Sivu 1/1

lj 70 tietoa

Lähetetty: To Elo 16, 2007 9:18 pm
Kirjoittaja ksee
eli mistä saisi lj70 manuaalin ja tietoa mitä öljyä kannattaa laittaa perä,- ja vaihdelaatikkoon. kaikki tieto ko malliin on tervetulleita kun vasta liityin teidän joukkoon :roll:

Lähetetty: Pe Elo 17, 2007 2:56 pm
Kirjoittaja mikaylikoski
moro
mulla itellä on ihan (nesteen) farmoilin universaili 10w30 öljy koneessa (kestää turbon)
ja vaihteistossa ja etuakselistossa ja jakolaatikossa 80/90 ihan tavallista vaihteisto öljyä ..talvella kylläkin alkuun pikkusen jäykkää mut pysuu paremmin sisällä, toiset varmaan käyttää notkeampia öljyi..
taka akselistossa on LS luokiteltuu kitkalukkoperä öljyy kun on mulla tuossa kitkalukollinen taka akselisto.
mä voin vaik kattoo jos skannais sulle käyttöohjekirjan...

Lähetetty: La Elo 18, 2007 2:20 pm
Kirjoittaja ksee
kiitti vastauksesta nyt alkaa armoton ruuvaaminen..

Lähetetty: La Elo 18, 2007 8:25 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Itse kyllä suosisin täyssynteettisiä: 5W-40 öljy koneeseen, 75W-90 periin ja laatikkoon, takaperään viskolukkoperään tarkoitettua versiota.

Säästöä väärässä paikassa jos öljyissä köyhäilee, varsinkin peräöljyjä kun ei tarvitse vaihtaa niin usein niin parasta vaan sisään. Ei tartte ihmetellä ku laakerit menee jne. Pitkässä juoksussa halvempaa, kulutuskin varsinkin talvipakkasilla laskee.

Lähetetty: La Elo 18, 2007 11:07 pm
Kirjoittaja mikaylikoski
takaperään viskolukkoperään tarkoitettua versiota.

tuossa lj ssä on kitkalukko takana eikä visko lukko....

Lähetetty: Ma Elo 27, 2007 8:56 pm
Kirjoittaja HäRVeli
Lisätäämpä tähän:

Mikähän mahtaisi olla LJ70:n (uuskoppainen) aurauskulma?

Taitaa olla tuo 10mm harituksella hieman pielessä...

Ja olsiko 33/12,5-15 gumeille jokin muu asetus kuin orkkis?

Muitakin vastaavia mittoja voi tiputella tähän, jos sellaisia löytyy.

Lähetetty: Ma Elo 27, 2007 11:14 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
mikaylikoski kirjoitti:takaperään viskolukkoperään tarkoitettua versiota.

tuossa lj ssä on kitkalukko takana eikä visko lukko....
Niin tietysti on :oops:, pääsipäs livahtamaan tuo visko tuonne. Eli LSD eli Limited Slip Differential, ja näin ollen LS-lisämerkinnällä olevaa ölppää sinne.

HäRVeli: mitä luultavammin ohjearvo molemmin puolin nollan, leveämmillä gummeilla ehkä parempi olla vähän harituksella, mutta ei 10 mm!!!

Re: lj 70 tietoa

Lähetetty: Ti Elo 28, 2007 8:14 am
Kirjoittaja A-P
ksee kirjoitti:eli mistä saisi lj70 manuaalin ...
Huuto.netin hakusana "land cruiser" tuottaa tuloksena erään tarjouksen Toyota-kirjallisuudesta, ja 70-sarjan kirjallisuutta tuntui löytyvän.
Ei yhtään HJ- tai BJ-kirjaa sattunut olemaan kuitenkaan...

Lähetetty: Ma Syys 03, 2007 7:00 pm
Kirjoittaja Hammer__
Kysynpä tähän jatkoksi läjään liittyen sellaista, että onko läjässä 12V vai 24V sähköjärjestelmä? Kun olen siitä kuullut vähän erilaista mielipidettä, toiset sanoo että läjän sähköjärjestelmä on 12-volttinen, toiset taas että se 24-volttinen? Täällä varmaan osataan sanoa kumpi on oikein...? :wink:

Lähetetty: Ti Syys 04, 2007 3:10 pm
Kirjoittaja mikaylikoski
itellä vuosimallia 86 ja 12 v järjestelmä . senkin näkee kun on sisällä koelaudassa amppeeri mittari niin 12 ja 24v niin eri lukemat..

Lähetetty: Ke Syys 05, 2007 10:04 am
Kirjoittaja mikaylikoski
http://perso.orange.fr/adherence.4x4/li ... es%20BJ-HJ

kokeile tuolta sielä on kans jotain...

Lähetetty: Ke Syys 05, 2007 1:27 pm
Kirjoittaja HäRVeli
Olisko niin, että nuo light duty ( eli nää normaalit LJ70:set) on 12V ja nuo heavyduty (mitä lieneekään 75yms.) olis 24V

Kysympä tässä samalla millaisia mittarivaloja pitäisi varata kouraan, kun alkaa remppaamaan sisävalaistusta, siis mittarivaloja. Nyt pelaa vain lataus ja lämpömittarin valot oikeassa reunassa.


Entä onko sellaisia varusteita kuin ajovalon merkkivalo (normaalisti vihreä?) ja polttoaineen loppumisen varoitusvalo
(viisari kun alkaa näyttämään alimman viivan päälle, niin loppuu jo löpö. Täydestä tankista alkaa viisari laskea vasta 250km ajon jälkeen)?

Lähetetty: Ke Syys 05, 2007 9:46 pm
Kirjoittaja mikaylikoski
muistaakseni nuo oli niitä lasi lamppui mis on vaan se mihin työnnetään tuo polttimo niinkuin toisissa autoissa on rekisterikilven valo..
miten sen selittäisi....

Lähetetty: To Syys 06, 2007 11:58 am
Kirjoittaja r2ree
HäRVeli kirjoitti: Entä onko sellaisia varusteita kuin ajovalon merkkivalo (normaalisti vihreä?) ja polttoaineen loppumisen varoitusvalo
(viisari kun alkaa näyttämään alimman viivan päälle, niin loppuu jo löpö. Täydestä tankista alkaa viisari laskea vasta 250km ajon jälkeen)?
Tässä kohtaa vois heittäytyä hulluttelemaan ja ehdottaa, että josko siirtäis tankkauksen ajankohdan siihen varttitankin kohdalle. Luulis sen riittävän ressuks.. Tietenkinhän silloin tankissa on tavaraa ja mitä sitä sillon tankkaamaan..

Tai sitten könyät sinne tankille ja vääntelet hiukan kohon vartta. Varmaan ajan saatossa vähän nyrjähtäny.