Kuva Kuva

BJ42 = 3B koneremontti

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Zipload
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 9:42 pm
Paikkakunta: KELLO

BJ42 = 3B koneremontti

Viesti Kirjoittaja Zipload »

-83 3B moottorin remppa on työn alla ja nokka-akseli näyttää olevan uusinnan tarpeessa (pari nokkaa kulunut pyöreäksi)
Onko nokka-akselia, nostajia ja laakereita saatavilla mistään muualta kuin toyotalta ?
Ainakaan Oulunseudun tarvikeliikkeiden luetteloista ei löytynyt ja Toyotalla pelkkä nokka kustantaa >400ekee.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja werzu »

Ei taida yleensäkkään mihinkään Toyotan moottoriin saada noita nokka-akseleita tarvikkeena.Eli joko etsit käytetyn joka voi olla hakusessa.Sit on vielä jäljellä pari vaihtoehtoa eli uusi alkuperäinen tai oma akseli R-Koneistukseen ja pojat korjaa sen.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Minulla olisi yksi ylimääräinen 3B-koneen lohko josta varmaan aika paljon huokeammin saa tuon nokan purettua. Kunnosta ei ole ehdottomia takeita kun se on vielä piilossa.
Zipload
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 9:42 pm
Paikkakunta: KELLO

Viesti Kirjoittaja Zipload »

Kiitokset tiedoista, pitää vielä miettiä mitä tekisi.
Tällä asialla ei ole mikään älytön kiire kun autossa on tällähetkellä jotenkuten toimiva 3B eli teen remppaa varakoneelle joka on tarkoitus vaihtaa tuohon kunhan on nipussa.
Tuosta paikallaan olevasta voin mahdollisesti saada akselin. Uskon tosin että siinä se on kans jo kulunut kun öljynpaineet on melko alhaalla.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Yksi vaihtoehto on nokan täyttöhitsaus. Esim. GT-Motor täyttöhitsaa kuluneet nokat, hioo kaikki muutkin ja nitraa lopuksi. Vastaa suunnilleen uutta akselia ja hitsattu nokka on vahvempi kuin alkuperäinen. Tekivät minulle yhden 10v. sitten ja sillä on nyt ajettu yli 300 tuhatta. En tiedä mitä maksaa nykyään.
TP
Vastaa Viestiin