Kuva Kuva

ruostevauriot rungossa, HJ60-81

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

country-jake
Viestit: 11
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:19 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

ruostevauriot rungossa, HJ60-81

Viesti Kirjoittaja country-jake »

haluaisin nostaa korin pois perustavaa laatua olevan korjauksen tieltä(ja samalla vaihtaa korin ja rungon väliin tulevat todella karseassa kunnossa olevat puslat uusiin). alla kysymyksiä, joihin toivoisin vastauksia! :shock:

-paljonkohan kori painaa ilman sisustaa ja ovia?
-mistä nostopisteistä/millä menetelmillä kori kannattaa nostaa pois?
-vinkkejä jousien kiinnityspisteiden korjaamiseen??
-onko tiedossa jotain erityisen v-mäisiä juttuja tällaisessa projektissa? (esim. polttoainesäiliön irrotus..jne.??)

myös kaikki ruostesuojausta koskevat vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!
8)
uretaani
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Kiikala/Somero

Re: ruostevauriot rungossa, HJ60-81

Viesti Kirjoittaja uretaani »

Kerron, mistä mulla on kokemuksia:

Tankki on helppo tiputtaa, tyhjentää vaan kunnolla, niin pääsee helpolla...

Niitä "puslia" voi rakennella kaikenlaisesta materiaalista...

Kori ei ole kovin painava, koska juuri tiputin sen katkaistuna kahteen osaan, ihan ruisleivällä, siis syöden sitä... ei ole tässä kotipihalla mitään nostovehkeitä... Penkit ja luukut on yllättävän painavia.

Ongelma taitaa olla se vaihteensiirtäjä, keppi kun on aika pitkä...

Eli se kori pitää saada aika ylös. Yksi koppa nostettiin ikkunanaukoista ihan vaan liinoilla... riippuu kyllä rohkeudesta aika paljon... voihan se väsähtää siitä katonreunasta... Tuulilasi voi särkyä... riippuu tietysti edeltävien tuulilasiasennusten laadusta... Minulla esim hajosi tuulilasi kun ajoin kaarteeseen soratiellä tuolla HJ:llä. Koripelti on aika pehmeää...

Ne riipukkeiden yläpään kiinnikeet ja sisemmät jousenpään kiinnikkeet taitaa olla viisainta vaihtaa suosiolla, jos niitä saat jostain...

Jospa joskus innostut vaikka laittamaan OME-alustaa siihen, niin parempi säilyttää mahdollisimman alkuperäisen kaltaisina...

Luulen, että tätä palstaa selaa ihmisiä, jotka ovat tehneet tätä paljonkin, nyt siis mielipiteitä kehiin.
country-jake kirjoitti:haluaisin nostaa korin pois perustavaa laatua olevan korjauksen tieltä(ja samalla vaihtaa korin ja rungon väliin tulevat todella karseassa kunnossa olevat puslat uusiin). alla kysymyksiä, joihin toivoisin vastauksia! :shock:

-paljonkohan kori painaa ilman sisustaa ja ovia?
-mistä nostopisteistä/millä menetelmillä kori kannattaa nostaa pois?
-vinkkejä jousien kiinnityspisteiden korjaamiseen??
-onko tiedossa jotain erityisen v-mäisiä juttuja tällaisessa projektissa? (esim. polttoainesäiliön irrotus..jne.??)

myös kaikki ruostesuojausta koskevat vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!
8)
Älähän huoli.
JS

Re: ruostevauriot rungossa, HJ60-81

Viesti Kirjoittaja JS »

country-jake kirjoitti:haluaisin nostaa korin pois perustavaa laatua olevan korjauksen tieltä(ja samalla vaihtaa korin ja rungon väliin tulevat todella karseassa kunnossa olevat puslat uusiin). alla kysymyksiä, joihin toivoisin vastauksia! :shock:

-paljonkohan kori painaa ilman sisustaa ja ovia?
-mistä nostopisteistä/millä menetelmillä kori kannattaa nostaa pois?
-vinkkejä jousien kiinnityspisteiden korjaamiseen??
-onko tiedossa jotain erityisen v-mäisiä juttuja tällaisessa projektissa? (esim. polttoainesäiliön irrotus..jne.??)

myös kaikki ruostesuojausta koskevat vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!
8)
HJ:n korin nostin pois siten, että irrotin konepellin ja takaluukun ja tein lattaraudasta korvakot em. kiinnityspisteisiin. Sitten vaan kahdella taljalla ylös. No ploblems. Pysyy kiinni vuorenvarmasti eikä ole vaaraa, että kallistelis holtittomasti. En lähtis kyllä ikkunanpielistä ym. nostelemaan.

- JS-
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Vaihdekeppi ei ole ongelma, neljällä pultilla se kumitötsä irti lattiasta, kepin juuren holkista kiinni, painetaan alas ja käännetään auki, nostetaan vaihdekeppi pois.

Ku se kumitötsä on aika kiinteästi siinä kepssä, eikä sen kehys mee helposti lattiassa olevasta reiästä, niin en ymmärrä miten joku on ees nostanu korin pois keppi paikallaan. :?:
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
country-jake
Viestit: 11
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:19 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja country-jake »

kiitos vastauksista!

minkälaisia materiaaleja on käytetty alkuperäisten puslien tilalla? en haluaisi ajometelin lisaantyvän liian kovien matskujen takia!!

ruosteen poisto siirtyy ainakin muutamilla päivillä, nimittäin se &/"¤%-romu hyytyi tänään kehä III:lle pahimpaan ruuhka-aikaan, syynä ilma dieselin joukossa...!? lähes tulkoon hermostuin :x
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Olis tosi hyvä vm. -90 runko ja kumityynyt tarjolla, paljonko tajoot?
TP
Vastaa Viestiin