Sivu 1/2

syöttöpumpun ajoitus ja putkilämmittimestä?

Lähetetty: Su Syys 30, 2007 6:11 pm
Kirjoittaja pemaripoju
hj-60 on auto ja olen miettinyt että voiko sitä pumpun ajoitusta tarkistaa jotenkin kotikonstein? autoon on tehty suutinremontti kesällä ja asennettu ct-26 ahdin, 0.9 ahtoja, 80x30cm cooleri, ja syöttöjä ruuvattu ja silti tuntuu tieajossa pirun laiskalta! 33" renkailla ja 4v askilla.

Lähetetty: Ti Loka 09, 2007 9:05 pm
Kirjoittaja pemaripoju
Eikö kukaan tosiaan tiedä mitään? En saanu selvää manuaalistakaan. Onko jakopäässä mitään ajotusmerkkejä?

Lähetetty: Ke Loka 10, 2007 5:35 pm
Kirjoittaja pemaripoju
nytte selvisi sen verran että kampiakseli 18asteen merkille ja sitte pumpun kyljestä joku merkki paikalleen, mutta mikä ja mistälävestä katsottuna?
käyntiääni on paljon pehmeenpi kuin muissa hj yleensä. sen takia epäilen olevan myöhässä.

Lähetetty: Ke Loka 10, 2007 7:08 pm
Kirjoittaja BJV-8
siellä pumpun päällä on tehdas asetus merkit, lähellä ulommaista/ylintä pulttia. käännä pumppua alux MAX 1mm vastapäivään edestäkatsottuna.
Lisäile sitten ennakkoa korvakuulon mukaan jos laittaa liikaa niin kilinä on helvetillinen :wink:
Kylmänä saapi hiukan kolistaa mutta pitää rauhoittua kun kone lämpenee 8)
Myöskään liika syöttö ei hyväksi koneelle

Lähetetty: Ke Loka 10, 2007 8:12 pm
Kirjoittaja pemaripoju
mistä paikasta toi milli katotaan?

Lähetetty: Ke Loka 10, 2007 8:48 pm
Kirjoittaja hj60
Onko sulla tuo Cruiserin 2H-manuaali vai mikä? Sivulta EM-23 alkaa ruiskutuksen ajoitus siinä, ei oo siellä fuel systemissä.

Lähetetty: To Loka 11, 2007 1:55 pm
Kirjoittaja pemaripoju
juuri tuosta manuaalista katselin. siinä neuvotaan irrottaan suutinputki ja sen reijästäkö sitä merkkiä vahdataan vai mistä? ei vaan ymmärrä!

minkämoinenkierre on lohkon tyhjennys tulpassa? jos laittais siihen ton putkilämmittimen veden oton?

Lähetetty: Pe Loka 12, 2007 4:52 am
Kirjoittaja hj60
Tehdään n. 50 mm pitkä putki siihen ykkösen putken tilalle, käännetään ensin kone öbaut siihen merkkiin ja vaihdetaan putki. Vino pää putkessa helpottaa katselua.

Käännellään konetta edestakasin merkin molemmin puolin, että putki täyttyy löpöllä.

Käännetään kone vastapäivään vähän vaille ajoitusmerkin, hitaasti käännetään konetta myötäpäivään ja kytätään putkea. Kun pinta putkessa alkaa nousta, katotaan onko merkissä. Toistetaan ainaki pari kertaa.

Aikasemmalle menee kääntämällä pumppua poispäin lohkosta, myöhäsemmälle lohkoonpäin.

Lähetetty: Pe Loka 12, 2007 3:22 pm
Kirjoittaja BJV-8
pumpun ajoitus merkit löytyy jakopäästä eli kopan takaa numerot vastakkain. Ennakko säädetään pumppua kääntämällä. Jos ei löydy merkkejä sonnan seasta niin lyö uudet taltalla sit ne 4pulttia löysälle ja vastapäivään.
Jako ei voi mennä itsestään pois kohaltaa koska jakopää toteutettu rattailla. Ennakko muuttuu ajansaatossa kun keskipakoisjouset väsyy ja nämä sijaitsevat jakopäässä pumpun rattaassa.

Lähetetty: Pe Loka 12, 2007 7:16 pm
Kirjoittaja pemaripoju
kattelin sitä ennakkoo tolla polttoaineen nousu menetelmällä ja ennakko on kampiakselilta katsottuna noin 10astetta jäjessä. elikkä meni ennakon ja nokan ajoitusmerkkien väliin, mutta en saanut millään niitä pumpun ja koneen välissä olevia pultteja auki. kokelin isolla ja pienellä räikällä ja keikenmoisilla jatkovarsilla. siellä välissä oli vielä kaksi pientä putkee tiellä. pitääkö siitä purkaa jotain edestä pois?

Lähetetty: Ti Loka 16, 2007 8:28 pm
Kirjoittaja pemaripoju
jos laitan sen putkilämittimen veden oton lohkontyhjennystulpasta ja palautuksen sisälämppärille menevään putkeen t-haaralla, niin häiriintyykö kierto siitä jotenkin koneen käydessä vai piisaako lämmintä sisälle? yhteen hj oli asennettu lämmitin t-haaroilla lämmittimen meno ja paluuputken väliin ja siellä kiersi aina vesi auton käydessä! tai lämmitin oli ainakin tosi kuuma. niin ja se nippa 3/8" jonka pitäisi sopia lohkon kylkeen onko se millinen vai putkikierre?

voiko tolle syöttöpumpun keskipakojutulle tehdä kotikonstein jotain ensiapu kikkoja? nääkeekö sinne mitään koneen ollessa kasassa syyläri edessä. ja ne syöttöpumpun kiinnitys pultit on viläläkin avaamatta.

Lähetetty: Ti Loka 23, 2007 7:40 pm
Kirjoittaja pemaripoju
sain lopulta noi pultit auki. 3/8" ja 1/4" jatkovarsilla ja vääntimillä! ajoitus on nyt tehdas arvossa ja ei vaikuttanut kulkuun oikeen mitää, ehkä vääntää tyhjäkäynnillä paremmin. käyntiääni on huomattavasti terävämpi

laitoin ton putkilämmittimen veden oton tonne lohkoon ja palautuksen lämmittimen putken väliin t-haaralla. nyt siellä taitaa kiertää vesi ajon aikana... pitää vissiin laittaa kiertovesipumppu että saa lämpöö myös sisälle.

Lähetetty: Pe Joulu 21, 2007 10:34 am
Kirjoittaja Repro
Sit vähän syöttöä lisää... :lol:

Lähetetty: Pe Joulu 21, 2007 1:15 pm
Kirjoittaja pemaripoju
kyllä ne takavalot nokeentuu jo tarpeek herkästi! ehkä kovilla pakkasilla 1/4 kierrosta lisää niin lämpee paremmin

Lähetetty: Pe Joulu 21, 2007 1:21 pm
Kirjoittaja Juha_
Jaa hmm... tuo ajotuksen säätö ois kans nyt eessä, oli varmaan suhteellisen vittumainen aukasta ne pultit ? Ja niitä on ilmeisesti 2 pulttia kummallakin puolella pumppua ? Vituttaa vaan kun ei tuo suutinremontti auttanu mitään..

Eilen käytin tuon vedenerottimen irti ja se oli ihan tupaten täynnä jotain mustaa liejua ja maalinpalasia jerrykannuista luultavasti.. Ihmettelin vain ku ei tyhjennyrpropusta tullu pihalle mitään.. Sen verran vaikutti, ettei tuu enään 3-vaihteella kiihdyttäessä sitä paria nykäisyä, niinkuin vetäis ilmaa välistä.