BJ 40 kulutus (+ jarrusekoilu)
Valvoja: Käyttäjä
- retkikeitin
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 9:42 pm
- Paikkakunta: nilsiä
BJ 40 kulutus (+ jarrusekoilu)
Kuinka paljon BJ-40 vm 80 B - koneella kuluttaa diisulia vakiorenkailla? Ja kuinka kulutusta saa hilattua alas? Mitä kannattaa tarkastaa?
Oon ihan nuubi projektini kanssa, joka on kohta lähdössä leimalle. ainiin - onko joku kohta mihin katsastussetä kiinnittää erityisesti huomiota?
Nimim. vikalappua hakemaan ja rekisteriin.
Oon ihan nuubi projektini kanssa, joka on kohta lähdössä leimalle. ainiin - onko joku kohta mihin katsastussetä kiinnittää erityisesti huomiota?
Nimim. vikalappua hakemaan ja rekisteriin.
Viimeksi muokannut retkikeitin, To Huhti 28, 2005 12:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulutus pyörii jossain 11-12 litran hujakoilla näin seka-ajossa. Itte en ihan tarkkaa lukemaa ole saanut nopeusmittarin toimimattomuuden takia mutta kokemusta on parista eri Bertasta ja kohtuu määrästä kilometrejä.
Kulutukseen ei isommin voi vaikuttaa. Tietenkin rauhallinen ajotyyli (rauhallista se on kyllä täysilläkin ) vaikuttaa vähäsen.
Kaverilla putosi kuulemma kulutus ainakin litralla turbon asennuksen jälkeen eli ei muuta kuin ruuvaamaan.
No ei taida kannattaa aloittaa tuoretta projektia siitä.
Katsastuksessa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä verrattuna mihin tahansa muuhun autoon.
Jarrut tahtoo kyllä olla noissa vähän työläät saada ottamaan tasaisesti mutta huolellisella kasaamisella ja säädöllä ne saa toimimaan ihan ok.
Hyviä ne eivät ole olleet uutenakaan.
Tietenkin kaikki pitää olla kunnossa kun leimaa hakee. Jousituksen pusliin kannattaa hieman varata aikaa. Tarkastaa sekä tarvittaessa vaihtaa.
Savumittauksen suosittelen tekemään muualla kuin konttorilla jos tulee säätöhommia.
Lykkyä pyttyyn!
- jm
Kulutukseen ei isommin voi vaikuttaa. Tietenkin rauhallinen ajotyyli (rauhallista se on kyllä täysilläkin ) vaikuttaa vähäsen.
Kaverilla putosi kuulemma kulutus ainakin litralla turbon asennuksen jälkeen eli ei muuta kuin ruuvaamaan.
No ei taida kannattaa aloittaa tuoretta projektia siitä.
Katsastuksessa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä verrattuna mihin tahansa muuhun autoon.
Jarrut tahtoo kyllä olla noissa vähän työläät saada ottamaan tasaisesti mutta huolellisella kasaamisella ja säädöllä ne saa toimimaan ihan ok.
Hyviä ne eivät ole olleet uutenakaan.
Tietenkin kaikki pitää olla kunnossa kun leimaa hakee. Jousituksen pusliin kannattaa hieman varata aikaa. Tarkastaa sekä tarvittaessa vaihtaa.
Savumittauksen suosittelen tekemään muualla kuin konttorilla jos tulee säätöhommia.
Lykkyä pyttyyn!
- jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- retkikeitin
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 9:42 pm
- Paikkakunta: nilsiä
Suosittelen hommaamaan niihin jarruihin korjaussarjat jos ne edes vähän arveluttaa.
Sarjoja sai kohtuu hintaan ainakin motonetiltä viime talvena. Ei ne tojotallakaan muistaakseni mahdottomia maksaneet.
Sitten samalla kannattaa hoonata sylinterit ja kasata esim. kuparitahnan kanssa.
Kyllä ainakin suosittelen puhdistamisen jälkeen käymään testerillä ennen katsastusta.
Se säätäminen ei nyt ihmeellistä taitoa vaadi. Kunhan vaan kattoo, että akselilleen tulee kengät yhtä kauas rummuista.
Kengät tarvii sitten olla aika lähellä rumpuja ettei tarvitse pumpata.
Ittellä oli ongelmaa kuluneiden rumpujen kanssa kun ei saanut säädettyä sopivan lähelle.
Kaverilla sorvuutin rummuista kynnykset pois niin sitten alkoi toimimaan.
Sorvari suositteli, että ei kannata sorvata muuta kuin just ne kynnykset. Saattaa ravistaa.
Jos menee sorvuutukseen niin rummun pohjalla oleva kynnys kannattaa ehdottomasti kans poistaa muuten rengas menee jumiin kun vanne vedetään kiinni niinkengät ottaa sinne pohjaan.
Näin ainakin mulla kävi.
