettu milloin
Omassa runerissa oli vastaavia oireita kun nakutusanturin liitin oli hapettunut. Mutta sielta pitaisi saada jonkin sortin vikakoodia ulos. Palaako sulla se check engine valo oireilun aikana?
Se nakutusanturi on muuten mukavassa paikassa imukannen alla..
Edit:
Siita olikin siis jo vikakoodit luettu.. Onko bensasuodatin vaihdettu milloin
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Jees! vikakoodit luettiin päivällä eikä ollut muistissa mitään, eikä "ötköttelyn" aikana syty häiriövaloa. Polttoainesuodattimesta ei tietoa milloinka olis vaihdettu ei edes entisellä omistajalla koska hän ei ainakaan ollut vaihtanut, mutta huomenna se vaihtuu. Toyotan alkuperäinen suodatin siellä nyt on mutta näkee että on ollut jo jonkin aikaan, kyllä'kait siellä tarvikesuodatin saman ajaa, eikö vaan??? Jotesakkin tuntuu että siellä olis paskaa liikkellä polttoaine puolella, sitten kun se toimii niin kone käy tosi nätisti.....................!!!! Niin puolasta en tiedä mutta johdot,tulpat ja jakajankansi on vaihdettu hiljattain egr on myös tulpattu???
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82
onko kahdella lambdalla? jokin malleista saattaa olla.
Mulla oli samoja oireita omassa bensarunnerissa, johon vaihdettiin: lambda, katti, tulpat, tulpanjohdot, virranjakaja. Ja imuvuodot tsekattiin kuntoon. Sillä helpotti, mutta tasaisella vedolla se on tosi herkkä pienellekin kaasupolkimen liikkeelle. Se vaan on sellainen. Vuotaako putki tms jostain ettei lambda saa oikeita arvoja?
Mulla oli samoja oireita omassa bensarunnerissa, johon vaihdettiin: lambda, katti, tulpat, tulpanjohdot, virranjakaja. Ja imuvuodot tsekattiin kuntoon. Sillä helpotti, mutta tasaisella vedolla se on tosi herkkä pienellekin kaasupolkimen liikkeelle. Se vaan on sellainen. Vuotaako putki tms jostain ettei lambda saa oikeita arvoja?