lj 70 tietoa
Valvoja: Käyttäjä
lj 70 tietoa
eli mistä saisi lj70 manuaalin ja tietoa mitä öljyä kannattaa laittaa perä,- ja vaihdelaatikkoon. kaikki tieto ko malliin on tervetulleita kun vasta liityin teidän joukkoon :roll:
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
moro
mulla itellä on ihan (nesteen) farmoilin universaili 10w30 öljy koneessa (kestää turbon)
ja vaihteistossa ja etuakselistossa ja jakolaatikossa 80/90 ihan tavallista vaihteisto öljyä ..talvella kylläkin alkuun pikkusen jäykkää mut pysuu paremmin sisällä, toiset varmaan käyttää notkeampia öljyi..
taka akselistossa on LS luokiteltuu kitkalukkoperä öljyy kun on mulla tuossa kitkalukollinen taka akselisto.
mä voin vaik kattoo jos skannais sulle käyttöohjekirjan...
mulla itellä on ihan (nesteen) farmoilin universaili 10w30 öljy koneessa (kestää turbon)
ja vaihteistossa ja etuakselistossa ja jakolaatikossa 80/90 ihan tavallista vaihteisto öljyä ..talvella kylläkin alkuun pikkusen jäykkää mut pysuu paremmin sisällä, toiset varmaan käyttää notkeampia öljyi..
taka akselistossa on LS luokiteltuu kitkalukkoperä öljyy kun on mulla tuossa kitkalukollinen taka akselisto.
mä voin vaik kattoo jos skannais sulle käyttöohjekirjan...
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Itse kyllä suosisin täyssynteettisiä: 5W-40 öljy koneeseen, 75W-90 periin ja laatikkoon, takaperään viskolukkoperään tarkoitettua versiota.
Säästöä väärässä paikassa jos öljyissä köyhäilee, varsinkin peräöljyjä kun ei tarvitse vaihtaa niin usein niin parasta vaan sisään. Ei tartte ihmetellä ku laakerit menee jne. Pitkässä juoksussa halvempaa, kulutuskin varsinkin talvipakkasilla laskee.
Säästöä väärässä paikassa jos öljyissä köyhäilee, varsinkin peräöljyjä kun ei tarvitse vaihtaa niin usein niin parasta vaan sisään. Ei tartte ihmetellä ku laakerit menee jne. Pitkässä juoksussa halvempaa, kulutuskin varsinkin talvipakkasilla laskee.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
Niin tietysti onmikaylikoski kirjoitti:takaperään viskolukkoperään tarkoitettua versiota.
tuossa lj ssä on kitkalukko takana eikä visko lukko....

HäRVeli: mitä luultavammin ohjearvo molemmin puolin nollan, leveämmillä gummeilla ehkä parempi olla vähän harituksella, mutta ei 10 mm!!!
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: lj 70 tietoa
Huuto.netin hakusana "land cruiser" tuottaa tuloksena erään tarjouksen Toyota-kirjallisuudesta, ja 70-sarjan kirjallisuutta tuntui löytyvän.ksee kirjoitti:eli mistä saisi lj70 manuaalin ...
Ei yhtään HJ- tai BJ-kirjaa sattunut olemaan kuitenkaan...
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Kysynpä tähän jatkoksi läjään liittyen sellaista, että onko läjässä 12V vai 24V sähköjärjestelmä? Kun olen siitä kuullut vähän erilaista mielipidettä, toiset sanoo että läjän sähköjärjestelmä on 12-volttinen, toiset taas että se 24-volttinen? Täällä varmaan osataan sanoa kumpi on oikein...? 

#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
Olisko niin, että nuo light duty ( eli nää normaalit LJ70:set) on 12V ja nuo heavyduty (mitä lieneekään 75yms.) olis 24V
Kysympä tässä samalla millaisia mittarivaloja pitäisi varata kouraan, kun alkaa remppaamaan sisävalaistusta, siis mittarivaloja. Nyt pelaa vain lataus ja lämpömittarin valot oikeassa reunassa.
Entä onko sellaisia varusteita kuin ajovalon merkkivalo (normaalisti vihreä?) ja polttoaineen loppumisen varoitusvalo
(viisari kun alkaa näyttämään alimman viivan päälle, niin loppuu jo löpö. Täydestä tankista alkaa viisari laskea vasta 250km ajon jälkeen)?
Kysympä tässä samalla millaisia mittarivaloja pitäisi varata kouraan, kun alkaa remppaamaan sisävalaistusta, siis mittarivaloja. Nyt pelaa vain lataus ja lämpömittarin valot oikeassa reunassa.
Entä onko sellaisia varusteita kuin ajovalon merkkivalo (normaalisti vihreä?) ja polttoaineen loppumisen varoitusvalo
(viisari kun alkaa näyttämään alimman viivan päälle, niin loppuu jo löpö. Täydestä tankista alkaa viisari laskea vasta 250km ajon jälkeen)?
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
Tässä kohtaa vois heittäytyä hulluttelemaan ja ehdottaa, että josko siirtäis tankkauksen ajankohdan siihen varttitankin kohdalle. Luulis sen riittävän ressuks.. Tietenkinhän silloin tankissa on tavaraa ja mitä sitä sillon tankkaamaan..HäRVeli kirjoitti: Entä onko sellaisia varusteita kuin ajovalon merkkivalo (normaalisti vihreä?) ja polttoaineen loppumisen varoitusvalo
(viisari kun alkaa näyttämään alimman viivan päälle, niin loppuu jo löpö. Täydestä tankista alkaa viisari laskea vasta 250km ajon jälkeen)?
Tai sitten könyät sinne tankille ja vääntelet hiukan kohon vartta. Varmaan ajan saatossa vähän nyrjähtäny.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -