HDJ 80 Japanista
Lähetetty: La Marras 03, 2007 8:22 pm
Terve kaikille
Pitkään olen jostakin kumman syystä ajatellut, että haluan hankkia HDJ80:sen itselleni, mutta kriteerit ovat olleet melko kovat.
Autossa pitää olla hyvät varusteet(ainakin automaatti ja ilmastointi), vähän ajettu ja ehdottomasti ruosteeton (peltityöt ei tod. kiinnosta).
Suomesta tällaista ei ole osunut silmään, ja jos on ollut, niin hinta aika hillitön. Saksan maalla sama juttu. Alle 10000€ ei mitään ja siihen verot kulut ym.
Sitten iski ahaa elämys. Katseet kohti Japania. Siellähän Toyotan kotimaassa on vaikka miten vähänajettuja yksilöitä kaupan ja yleensä kaikilla varusteilla.
Rattihan näissä on väärällä puolella, mutta mieluummin teen mitä vain tekniikalle, kuin hitsaan ruostetta!
Japanista löytyi helposti hyviä yksilöitä, ja myyjien kanssa homma sujui mainiosti. Kuitenkin sattumalta löysin Mobilesta Saksanmaalta jo Eurooppaan 2006 ajautuneen yksilön ja vielä läheltä satamaa. Eikun äkkiä kauppa kiinni ja auto Suomeen.
Nyt sitten on tallissa 1992 mallin VX limited edition 149tkm ajettu ja hyvillä varusteilla. mm jääkaappi, Alcantara penkit, sähköiskarit, alkuperäinen vinssi ja täysin ruosteeton kori
Sitten seuraavaan ongelmaan, miten ohjauksen kanssa?
Suomesta HDJ:n purkuosia ei kasva puissa ja vaihdettavassa yksilössä pitää olla myös ilmastointi, kun lämppäri on vääränkätinen.
Taas ahaa elämys. Jenkkeihin surfaamaan. Siellä kun on Cruiserit tosi halpoja. Ainoastaan haittapuoli, että kaikki on bensakoneisia, mutta sekään ei haittaa kun tarvitsen vain kojetaulut, ohjauslaitteet, lämppärit ym.
Muutaman kauppiaan kanssa yhteyksiä (palvelu aika perseestä) ja lopulta löytyi yhteystyöhaluinen myyjä, joka lupasi toimittaa auton satamaa.
Nyt laivassa uiskentelee pohjolan suuntaan bensa Hodari, joka toimii tulevaisuudessa elintenluovuttajana projektiin ja loppu myydään osiksi.
Tällaista tälläkertaa. Katsotaan miten projekti etenee???
Pitkään olen jostakin kumman syystä ajatellut, että haluan hankkia HDJ80:sen itselleni, mutta kriteerit ovat olleet melko kovat.
Autossa pitää olla hyvät varusteet(ainakin automaatti ja ilmastointi), vähän ajettu ja ehdottomasti ruosteeton (peltityöt ei tod. kiinnosta).
Suomesta tällaista ei ole osunut silmään, ja jos on ollut, niin hinta aika hillitön. Saksan maalla sama juttu. Alle 10000€ ei mitään ja siihen verot kulut ym.
Sitten iski ahaa elämys. Katseet kohti Japania. Siellähän Toyotan kotimaassa on vaikka miten vähänajettuja yksilöitä kaupan ja yleensä kaikilla varusteilla.
Rattihan näissä on väärällä puolella, mutta mieluummin teen mitä vain tekniikalle, kuin hitsaan ruostetta!
Japanista löytyi helposti hyviä yksilöitä, ja myyjien kanssa homma sujui mainiosti. Kuitenkin sattumalta löysin Mobilesta Saksanmaalta jo Eurooppaan 2006 ajautuneen yksilön ja vielä läheltä satamaa. Eikun äkkiä kauppa kiinni ja auto Suomeen.
Nyt sitten on tallissa 1992 mallin VX limited edition 149tkm ajettu ja hyvillä varusteilla. mm jääkaappi, Alcantara penkit, sähköiskarit, alkuperäinen vinssi ja täysin ruosteeton kori
Sitten seuraavaan ongelmaan, miten ohjauksen kanssa?
Suomesta HDJ:n purkuosia ei kasva puissa ja vaihdettavassa yksilössä pitää olla myös ilmastointi, kun lämppäri on vääränkätinen.
Taas ahaa elämys. Jenkkeihin surfaamaan. Siellä kun on Cruiserit tosi halpoja. Ainoastaan haittapuoli, että kaikki on bensakoneisia, mutta sekään ei haittaa kun tarvitsen vain kojetaulut, ohjauslaitteet, lämppärit ym.
Muutaman kauppiaan kanssa yhteyksiä (palvelu aika perseestä) ja lopulta löytyi yhteystyöhaluinen myyjä, joka lupasi toimittaa auton satamaa.
Nyt laivassa uiskentelee pohjolan suuntaan bensa Hodari, joka toimii tulevaisuudessa elintenluovuttajana projektiin ja loppu myydään osiksi.
Tällaista tälläkertaa. Katsotaan miten projekti etenee???