Sivu 1/2
Lock Right / Aussie Locker -> BJ40
Lähetetty: Ke Huhti 20, 2005 1:11 pm
Kirjoittaja tapanir
Moi,
- Onko kokemuksia ja neuvoja
- Paremmuusero ?
- Voidaan laittaa etuperään ?
t. Tapsa
Lähetetty: Ke Huhti 20, 2005 5:51 pm
Kirjoittaja JF
Takana minulla on ollut Aussie Locker päivittäisessä ajossa yli puoli vuotta. Aika huomaamaton vekotin, ei kaduta yhtään. Ainoa juttu joka kaarteissa ajaessa täytyy huomioida, on että jos kaasua painaa, kulkee veto vain sisemmän pyörän kautta, jolla on tietysti kaarretta vastustava ominaisuus joka kasvaa sitä mukaa mitä kovempaa kaasuttaa. Eli rauhallisesti vaan mutkissa niin ei pitäisi juuri erota avoimesta tasauspyörästöstä.
Talvella tuo on minusta ollut parempi kuin kitkalukko, joka autossa aiemmin oli. Enemmän vetäviä renkaita.
Etuakseliin noita ei suositella muuta kuin pelkkään maastokäyttöön, ja esim. talviajo liikenteessä tuskin onnistuu (paitsi pelkällä takavedolla). Eipä siitä tosin ole kokemuksia.
Lähetetty: Ke Huhti 20, 2005 5:58 pm
Kirjoittaja Vieras
sama lukko menee eteen sekä taakse bj40/42 akseleille.
kyllä kannattaa harkita sen laittoa eteen,varsinkin jos käyttö auto millä ajetaan myös talvisin.
sopivien lukkojen numerot:
lock right 1630lr
aussie locker xd-21230
detroid e-z locker det813A011
tommosta lock right/aussie lockeria ei juurikaan paljon toisistaan erota,e-z lokeria en ole nähnyt kuin kuvista.
itsellä tulee rakenteilla olevaan offi peliin(bj40) lr eteen ja aussie taakse,olen kyllä varautunut siihen että jos se ei tunnu hyvältä siellä edessä niin sinne vaihdetaan esim arb paineilma lukko.
molempiin fj 55 mitä mulla on niin niihin on hommatta bj42 taka kitkalukko etulukoiksi,taka lukot puuttuvat tulee mahdollisesti toi detroid e-z loker molempiin ja bj 4.11 välitykset mitkä mulla jo on molempiin fj55.
hiluxissa mulla on lukkoina hiacen kitkat edessä sekä takana,toi sammakonkutu siis lukkoperä öljy mitä noissa kitkoissa käytetään maksaa 14€/litra kun taas noihin muihin lukkoihin menee normaali peräöljy joka lienee halvimmillaa n 2€/litra.
ps.com löytyy lukkojen ja niiden asennus kuvia mun profiilista,olen siellä myös kirjautunut nimikirjaimilla eli jjtp.
Lähetetty: Ke Huhti 20, 2005 6:28 pm
Kirjoittaja jjtp
joo toi nyybi oli mä ellei lopusta se jo selvinnykkin

Lähetetty: Ke Huhti 20, 2005 8:46 pm
Kirjoittaja jpesala
kirjoitit,että sulla on hiacen kitkat hiluxissa. eikö siinä ole alunperin joku kitka takana?
tiedätkö eroaako LJiin kitka jotenkin hiacen vastaavasta.
nim. ljiin kitka ei ole pitänyt koskaan yhtäänmitään.
t.jp
Lähetetty: Ke Huhti 20, 2005 9:03 pm
Kirjoittaja jjtp
joo toi mun hilu on sitä vanhinta koppamallia vm82, hiluihin kitka tuli tietääkseni joskus 85-86 mitkä ei myöskään pidä yleensä yhtään mitään.
Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 4:53 pm
Kirjoittaja Tuppu
juu, ajattelin kans laittaa ton aussi lokkerin molempiin periin...
eikai siitä etuperän lukosta mitään haittaa ole kun takavedolla köröttelee? Pahanpaikan tullen vasta nakkaa nelikon päälle ja olispa oikeesti neljä vetävää pyörää sielä kurakos. Vai onko ihan järjetön ajatus

Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 8:24 pm
Kirjoittaja Gravehill
Tuppu kirjoitti:juu, ajattelin kans laittaa ton aussi lokkerin molempiin periin...
eikai siitä etuperän lukosta mitään haittaa ole kun takavedolla köröttelee? Pahanpaikan tullen vasta nakkaa nelikon päälle ja olispa oikeesti neljä vetävää pyörää sielä kurakos. Vai onko ihan järjetön ajatus

Minä en kyllä laittaisi eteen jos aikomuksena kerran maantielläkin pöristellä, kun kumminkin tulee semmonenkin aika kun sitä nelikkoo tarvii tuola tienpäällä niin on kiva sitten ajella "pässillä"

..
Lähetetty: Ti Kesä 06, 2006 8:24 am
Kirjoittaja HiluxMan
Jos on meininki ajella maantiellä liukkailla neliveto päällä, niin ehdottomasti EI etuperään automaatista lockeria. Kokeiltu on ja todella vaarallisen tuntuista. Jos tiessä uria kuten talvella useimmiten on, riuhtoo niin peijakkaasti sivulta toiselle, siinä on äkkiä ojassa tai mikä pahinta, vastaantulijan keulassa.
Lähetetty: Ke Kesä 07, 2006 5:40 am
Kirjoittaja hj60
HiluxMan kirjoitti:Jos on meininki ajella maantiellä liukkailla neliveto päällä, niin ehdottomasti EI etuperään automaatista lockeria. Kokeiltu on ja todella vaarallisen tuntuista. Jos tiessä uria kuten talvella useimmiten on, riuhtoo niin peijakkaasti sivulta toiselle, siinä on äkkiä ojassa tai mikä pahinta, vastaantulijan keulassa.
Mites, jos meinaa ajella takavedolla mutta aikoo pitää etunavat valmiiksi lukossa, aiheuttaako sillon tilanteita?
Lähetetty: Ke Kesä 07, 2006 10:13 am
Kirjoittaja AnttiH
Kokemusta ei ole, mutta monesta paikasta viisaammilta olen kuullut, että ei missään nimessä automaattilockeria etuperään. Hieman kun säästää lisää viikkorahoja, niin arbbi vaan eteen ja automaatti taakse.
Lähetetty: Ke Kesä 07, 2006 10:59 am
Kirjoittaja NymiS
Eikös tuo automaattilukko edessä vaikeuta maastossa ajoakin aika tehokkaasti kun ei saa vehkeitä kääntymään muuta kuin rullaamalla.
Eli jos veto päällä niin lukko on päällä ja auto kulkee suoraan.
Takana tuollainen automaattilukko voi toimia jopa joissain paikoissa paremmin kuin kytkettävä, koska automaatti vaupauttaa jos ei ole veto päällä.
Itse en eteen laittaisi kuin kytkettävän lukon, kyllä se niin paljon kääntymiseen vaikuttaa.
edit:
Mites, jos meinaa ajella takavedolla mutta aikoo pitää etunavat valmiiksi lukossa, aiheuttaako sillon tilanteita?
Lukon ei pitäisi kytkeytyä jos ei veto tule kardaanilta.
Lähetetty: Ke Kesä 07, 2006 7:18 pm
Kirjoittaja Jyki_BJ40
Kenties tyhmä kysymys mut onkos toi aussie lokkeri katuliikenteeseen hyväksytty

Lähetetty: Ke Kesä 07, 2006 8:29 pm
Kirjoittaja Gravehill
Jyki_BJ40 kirjoitti:Kenties tyhmä kysymys mut onkos toi aussie lokkeri katuliikenteeseen hyväksytty

On hyväksytty kuin myös lockright.
Lähetetty: Ke Kesä 07, 2006 9:02 pm
Kirjoittaja Tuppu
Tuo automaattilukon huolettomuus kiinnostaa! Ei tartte leikkiä letkujen tai vaijereiden kanssa. Täytyy laittaa taka-akselille lukko tilaukseen ja miettiä rahan karttumisen myötä etupään lukkoa lisää
Voipi olla et sinne ei tuu ikinä mitään....