Sivu 1/1

Kenen ääni?

Lähetetty: To Loka 25, 2007 1:30 pm
Kirjoittaja jah
On nuo vaihteistoasiat vielä hieman opettelun alla joten:
:?: :?:
Kun auto käy ja kytkin on yläällä kuuluu vaihteistosta "kahiseva" ääni, onko kyse pää- vai jakovaihteistosta?
Tuo ääni hiljenee kun polkasee kytkimen pohjaan.

5v "nappinelikko" kyseessä.

Lähetetty: To Loka 25, 2007 2:06 pm
Kirjoittaja komk
Päälootastahan se kuuluu. Pienestä ei kannata huolestua mutta jos oikein paha ääni niin kannattaa varautua laakeriremppaan.
Onhan öljyt ok?

Nämä nimittäin osaavat siirrellä öljyjä lootasta toiseen ihan ittekseen.

Kaverilla porsi pääloota kun oli karannut voiteet jakolootan puolelle.

Yleensä toisinpäin karkaavat mutta ei aina.

Lähetetty: To Loka 25, 2007 2:10 pm
Kirjoittaja tracer_bullet
Allekirjoittaneen BJ työntää öljyt jakoaskista tuonne isoon laatikkoon.
Tosi hauskaa.

Pitäs asentaa se ns. hullunkierto sinne nyt tilapäisratkasuks.

Lähetetty: To Loka 25, 2007 2:37 pm
Kirjoittaja jah
Kiitti tiedoista. "hullunkierron" laitoin kesällä samalla kun öljyt meni uusiks.
Ei toi ääni nyt korvia vihlo, mutta mietinnässä on sellanen, että jos jostain sais toisen laatikon (edullisesti), niin vois jättää ton jakiksen vaikka koskematta.

Lähetetty: To Loka 25, 2007 5:16 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Minulla kans kuuluu ääntä BJ:ssä kun nostaa kytkintä. Toi ääni on kylläkin semmonen "roklottava"

Suzukissa kuuluu semmonen kahina kun nosti kytkimen, vaikka kytkin oli vaihdettu. Kun vaihto öljyt nii laatikosta tuli kermanväristä öljyy ja metalli suikeroita ulos... :lol:

Lähetetty: To Loka 25, 2007 10:19 pm
Kirjoittaja Luigi81
Mulla hojossa sama ääni... ollu niin kauan kuin autokin mulla eli vuoden... Pääakseliko ton äänen pitää?(tai siis sen laakerit)

Lähetetty: Pe Marras 02, 2007 5:40 pm
Kirjoittaja Rälläri
kytkimen painelaakeri

Lähetetty: Pe Marras 02, 2007 7:41 pm
Kirjoittaja Luigi81
Eikös kytkimen painelaakeri pidä ääntä kun kytkin painetaan pohjaan eikä silloin kun se on ylhäällä?

Lähetetty: Pe Marras 02, 2007 9:06 pm
Kirjoittaja Rälläri
ei

Lähetetty: Pe Marras 02, 2007 11:18 pm
Kirjoittaja Viipo
joo, siellä on vieteri, joka vetää sitä käpälää paineasetelmaa vasten. Kuivuttuaan se laakeri alkaa kahisemaan.

Yleensähän sen laakerin ei pitäs ottaa ihan kiinni paineasetelmaan, mutta kuluneella levyllä paineasetelman käpälät nousee pystympään ja ottavat siihen painelaakeriin kiinni. Sitten se rykkää räppäillä mukana. Eli, IF IT WORKS; DON'T FIX IT! :P

Toinen vaihtoehto on tehä kytkinremontti.