Kuva Kuva

Kuplii.....

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

anttir
Viestit: 106
Liittynyt: La Loka 30, 2004 8:37 pm
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anttir »

h2vettä kirjoitti:Mulla on lisämittari asennettu syy: näissä 60 70 ja 80 mallin cruisereissa on tehtaalta tullu mittareita (kojetauluja) joissa on bensa ja lämpömittari liitoksissa kylmä juotos, tämä tekee sen että oikeissa olosuhteissa kuten vesisade tai vastaava muutos saa aikaaan sen että lämmöt paukahtaa tappiin mittarin mukaan. Ja mistä tietää että vika on juuri juotoksissa on se että samalla hetkellä bensamittari alkaa näyttää täyttä tankkia.
...ja 40-sarjalaisissa myös. Itse asiassa luulin että koski vain 40- ja 60-sarjaa -- aina oppii uutta.

Omassa entisessä BJ-40:ssä oli sama ilmiö (vähänks säikäytti kun ekan kerran teki), vastus ei ollut juotettu vaan pultattu mittaritaulun läpi; purkaminen, akunnaparasvaa (vaimitäsenyton, dielectric grease) väliin, takaisin kasaan eikä enää säikytellyt. Mutta se ei kyllä ollut vauhdista tai kuormituksesta tai ilmankosteudesta kiinni vaan teki sen ihan milloin sattui -- tai ainakaan itse en huomannut johdomukaisuutta.

Tämä kuuluisi SLCK-FAQ:hun -- kukas tekis? :)
Antti R.
SLCK #2
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

kyllä mulla lj 70 sessä on korkki kiinni asti ja hyvin on pelittänyt , itelläkin kyllä nousee pikkusen normaalista kun päästäää kaasupohjassa menemään mut se lefti voi olla kans viallinen mikä puhaltaa jäähdyttäjän läpi ilmaa kun siinä on sellanen kytkin jos lämpee niin puhaltaa enempi ja jäähtyy niin puhaltaa vähempi ja koko ajan pitäis kuitenkin pyörii jonkinverran..
kaveril lj ssä oli sellainen vika.
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
h2vettä
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 7:25 am
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja h2vettä »

Yks ongelma kohta tais olla ilmalukko jäähdytys järjestelmässä,

auto jäi parkkiin keula pystyssä ja kun aamulla mainasin ruveta

vesien vaihtoon ja putkistojen ja syylärin húuhteluun meinas tulla

torttu housuun kun ruuvasin syylärin korkkia paukahti mukavasti

ja ilmat putkistoista pois ilmeisesti koneen asennon johdosta.

Väänsin korkin piukkaan täytyy

tarkastaa syylärin kunto kun kuukauden päästä tulee nokkarem-

min ja vesipumpun vaihto päivät täyteen. Täytyy koittaa olla ajamatta 120km/h :D
h2vettä
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 7:25 am
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja h2vettä »

Tuli tänään tehtyy jakopään remontti, heti kun sain syylärin

ulos konehuoneesta huomas että valmishan se on, syyläri

kennotukseen.
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

mahtaako tuota vanhaa kantsii kennottaan kun niin pieni ero et ota uus heti samantien . se syylärin ne kennokot pitäs olla hyvässä maalissa kun tuo pakkasneste syövyttää ne haitat niitten pillien välistä kun pääsee ilmankanssa tekemisiin.
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
h2vettä
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 7:25 am
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja h2vettä »

En tiä uus maksaa 244,90€ ja korjattu uudelleen kennotettu

ja paikattu ja maalattu 100€ ellei hinnat oo noussu. Kaverin

Hiacen syyläri kävi uudelleen kennotuksessa ja eroa ei kyllä

pysty uuden ja korjatun väliltä huomaamaan, laitan

kunnostukseen, "enkä sorru nykypäivän haihatuksiin että aina

vaan pitää olla uutta". Vanha temppu parempi ku pussillinen uusia. :D
h2vettä
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 7:25 am
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja h2vettä »

Herran jestas sentään hinta oli noussu 100€:sta 300€ euroon

tinkaamalla 270€, mukamas kuparin hinta noussut niin paljon,

jumaliste mikä hinnan nousu parisvuodes. Minkäs teet uuttakaan

kun ei tunnu mistään löytyvän ainakaan helpolla pienen soittokierroksen

jälkeen.

Voi v... että ottaa pattiin, jumaliste että on kallista..........
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

http://usparts.locomail.com/category.ph ... =1&group=4

Tuossa heti ylimpänä on Griffinin alumiinisyyläri. Saa kaiken kokoisia ja sopivilla letkulähdöillä. Kannattanee kysäistä, löytyiskö sopivaa.

Voi tosin olla että kiinnikkeitä joutuu muokkaamaan, mutta ei varmaan tekijämiehille mikään ongelma.
h2vettä
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 7:25 am
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja h2vettä »

En tiä mut eks tommonen alumiininen syyläri oo vanhaan autoon

äkkiseltään ajateltuna aikast huono vaihtoehto, eks se alumiini

oo huonompi jäähdyttämään kuin kupari?

Kiitti linkistä.

Kerkesin viemään jo kennotukseen. Griftin syyläreitä löytyy

seuraavissa kokoluokissa korkeus 19" leveys 22, 24 ,26, 28

ja 31 tuumaa eli noistahan saa värkättyä ylä ja alavesiletkua

pidentämällä tai koko vaihtamalla mihin pataan tahansa sopivan

jäähdyttäjän ja tietty noi kiinnikkeet.
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

Tiedoksi että toi 19" x 22" on juurikin samankokoinen kuin BJ40:n alkuperäinen syyläri, ero on siinä, että BJ:ssä toi 22" on korkeus ja 19" leveys.

Saa kuitenkin laitettua BJ:hin orginaalin paikalle, jos pystyy hitsaamaan alumiinimutkan syyläriin kiinni (pitää siis se täyttöaukko muokata tuohon Griffiniin samanlaiseksi kuin BJ:n orggiskin).

Tietty jos tekee uudet kiinnikkeet, niin menee niin kuin on suunniteltu ilman kikkailuja. BJ:n syylärin korkki sopii suoraan Griffiniin.

Kuparin lämmönjohtavuus on kyllä parempi kuin alumiinin, mutta pullonkaulaksi tuossa jäähdytyshommassa ei jää syylärin materiaalin lämmönjohtavuus, vaan ilman, joka jäähdyttää syylärin pinnan. Ilman lämmönjohtavuus on nimittäin paljon huonompi kuin kuparin tai alumiinin. (Kuparilla 401 W/m'C, alumiinilla 237 W/m'C ja ilmalla 0,026 W/m'C, tuo yksikkö kertoo, että yhden metrin paksuinen seinämä esim. kuparia johtaa lämpöenergiaa 401 W yhtä astetta kohden.)

Toki väliaineellakin (onko siis kuparia vai alumiinia) on jotain merkitystä, mutta tässä kuparin ja alumiinin lämmönjohtavuuden ero on kuitenkin niin pieni, että on käytännössä sama kumpaa ainetta syyläri on, pääasia on, että pinta-ala on mahdollisimman suuri ja ilma virtaa.


ps. myydään ehjä BJ 40:n alkup. syyläri, kerran tinattu yhtä saumaa paikallisessa jäähdytinhuollossa, ei vuoda. Jäähdytti ihan hyvin kun oli kiinni. YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin