virta ongelma?
Valvoja: Käyttäjä
virta ongelma?
lj:ssä virta ongelmia mahdollisesti.?
hankin tässä taannoin lj 70;sen -vm 90 hiukan yli 500tkm ajettu
muuten ok , mutta nyt on ilmennyt sellainen vika , että
kun kierrokset nousee koneessa yli 3000 alkaa mittaristossa palaa erilaisia varoitusvaloja kuten t-belt,latausvalo,turbon molemmat valot yhtäaikaa onko kellään mahdollisesti vastaavasta kokemusta tai jopa tietoa mistä moinen johtuisi,jäädään kuulolle.
hankin tässä taannoin lj 70;sen -vm 90 hiukan yli 500tkm ajettu
muuten ok , mutta nyt on ilmennyt sellainen vika , että
kun kierrokset nousee koneessa yli 3000 alkaa mittaristossa palaa erilaisia varoitusvaloja kuten t-belt,latausvalo,turbon molemmat valot yhtäaikaa onko kellään mahdollisesti vastaavasta kokemusta tai jopa tietoa mistä moinen johtuisi,jäädään kuulolle.
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Lataus
Kyllä kannattaisi ensimmäisenä tarkastaa laturin kunto.Jos lataus loppuu niin merkkivalot syttyvät.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
...varsinkin laturin hiilet kannattaa ekana tarkistaa eivätkä oo kalliit vaihtaa vaikka ihan varmuuden vuoksi jos epäilyttää että riittääkö pituus (hiilien)
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
juu,ne laturin hiilet tuli vaihdettua jo heti kun vika ilmeni ja nyt olis huomenna tarkoitus vaihtaa uusi laturi kun vika ei hiilien vaihdolla häipynyt.
sitte tuli laitettua vinssi, maastotunkki, uudet 235/85/16 goodright atr made in km däck että tais mopo vähän karata käsistä...mutta valot ne vaan palaa
sitte tuli laitettua vinssi, maastotunkki, uudet 235/85/16 goodright atr made in km däck että tais mopo vähän karata käsistä...mutta valot ne vaan palaa
Sama juttu ilmestyi läjässä tänään itselle.Kierroksia 2800,syttyy laturin valo,turbon punainen merkkivalo,filter-valo,jakohihnan merkkivalo.Muutaman kilometrin ajon jälkeen saa huudattaa 4000,eikä valot syty,mutta 5min kun on auto sammuksissa,on joulukuusi taas täydessä loistossa!!!Joko on vikaa selvinnyt?Tai tietoa tullut lisää mistä moinen oireilu?
Oisko samaa oiretta kuin hoijakoissa, eli liitoksia pitäsi tinailla?
muuten mites noi hiilet saa vaihdettua silleen että laturikin pysyy kasassa? oon meinannut omaan berttaani hiilet vaihtaa, mutta muistelen aiemman kanssa olleen ongelmaa etten saanut hiiliä pois, tai sain mutten kasaan enää kun pomppaa huisvituun , muistelisin. Jokatauksessa kyllä sen palasiksi sain mutten kasaan...
muuten mites noi hiilet saa vaihdettua silleen että laturikin pysyy kasassa? oon meinannut omaan berttaani hiilet vaihtaa, mutta muistelen aiemman kanssa olleen ongelmaa etten saanut hiiliä pois, tai sain mutten kasaan enää kun pomppaa huisvituun , muistelisin. Jokatauksessa kyllä sen palasiksi sain mutten kasaan...
kateltiin virta ongelmaa yhden autosähkö puolen kaverin kanssa ja meinotteli, että joulukuusi efekti johtuisi ensin yhden diodin palamisesta jolloin noin 2500-3000 kierroksen paikkeilla kaikki edellämainitut valot syttyy ja kun toinenkin diodi palaa niin joulukuusi on valmis. On kuulemma sen verran kallista vaihtaa diodi silta, että kannattaa vaihtaa koko laturi. Minulla ilmeisesti palo nyt se toinenkin diodi kun valot palaa yhtenään. Hiilien vaihto ei ole kummonen juttu, pari mutteria irti ja hiilet lähtee koteloineen pois laturista , sitte vain kolvilla tinat sulaksi ja vanhat hiilet pois ja uudet tilalle, hiiliä työntävää jousta kannattaa pitää silmällä ettei lennä huitsin nevataan kun sulttaa tinauksia. Osaisko joku kertoa mistä noita latureita kannattais kysellä?
Ja sittenkin ennen kuin ostaa uuden laturin,kannattanee aukaista vanha ja tarkistaa ettei ole käämit irti diodeista.
Itsellä oli moinen vika bj:ssä,oli meinaan tärissyt laturin kasassa pitävät pultit löysälle ja kenttä käämi oli pyörähtänyt.
Siinä selvittiin onneksi tinailu hommilla.
Tosin uusi laturi on aina uusi,eli selviää vähemmällä harrastamisella.
Itsellä oli moinen vika bj:ssä,oli meinaan tärissyt laturin kasassa pitävät pultit löysälle ja kenttä käämi oli pyörähtänyt.
Siinä selvittiin onneksi tinailu hommilla.
Tosin uusi laturi on aina uusi,eli selviää vähemmällä harrastamisella.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen