HJ-60 Jarruton vetomassa...
Valvoja: Käyttäjä
HJ-60 Jarruton vetomassa...
Onko kukaan koittanu nostaa HJ-60 jarruttoman peräkärryn sallittua massaa? onnistuuko? kun anakin mun hojossa suurin jarruton on 450 ja jarrullinen 3500... Ei mitään logiikkaa.... Tojotalta pitäs saada joku paperi katsatus konttorille vissiin:?:
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Painot
Massa löytyy tyyppikatsastustodistuksesta jonka konttorin mies tai miksei nainenkin näkee omalta pikku päätteeltään ja siinä se luku seisoo mitä saa vetää.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
- hakoteilla
- Viestit: 250
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am
Onnistuu se nostaa, mutta...
Kun muutoskatsastin oman HJ:n pakettiautosta maastopakettiautosta (näille määritellään kuulemma eri massat), katsuri tarkasti samalla vetomassat.
Olisi kuulemma onnistunut jättää siis pakettiauton massat tai sitten piti muuttaa maastopakettiauton vastaaviksi
Jos olisi nostanut jarruttoman kärryn vetopainoa 750 kiloon, olisi samalla pitänyt laskea jarrullisen max.massaa jonnekin 2000 kieppeille. Valitsin painoiksi tosiaan nuo 450/3500. Tuskin voi poliisiakaan oikeasti kiinnostaa, jos HJ:n perässä onkin valtava 500 kg kärry 450:n sijaan.
Taas loistoesimerkki suomalaisesta lainsäädännöstä...
Kun muutoskatsastin oman HJ:n pakettiautosta maastopakettiautosta (näille määritellään kuulemma eri massat), katsuri tarkasti samalla vetomassat.
Olisi kuulemma onnistunut jättää siis pakettiauton massat tai sitten piti muuttaa maastopakettiauton vastaaviksi
Jos olisi nostanut jarruttoman kärryn vetopainoa 750 kiloon, olisi samalla pitänyt laskea jarrullisen max.massaa jonnekin 2000 kieppeille. Valitsin painoiksi tosiaan nuo 450/3500. Tuskin voi poliisiakaan oikeasti kiinnostaa, jos HJ:n perässä onkin valtava 500 kg kärry 450:n sijaan.
Taas loistoesimerkki suomalaisesta lainsäädännöstä...