Kuva Kuva

ruosteista eroon

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jagar
Viestit: 42
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 11:56 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

ruosteista eroon

Viesti Kirjoittaja jagar »

Tuli tässä hommatta land cruiser hj61 ja tarttis alkaa hitsaileen kuntoon. Nyt tarttis hiukan vinkkiä.

Voisikohan joku neuvoa miten ruosteet korjataan sillain, että ei nyt samana päivänä ruostuisi uudestaan =)

tapaus 1: Läpi ruostunut kohta.

Rälläköidään puhtaalle pinnalle asti. Hitsataan tuoretta peltiä ja nuijitaan se muotoon. Mutta mitäs sitten pitäisi tehdä? pakkelia kyllä mutta tuleeko pakkelin alle mitään, mitä pakkelin päälle jne.

Muutama vinkki myös tuon pellin saamiseen oikeaan muotoon olisi kiva kuulla.

tapaus 2: Kukkia helmoissa ja ovissa.

Hiotaan ensin ruosteet pinnasta pois, jotta tulisi puhdas pelti vastaan. Mitäs siihen sitten kannattaa laittaa?

tapaus 3: Ovien sisäpuolien alakulmat.

toyotat tuppaa oleen kuuluisia siitä että ovet ruostuu sisäpuolelta alhaalta. Miten ihmiset ovat näitä korjailleet?

Milläs maalilla te olette karjarautoja maalailleet? muutama ruosteinen kohta löytyy sieltäkin.

:twisted: :twisted:
uretaani
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Kiikala/Somero

Re: ruosteista eroon

Viesti Kirjoittaja uretaani »

Hmm... Vähitenhän se ilmeisesti jatkuisi ruostuminen, jos ei tarvitsisi polttaa peltiä, eli hitsata... paras vaihtoehto huolellinen ruosteenpoisto, suojamaalaus ja niittaus, tosin niiteistä ei taida katsastuskonttorilla tykätä... Hitsaa mahdollisimman vähän, käytä mahdollisimman kovia maaleja ym., mahdollisesti jo ennen hitsausta ja heti sen jälkeen, pelti pitäisi olla suurinpiirtein samaa kuin cruiserissa eli tosi löysää teräspeltiä... tämmöstä olen kuullut... itse olen aika vähän korihommia tehny, kun rungoissa on ollut hitsaamista riittämiin. Olen tarjonnut koripeltitouhut muille (eli tutuille), koska homma riistäytyy aika helposti poropeukalolla käsistä...

Niin ja pelti pitää suojata aineilla myös sisäpuolelta kuulemma...

Tietäisikö joku paremmin, tämä siis mutu-tietoa... Itse teetin viimeksi tuota homma viime kesänä, ja maalauksen kanssa koko korille... On ne tiet aika suolattuja täälläpäin, koville joutuu vanha jaappaninpelti... pestä kuulemma pitäisi ahkerasti (ahkerammin).

Cruiserin helmoissa ei pysy kuin roiskeläpät...
jagar kirjoitti:Tuli tässä hommatta land cruiser hj61 ja tarttis alkaa hitsaileen kuntoon. Nyt tarttis hiukan vinkkiä.

Voisikohan joku neuvoa miten ruosteet korjataan sillain, että ei nyt samana päivänä ruostuisi uudestaan =)

tapaus 1: Läpi ruostunut kohta.

Rälläköidään puhtaalle pinnalle asti. Hitsataan tuoretta peltiä ja nuijitaan se muotoon. Mutta mitäs sitten pitäisi tehdä? pakkelia kyllä mutta tuleeko pakkelin alle mitään, mitä pakkelin päälle jne.

Muutama vinkki myös tuon pellin saamiseen oikeaan muotoon olisi kiva kuulla.

tapaus 2: Kukkia helmoissa ja ovissa.

Hiotaan ensin ruosteet pinnasta pois, jotta tulisi puhdas pelti vastaan. Mitäs siihen sitten kannattaa laittaa?

tapaus 3: Ovien sisäpuolien alakulmat.

toyotat tuppaa oleen kuuluisia siitä että ovet ruostuu sisäpuolelta alhaalta. Miten ihmiset ovat näitä korjailleet?

Milläs maalilla te olette karjarautoja maalailleet? muutama ruosteinen kohta löytyy sieltäkin.

:twisted: :twisted:
Älähän huoli.
jagar
Viestit: 42
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 11:56 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jagar »

No meikäläisellä ei pysy edes roiskeläppä kun on rusotunut koko hiton kohta pois :twisted:

Millä olette maalanneet noita karjarautoja?
uretaani
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Kiikala/Somero

Viesti Kirjoittaja uretaani »

Oletko kokeillut Ferrexiä, entäpä Rostexia? Aion itse nyt lähipäivinä rakennella RHS-palkista helman uusiksi, kestää vähän kolistellakin... Ja ei haittaa tuo suola niin paljon ainakaan helmoissa...
jagar kirjoitti:No meikäläisellä ei pysy edes roiskeläppä kun on rusotunut koko hiton kohta pois :twisted:

Millä olette maalanneet noita karjarautoja?
Älähän huoli.
Vastaa Viestiin