Sivu 1/1
Vaihteistoremontti ja arvot
Lähetetty: Su Syys 30, 2007 7:37 pm
Kirjoittaja osilpi
Olen tekemässä vaihteistoremonttia / kuntokatselmusta, kun on loota tuossa lattialla. Jakolootahommat on hallussa, mutta päälaatikosta kaipaisi vähän tietoa.
Mistäs tuohon saa kaikki säätöarvot / korjausohjeet? Muutenkin kaikki neuvot kiinnostaa.
Tarkoitus vaihtaa ainakin tiivisteet ja stefat, laakerit ja synkat vain tarpeen mukaan.
Lähetetty: Ma Loka 01, 2007 1:55 pm
Kirjoittaja A-P
Olikos se tuolla birfield.comissa laatikkokirjallisuus ladattavissa, vai mistä minä sen olen saanut? Näyttää vaan olevan alhaalla nuo sivut...
Tiivisteet kai ny vissi kannattaa vähintään vaihtaa aina.
Lähetetty: Ma Loka 01, 2007 2:42 pm
Kirjoittaja osilpi
Sain sivut jo käsiini.
Katotaan, mitä tästä tulee... Toivottavasti ei tarvitse erikoistyökaluja.
Lähetetty: Ma Loka 01, 2007 3:51 pm
Kirjoittaja komk
Laatikon laakerit varsinkin on tosi tiukkoja asentaa jos niitä ei lämmitä enne asennusta.
Mulla oli lainassa oikee laakerinlämmitin ja sillä homma hoitui hyvin.
Lähetetty: Ma Loka 01, 2007 4:16 pm
Kirjoittaja A-P
[quote="komk"]Laatikon laakerit varsinkin on tosi tiukkoja asentaa jos niitä ei lämmitä enne asennusta. Mulla oli lainassa oikee laakerinlämmitin ja sillä homma hoitui hyvin/quote]
Laakerinlämmittimen kotiversio on kuumailmapuhallin. Toimii myös männälle ennen männäntapin asennusta.
Lähetetty: Ma Loka 01, 2007 8:09 pm
Kirjoittaja komk
A-P kirjoitti:
Laakerinlämmittimen kotiversio on kuumailmapuhallin. Toimii myös männälle ennen männäntapin asennusta.
Näin on kunhan muistaa ettei päästä laakeria liika kuumaksi.
Olikohan se 120 astetta max.
Sähköuuni on kans hyvä jos on ylimääräinen tai ei ole mammalla pullan leivontaa lootaremppa päivälle

Lähetetty: Ma Loka 01, 2007 8:29 pm
Kirjoittaja osilpi
No milläs noi neljä laakeria oikein saa irti...? Kirjassa oli "special tool", mutta kukas noita myy tai jotain vastaavia? Beta?
Ilmeisesti joku ulosvetäjä, jossa todella kapeat kärjet. Sillä vissiin saa toisen alemmista laakereista. Toisen ylemmistä pitäisi kirjan mukaan lähteä erikoistyökalulla vetämällä.
On mun eka rempattava laatikko. On tuossa ainakin muutama laakeri vaihtokunnossa, kun rahisee.
Kaikki neuvot oikeista ulosvetäjistä ja niiden valmistajista kiinnostaa. Kertokee, millä itse olette noita irroitelleet (jos vaikka on kuvia tallessa, niin kiinnostaa). Kiitos!
Meni muuten 2H-kone nopeasti kaupaksi... Lauantaina roikkui nosturissa juuri irroitettuna ja kaverille tuli puhelu "Tiedätkö, mistä saisi 2h-koneen, kun vanha hajosi?" Vastas vain "No tässä meillä roikkuu nosturissa yksi". Tänään kävi ostaja hakemassa koneen vekka. Kesti muuten HJn peltinen alaluukku koko koneen painon, kun siihen jouduttiin se laskemaan.
Lähetetty: Ti Loka 02, 2007 9:55 pm
Kirjoittaja osilpi
Mikä vaihteisto tämä mahtaa olla:
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... teisto.jpg
Irtoinainen kansi on mun HJ60:n vaihteisto, mutta mistä tuo ruosteinen on peräisin? Työsylinteri on vasemmalla puolella, kun se tuossa puretussa on oikealla.
Ei ollutkaan niin helppoa löytää ulosvetäjää noille laakereille. Hinnat oli luokkaa 300e, eikä silläkään ilmeisesti saisi kaikkia noista irti.
Toyotalta kerrottiin, että kaikkien neljän laakerin vaihdattaminen on parin kolmen tunnin homma heillä.
Vaihteisto
Lähetetty: Ti Loka 02, 2007 11:07 pm
Kirjoittaja werzu
Jospa en väärin veikkaa olisi bj aika kova sana.
Re: Vaihteisto
Lähetetty: Ke Loka 03, 2007 7:39 am
Kirjoittaja osilpi
werzu kirjoitti:Jospa en väärin veikkaa olisi bj aika kova sana.
Voi ollakin, en tosiaan tiedä.
Käykös nuo ristiin suoraan? Näyttäisi ainakin käyvän, mutta mitä eroa noissa on ja mikä se tuon vaihteiston tyyppi on? Ei kyllä ole sen paremmassa kunnossa, kuin tuo nykyinenkään.