Sivu 1/1

Apuja aloittelijalle.

Lähetetty: La Marras 03, 2007 3:46 pm
Kirjoittaja Joona
Elikkäs minunkin sisäinen kello alkoi raksuttaa sen verran voimakkaasti että piti laittaa auto myyntiin ja ostaa maasturi tilalle. Nyt pihassa nökötää HJ61 vuosimallia ´87. Ja het alkajaisiksi pitäisi rueta irroittamaan jakolaatikko öljyvuodon takia, eli kaiken maailman niksit ja neuvot moiseen operaatioon ovat tervetulleita ja yhtä arvokkaita. Kiitox.

Lähetetty: La Marras 03, 2007 6:27 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Mistäs se jakis vuoti kun sitä pitää irrottaa????

Lähetetty: La Marras 03, 2007 6:33 pm
Kirjoittaja Joona
Päälaatikon ja jakolaatikon välistä.

Lähetetty: La Marras 03, 2007 6:44 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Ei sitten menny kiristämällä?????

Lähetetty: Ma Marras 05, 2007 10:57 am
Kirjoittaja hannuv
HJ 61:ssä oli ainakin ennen tyypillistä , että jakolaatikon paperitiiviste oli tullut pois välistä yläpuolelta. (onnistui vaihtaa laatikkoa irroittamatta)

Lähetetty: Ma Marras 05, 2007 9:13 pm
Kirjoittaja Joona
Tämän pistin itsekin merkille kun tutkin keppien ympärillä olevasta huoltoluukusta tilannetta, niinkuin tiiviste olisi repeillyt ja palaset työntyivät ulospäin liitoksesta. Miten tuo tiivisteen vaihto onnistuu ilman laatikon irroitusta? Ja laatikon pulttien kiristysmomentit olisivat poikaa..

Lähetetty: Ti Marras 06, 2007 9:04 am
Kirjoittaja hannuv
joitakin olen kasannut tojotan punaisella vaihteistoliimalla ilman pursuilevaa paperitiivistettä ja eihän nuo ole takaisin tulleet. Purkaminen onnistuu paikoillaan ilman laatikon irroitusta , mutta onhan se pöydällä (varsinkin ensikertalaiselle) tietysti paremmat työasennot jne.

Lähetetty: Ti Marras 06, 2007 1:04 pm
Kirjoittaja Joona
Jep jep. Pitänee riuhtasta se jakolaatikko irti sieltä niin saa puhdistettua ne liitoskohdat kunnolla ja laittaa sinne jotain erikoismömmöä väliin niin jospa se alkais pitämään. Tuleeko sieltä välistä jotain romua ulos kun sen laatikon irroittaa vai onko siinä välillä mitään "irtokivaa" ??

Lähetetty: Ti Marras 06, 2007 11:11 pm
Kirjoittaja hj60
"irtokiva" on se, että jakis pitää purkaa jotta kiinnityspultteihin pääsee käsiksi. Ei ole paha homma kuitenkaan, ensin pääakselin mutteri auki sieltä ylhäällä olevan pellin takaa, kardaanin laippa irti, ja siitä se sitten etenee.