- jm
Sarjoja sai kohtuu hintaan ainakin motonetiltä viime talvena. Ei ne tojotallakaan muistaakseni mahdottomia maksaneet.
Sitten samalla kannattaa hoonata sylinterit ja kasata esim. kuparitahnan kanssa.
Kyllä ainakin suosittelen puhdistamisen jälkeen käymään testerillä ennen katsastusta.
Se säätäminen ei nyt ihmeellistä taitoa vaadi. Kunhan vaan kattoo, että akselilleen tulee kengät yhtä kauas rummuista.
Kengät tarvii sitten olla aika lähellä rumpuja ettei tarvitse pumpata.
Ittellä oli ongelmaa kuluneiden rumpujen kanssa kun ei saanut säädettyä sopivan lähelle.
Kaverilla sorvuutin rummuista kynnykset pois niin sitten alkoi toimimaan.
Sorvari suositteli, että ei kannata sorvata muuta kuin just ne kynnykset. Saattaa ravistaa.
Jos menee sorvuutukseen niin rummun pohjalla oleva kynnys kannattaa ehdottomasti kans poistaa muuten rengas menee jumiin kun vanne vedetään kiinni niinkengät ottaa sinne pohjaan.
Näin ainakin mulla kävi.
- jm
- retkikeitin
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 9:42 pm
- Paikkakunta: nilsiä
Jarrut
En avannut vielä jarruja kun edellinen omistaja oli jo kuulemma herkistellyt niitä. Ilmasin, kävin testissä. Takajarrut puree napakasti ja tasan mut etujarrut puree vasta kun pumppaa poljinta toisen kerran. Tuttu ilmiö? Käkkärikin puri hienosti.
Ja mulla ei ollut kunnon tunkkia... Hallitunkki on niiiiin pieni. Onko bj:lle oma olemassa?
Ja sitten - ajoin tänään ekaa kertaa asfaltilla ja kuuluu sellainen laahaava ääni. Kun panin vapaalle, ei vaikuta, ääni kuuluu, kuuluu myös kytkin pohjassa. Voiko olla että kuuluu vedosta? Voi tosin olla että ne jarrut laahaa. Onko tää tuttu ilmiö?
Huvittaa kysellä kun ei oo niin mitään kokemusta bj:stä.
Hankinpa sellaisen kuitenkin. Innolla ja virheitten kautta väsään ja opin.
Ja mulla ei ollut kunnon tunkkia... Hallitunkki on niiiiin pieni. Onko bj:lle oma olemassa?
Ja sitten - ajoin tänään ekaa kertaa asfaltilla ja kuuluu sellainen laahaava ääni. Kun panin vapaalle, ei vaikuta, ääni kuuluu, kuuluu myös kytkin pohjassa. Voiko olla että kuuluu vedosta? Voi tosin olla että ne jarrut laahaa. Onko tää tuttu ilmiö?
Huvittaa kysellä kun ei oo niin mitään kokemusta bj:stä.
Hankinpa sellaisen kuitenkin. Innolla ja virheitten kautta väsään ja opin.
Joo se saattaa olla laahaava jarru. Mut jos jarru laahaa niin sen kyllä tuntee sit kädellä kun käy kokeileen kaikki jarrurummut , myös käsijarrunrummun.
Vanhalla foorumilla oli hieno selostus jarrujen säädöstä. Sillä ohjeella saa kyllä jarrut toimiin hienosti. Pystyykö niitä vanhoja juttuja lukeen vielä???
Vanhalla foorumilla oli hieno selostus jarrujen säädöstä. Sillä ohjeella saa kyllä jarrut toimiin hienosti. Pystyykö niitä vanhoja juttuja lukeen vielä???
Maasuriin kyllä kannattaa hankkia ihan ensimmäisenä oikea maastotunkki. Siitä on paljoa apua niin pajan puolella kuin metsässä.
Tuossapa pari linkkiä "alan" kauppoihin.
http://www.cros4wd.com/hi_lift.shtml
http://www.offivaruste.com/catalog/index.php?cPath=23
- jm
Tuossapa pari linkkiä "alan" kauppoihin.
http://www.cros4wd.com/hi_lift.shtml
http://www.offivaruste.com/catalog/index.php?cPath=23
- jm
vielä yksi tunkin myyjä lisää
http://www.savenmaa.fi/tuotteet/50/93/ham119.phtml
http://www.savenmaa.fi/tuotteet/50/93/ham119.phtml
- retkikeitin
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 9:42 pm
- Paikkakunta: nilsiä
Näköjään pystyy. http://autos.groups.yahoo.com/group/slck/ Pakko kysyä, ettekö oikeasti osaa tuon vertaa itte kokeilla? Eikä sitte herneitä neniin, kiitos.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Oisko tämä ollu se mitä haettiin? http://autos.groups.yahoo.com/group/slck/message/4035
EDIT: ja tämmönen http://autos.groups.yahoo.com/group/slck/message/4031
EDIT: ja tämmönen http://autos.groups.yahoo.com/group/slck/message/4031
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.