Kuva Kuva

syöttöpumpun ajoitus ja putkilämmittimestä?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

syöttöpumpun ajoitus ja putkilämmittimestä?

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

hj-60 on auto ja olen miettinyt että voiko sitä pumpun ajoitusta tarkistaa jotenkin kotikonstein? autoon on tehty suutinremontti kesällä ja asennettu ct-26 ahdin, 0.9 ahtoja, 80x30cm cooleri, ja syöttöjä ruuvattu ja silti tuntuu tieajossa pirun laiskalta! 33" renkailla ja 4v askilla.
Viimeksi muokannut pemaripoju, To Loka 11, 2007 6:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

Eikö kukaan tosiaan tiedä mitään? En saanu selvää manuaalistakaan. Onko jakopäässä mitään ajotusmerkkejä?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

nytte selvisi sen verran että kampiakseli 18asteen merkille ja sitte pumpun kyljestä joku merkki paikalleen, mutta mikä ja mistälävestä katsottuna?
käyntiääni on paljon pehmeenpi kuin muissa hj yleensä. sen takia epäilen olevan myöhässä.
BJV-8
Viestit: 121
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 2:45 pm
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

siellä pumpun päällä on tehdas asetus merkit, lähellä ulommaista/ylintä pulttia. käännä pumppua alux MAX 1mm vastapäivään edestäkatsottuna.
Lisäile sitten ennakkoa korvakuulon mukaan jos laittaa liikaa niin kilinä on helvetillinen :wink:
Kylmänä saapi hiukan kolistaa mutta pitää rauhoittua kun kone lämpenee 8)
Myöskään liika syöttö ei hyväksi koneelle
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mistä paikasta toi milli katotaan?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Onko sulla tuo Cruiserin 2H-manuaali vai mikä? Sivulta EM-23 alkaa ruiskutuksen ajoitus siinä, ei oo siellä fuel systemissä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

juuri tuosta manuaalista katselin. siinä neuvotaan irrottaan suutinputki ja sen reijästäkö sitä merkkiä vahdataan vai mistä? ei vaan ymmärrä!

minkämoinenkierre on lohkon tyhjennys tulpassa? jos laittais siihen ton putkilämmittimen veden oton?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tehdään n. 50 mm pitkä putki siihen ykkösen putken tilalle, käännetään ensin kone öbaut siihen merkkiin ja vaihdetaan putki. Vino pää putkessa helpottaa katselua.

Käännellään konetta edestakasin merkin molemmin puolin, että putki täyttyy löpöllä.

Käännetään kone vastapäivään vähän vaille ajoitusmerkin, hitaasti käännetään konetta myötäpäivään ja kytätään putkea. Kun pinta putkessa alkaa nousta, katotaan onko merkissä. Toistetaan ainaki pari kertaa.

Aikasemmalle menee kääntämällä pumppua poispäin lohkosta, myöhäsemmälle lohkoonpäin.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
BJV-8
Viestit: 121
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 2:45 pm
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

pumpun ajoitus merkit löytyy jakopäästä eli kopan takaa numerot vastakkain. Ennakko säädetään pumppua kääntämällä. Jos ei löydy merkkejä sonnan seasta niin lyö uudet taltalla sit ne 4pulttia löysälle ja vastapäivään.
Jako ei voi mennä itsestään pois kohaltaa koska jakopää toteutettu rattailla. Ennakko muuttuu ajansaatossa kun keskipakoisjouset väsyy ja nämä sijaitsevat jakopäässä pumpun rattaassa.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kattelin sitä ennakkoo tolla polttoaineen nousu menetelmällä ja ennakko on kampiakselilta katsottuna noin 10astetta jäjessä. elikkä meni ennakon ja nokan ajoitusmerkkien väliin, mutta en saanut millään niitä pumpun ja koneen välissä olevia pultteja auki. kokelin isolla ja pienellä räikällä ja keikenmoisilla jatkovarsilla. siellä välissä oli vielä kaksi pientä putkee tiellä. pitääkö siitä purkaa jotain edestä pois?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

jos laitan sen putkilämittimen veden oton lohkontyhjennystulpasta ja palautuksen sisälämppärille menevään putkeen t-haaralla, niin häiriintyykö kierto siitä jotenkin koneen käydessä vai piisaako lämmintä sisälle? yhteen hj oli asennettu lämmitin t-haaroilla lämmittimen meno ja paluuputken väliin ja siellä kiersi aina vesi auton käydessä! tai lämmitin oli ainakin tosi kuuma. niin ja se nippa 3/8" jonka pitäisi sopia lohkon kylkeen onko se millinen vai putkikierre?

voiko tolle syöttöpumpun keskipakojutulle tehdä kotikonstein jotain ensiapu kikkoja? nääkeekö sinne mitään koneen ollessa kasassa syyläri edessä. ja ne syöttöpumpun kiinnitys pultit on viläläkin avaamatta.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

sain lopulta noi pultit auki. 3/8" ja 1/4" jatkovarsilla ja vääntimillä! ajoitus on nyt tehdas arvossa ja ei vaikuttanut kulkuun oikeen mitää, ehkä vääntää tyhjäkäynnillä paremmin. käyntiääni on huomattavasti terävämpi

laitoin ton putkilämmittimen veden oton tonne lohkoon ja palautuksen lämmittimen putken väliin t-haaralla. nyt siellä taitaa kiertää vesi ajon aikana... pitää vissiin laittaa kiertovesipumppu että saa lämpöö myös sisälle.
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Sit vähän syöttöä lisää... :lol:
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kyllä ne takavalot nokeentuu jo tarpeek herkästi! ehkä kovilla pakkasilla 1/4 kierrosta lisää niin lämpee paremmin
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Jaa hmm... tuo ajotuksen säätö ois kans nyt eessä, oli varmaan suhteellisen vittumainen aukasta ne pultit ? Ja niitä on ilmeisesti 2 pulttia kummallakin puolella pumppua ? Vituttaa vaan kun ei tuo suutinremontti auttanu mitään..

Eilen käytin tuon vedenerottimen irti ja se oli ihan tupaten täynnä jotain mustaa liejua ja maalinpalasia jerrykannuista luultavasti.. Ihmettelin vain ku ei tyhjennyrpropusta tullu pihalle mitään.. Sen verran vaikutti, ettei tuu enään 3-vaihteella kiihdyttäessä sitä paria nykäisyä, niinkuin vetäis ilmaa välistä.
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Vastaa Viestiin