Kuva Kuva

hj vinossa?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Lex_Et_Annihilato
Viestit: 47
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 5:59 pm
Paikkakunta: Kouvola/Lahti

hj vinossa?

Viesti Kirjoittaja Lex_Et_Annihilato »

Elikkä nyt on 60:ssä emun iskarit ja jouset edessä, renkaina 31 nappulat ja koko auto näyttää olevan vieläki keula pikkasen alaspäin. Mistä mahtaa johtua? Vakio renkailla ja jousilla näytti ihan hirveeltä, nyt asia pikkasen korjaantunut. Auto on mallia 1986 Hj60 GX, ja vielä emun 2" korottavilla jousillakin etupää pikkasen alempana...miksi? Onko -80 luvun perä ylös villitys tarttunut pysyvästi? :cry:
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

keulahan on muutenkin aika perskileesti painavampi. Jo sekin että onko vinssi keulalla vaikuttaa kovasti. Luulisin olevan suht normaalia, ellei sitten kiikkaa tosipaljoa. Pakatkin asettuu muutaman satasen ajettuasi johonkin korkeuteen.
Avatar
Lex_Et_Annihilato
Viestit: 47
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 5:59 pm
Paikkakunta: Kouvola/Lahti

Viesti Kirjoittaja Lex_Et_Annihilato »

Mutta jouset ja iskarit etupäässä on ihan uudet, ollu alla alle kuukauden, muuttuuko jouset "käyremmiksi" ajan kanssa vai? :shock:

Vinssiä ei ole keulalla, uusi etuakseli tallissa valmiina asennettavaksi, vanha pikkasen vääntynyt. Sitte kaikki osat etupäästä vaihdettu "uusiin", jos ei sillä tasotu ni sitte kuuluu olla tommone, ellei sitte runko oo kiero.
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

Mä vaihdoin kolme vuotta sitten HJ:hin OME:n alustan ja keula jäi tosi alas (vinssi keulalla). Cros4WD:stä tuli takuuna lisälehdet etupakkoihin, mutta vieläkin näyttää vähän teinikorollalta.

Kaverilla (ei vinssiä) on Dobinsonin sarja, selvästi tasapainoisempi paketti.
Avatar
Lex_Et_Annihilato
Viestit: 47
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 5:59 pm
Paikkakunta: Kouvola/Lahti

Viesti Kirjoittaja Lex_Et_Annihilato »

Elikkäs onko mahdollist saada nuo lisälehdet sitte crossilta ns. takuuna?

Auttaiskos yhtään pitemmät riipukkeet tai apujousien laitto? hyvin kyllä sarja joustaa ja muuten toimii, mutta näyttää vää aika kummalliselta kun korotussarjana sen vielä myivät... :roll:
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Vinssi keulilla ja 35" renkaat otti normi tieliikenteessä mutkissa kii, vaikka oliki se lisälehti välissä..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

OME:t on suunniteltu mielessä Australian offimatkailu, tavaraa pitää olla kontissa että on suorassa. Eipä tuo oo isommin häirinny tuo etukeno enää ku takapakat on asettunu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

Kolme vuotta oon nyt ajellu, eikä oo vielä "asettunu". Toisaalta oon itse jo tottunut siihen.

Kai sen takuujutun saa parhaiten selville, kun soittaa sinne mistä jouset on ostanutkin.

Takapakkojahan saa erilaisia, muistaakseni normaalit, +100kg ja + 200kg.
Ajattelisi että samalla logiikalla saisi eteen erilaisia pakkoja vinssillisiin ja vinssittömiin autoihin.
Jerkki
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 7:01 pm

Viesti Kirjoittaja Jerkki »

On niitä etupakkojakin tietääkseni erilaisia. Minä laitoin omaan heinäkuussa omen sarjan ja on ruiseri tasallaan, cros4wd:ltä tilasin. Ku olin tilaamassa niin myyjä suositteli vahvempia etupakkoja jo ennenku ehdin sanoa että on vinssi keulalla. Takana on normaalipakat (ku ei oo tuota safarivarustusta). Ei voi kyllä ku kehua että hyvät on.
Avatar
Lex_Et_Annihilato
Viestit: 47
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 5:59 pm
Paikkakunta: Kouvola/Lahti

Viesti Kirjoittaja Lex_Et_Annihilato »

Juu, no soittelin crossille ja sanoivat että riipukkeet nostavat pikkusen, mutta ota kuva autosta ja lähetä heille, sen tein mutta vielä ei oo vastausta kuulunut.
Mutta tuo saattaa hyvinkin pitää paikkansa, että on suunniteltu safarille ja tasottuu kun auto kuormattu, koska kaverilla on nissanin pick uppi ja siinä takapää huomattavasti korkeemmalla.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Lex_Et_Annihilato kirjoitti: Mutta tuo saattaa hyvinkin pitää paikkansa, että on suunniteltu safarille ja tasottuu kun auto kuormattu, koska kaverilla on nissanin pick uppi ja siinä takapää huomattavasti korkeemmalla.
Pic-upissa täytyykin perän olla korkeemmalla ko etupää,elä vertaa pikappeihin
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin