Kuva Kuva

syöttöpumpun ajoitus ja putkilämmittimestä?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jah
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 11:57 am
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja jah »

juupa juu, ite eilen yritin tuota ennakon tarkastamista, ei vaan "löpö" noussu putkeen vaikka kuinka pyörittelin konetta edes takas...?
Voi johtua siitä, että laite on seissy reilun viikon kun oli tuota muutakin laittamista - kk:n laakerit, runkolaakerit, öljypumppu yms.

No kone tänään kasaan ja starttia, josko sitten saiston ennakonkin tsekattua kun rupee liemi putkissa kiertämään...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ja sie pumpun alla oli vie joku läpykkä joka pitää löysätä! usko meinas kyllä loppua kesken kun niitä pultteja rassas auki. ja sitte vielä kiinni!

semmonen vinkki että jos käyttää noita pieniä jatkovarsia ei kannata ostaa halpis romuja. voi ne pultit olla jumis jos ei ole kukaan koskaa availlu.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

riittääkö toi vakio ilmanputsari turbon kans? se on sama kuin 61turbossa mutta mulla on imuputki tollanen haitariputki ja sie on aikalailla sykettä kun kaasuttelee paikoillansa! pitäiskö sinne viritellä joku vapaavirtaus filtteri? löytyykö alkuperäseen suodatinkoteloon sopivaa?
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

en muista mistä paikasta se oli, mutta k&n:ltä löytyy korvausfiltteri tuon vakion tilalle, hinta oli joku 80e, mut kyllähän se itsensä maksaa takasi ku ei tarvi uutta vaihtaa joka kerta, muutako pesee tuon..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Nojoo, siellä nyt ois pumppu muuten irti, jakopäästä vissiin pitäs ketju ottaa irti, että tuo pumputin tulee pihalle kokonaan ? Onkos se kampiakselin mutteri minkä kokoinen ja onko siinä "vääränkätiset" kierteet vaiko normaalit ? Mitään hyviä vinkkejä sen aukasemiseen, pitkää vartta ja iskua, vaiko isolla pulttipyssyllä ?
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Kampiakselin mutteriin ostin ison hylsyn, josta ulkokehää piti ohentaa rälläkällä. Mun pulttipyssyllä ei lähtenyt irti, vaan PITKÄLLÄ (noin 1,5 metriä taisi olla) jatkovarrella. Kone kun oli irti, niin vauhtipyörän pultinreikiin iskun pultit ja sieltä päästä pidettiin vastaan.

Mielestäni kierteet oli "normaalin" kätiset, mutten ole 100% varma. Siihen dampperiin tein itse ulosvetäjän, kun Atoyn laatu-ulosvetäjästä petti kierteet... Dampperi oli erittäin tiukassa.
Siihen kannattaa sitten ostaa uusi kiila varuiksi.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Juu kesti hetki tajuta millanen tuo ulosvetäjä oli tossa korjauskirjassa, suttununen pieni kuva, nyt onki tee-se-itse ulosvetäjä valmiina, hylsy vaan pitäs hommata vielä.. Ostikko voimahylsyn, että se oli liika leviä, vai ihan tavallinen hylsyki liian levee ? On tuolla nyt onneks aika hyvin tilaa ruuvata vaikka kone paikallaan, kun koko keula purettu atomeiksi.. 1200nm kiristys ois kaverin 1/2" pulttipyssyssä, aukasuaki varmaan sopivasti... mahtaiskohan sillä aueta
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Näköjään se pumppu lähtee ilman jakopään aukasua irti.. Mutta menin käsipelin vittu sitä pumppua pari loksahdusta liikuttaan, meniköhän siellä nyt jako jostain suunnasta sekasin, vai onko haitta ainoastaan se, että takasilaitossa ei näe niitä ajotusmerkkejä, eikä voi sillai "virallisesti" säätää ajotusta kohilleen, vaan pitää niinku alunperin oli tarkotuski, eli korvakuulolla säätää ajotus kohilleen ? Eli huolenaihe nyt on se, että jostain muualta jako kateissa.. :?
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

keposesti ne sitte lähti auki ja pois, tein koululla parit "erikoistyökalut" helpottamaan touhua.. mutteri lähti auki muutako tavallisella vasaralla pari pikku näpäytystä anto

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1178157.jpg http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1178156.jpg
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Vastaa Viestiin