Sivu 1/1

Kulunut synkronipakka

Lähetetty: Ti Loka 16, 2007 2:31 pm
Kirjoittaja osilpi
Mulla on laatikko (HJ60 -82 nelivaihteinen eli vissiinkin H41) eräällä ilmeisen asiantuntevalla korjaamolla laakereiden vaihdossa. Korjaamon kaveri kertoi, että 1- ja 2-vaihteen yhdistetty synkronilaitepakka on kulunut kakkosvaihteen osalta arvojen alarajalle. Laakerit vaihdetaan kaikki, mutta muuten kuulemma oli ihan hyvä.

Ilmeisestikään ko kakkosvaihteen synkronirengasta ei saa erikseen tms? Niin Toyota kuin myös Tamgears tarjoaa ainoastaan koko pakkaa hinnalla reilut 500 €. Tuohon hintaan jää osa vaihtamatta, ja asentaja sanoi, että toiminee tuollaisenaankin vielä pitkään, mutta 1-2-vaihtaminen voi olla hidasta (on ollut sitä aina kun auto on mulla ollut). Ja jos enemmän rupeaa temppuilemaan, niin täytyy antaa kaksoispoljentoa ja välikaasua...

Eli kysynkin, onko muilla ollut ongelmia ko osan kanssa tai löytyisikö irrallista hyvää käytettyä jostain nurkasta? Mullakin on kyllä varavaihteisto pihalla, mutten viitsisi sitä ruveta purkamaan kunnon työkalujen puuttuessa, varsinkaan kun ko osan kunnosta ei siinäkään ole takeita.

Lähetetty: Ti Loka 16, 2007 3:29 pm
Kirjoittaja hj60
Kakkonen täälläkin hieman yrittää joskus hylkiä nelivaihteisessa, varsinkin muilla kuskeilla, jotka on tunnustaneet ettei sillon paina kytkintä pohjaan asti. Itelläki joskus jos on "oudot" kengät. (Esim. lenkkarit, eikä turvakengät niinku yleensä.)

Lähetetty: To Loka 18, 2007 7:21 am
Kirjoittaja osilpi
Selvittelin hieman saatavuusasiaa.

Australiasta (Roodogs4wd) ko osaa saisi hintaan 395 AUD = 240 € + verot & tulli = n 311 €, toimitettuna kotiovelle lentorahtina. Kyseessä on Toyotan orkkisosa. Kyllä on Suomessa Toyotalla katteet kohdillaan! Hintahan siis Toyotalla pitkälti yli 500 €.

En nyt kuitenkaan tilaa ko osaa, koska korjaamo ei asenna muita osia, kuin heiltä ostettuja. Ymmärrän kyllä, että katteet menee, mutta...

Lähetetty: La Loka 20, 2007 4:27 pm
Kirjoittaja komk
Ajelehan vain niin pitkään kuin liikkuu. Saattaa hyvinkin toimia muutaman satkun vielä vaikka vähän kurahtaakin....

vaihteet

Lähetetty: La Loka 20, 2007 9:53 pm
Kirjoittaja Hoosuu
"Liian hyvä" eli GL 5 aiheuttaa sen ettei synkrot toimi oikein pitää olla GL4 että synkrot toimii

Re: vaihteet

Lähetetty: Su Loka 21, 2007 11:44 am
Kirjoittaja komk
Hoosuu kirjoitti:"Liian hyvä" eli GL 5 aiheuttaa sen ettei synkrot toimi oikein pitää olla GL4 että synkrot toimii
Tuo pitä paikkansa. Itte olen molempia testaillut lootissa ja GL4:lla vaihteet menee karvan jouheammin sisään.
Käytän kuitenkin GL5 niin ei tartte ostaa montaa pyttyä öljyjä nurkkiin.
Lisäksi GL5:ssa pitäisi olla parempi paineenkesto, joka ei liene paha asia....

Lähetetty: Ma Loka 22, 2007 5:00 am
Kirjoittaja hj60
Ei ole enää tallessa sähköposti, jonka Teboilin edustaja (vai olikohan se Nesteen, en muista enää kummalta kysyin) lähetti, enkä muista tarkkaan mitä mainitsi, mutta niin hyvät perustelut oli kuitenki tuon GL-4 käytölle just synkrojen takia vaihdelootassa, ja taas GL-5 käytölle paineenkeston takia perissä, että olen käyttäny eri öljyjä lootissa ja perissä.

Lähetetty: Ma Loka 22, 2007 9:01 am
Kirjoittaja mikjus
Mullakin jakiksessa ja päälaatikossa teboilin GL-4 EP muistaakseni koska jotkut sano että hypoidissa on seassa jotain lisäainetta joka syö syncrot yms. pronssiholkit...