Sivu 1/2
12h-t otti ja porsi
Lähetetty: Ma Elo 13, 2007 3:43 pm
Kirjoittaja Heikki L
Elikkäs meikäläisen 450t<</km ajettusta koneesta tais mennä kk laakeri.
Ajelin motarilla 3500rpm/h 5 min.(testailin nostaisko kone lämpöjä, oli vähän ongelmaa tossa edellis viikolla vesipumpun vaihdon jälkeen)
No ei noussu lämmöt, motarilta ramppiin ja sammu.
startti käy huonosti ja yskii voima savua, sammuilee vähän käsikaasua ja konehuoneen puolelle aika saatanallinen kolina. (en sitä hytistä erottanu, melkeen kuuro kun olen!)
Pelit seis ja hinaukseen!
Noh nyt ihmettelen jos sinne vaihtas tommosen 2h motin kun semmonen tossa metsä vehkeessä on kiinni. Mitäs semmonen homma vaatis?
Sitte olis aikaa kunnostaa oma pata, ei houkuta noi 500+ ajetut 1000e hintaset koneet, jotka kuulostaa hyviltä ja porsii seuraavassa ylppä vaihdossa.
Saako muuten alakautta kampiakselin ulos, näkis heti mikä siinä on.
Autossa vaihdeltu 7500km välein öljyt viimeset 4v nyt oli puolsynteettiset ekaa kertaa, voiko perkele niistä johtua!
Noin500km sitte vaihdettu.
Lähetetty: Ma Elo 13, 2007 3:48 pm
Kirjoittaja pemaripoju
sen 2-h moottorin pitäis käydä laatikkoon suoraan ja sitte laitat turbon ja pakosarjan jotka sopii kans suoraan, vähän sähköjä ja kappas sulla on paljon alempaa vääntävä kone kuin ennen ja huipputeho melkein sama!
Lähetetty: Ma Elo 13, 2007 3:54 pm
Kirjoittaja Heikki L
SItä mä just mietinkin!!
Mutta käyneenkö ne sähköt miten?
Toinen mikä askarruttaa meneekö päästöistä läpi???MOtit kun on 8812h-t
Ja 85 2h
No sitte pitää varmaan alkaa purkaan noita vehkeitä tos pihalla!!
Lähetetty: Ma Elo 13, 2007 8:40 pm
Kirjoittaja hj60
Ei ne ole mitään vähäpäästösiä kumpikaan, savutusmittaus vaan, ja sehän on säädöistä kiinni. Suositeltava päivitys. Tutkit sitte myöhemmin mikä siihen tuli.
Suositeltavuutta tuo alaväännön kasvun lisäksi se että 2H-koneeseen saa osia tarvikkeena suomesta.
Lähetetty: Ma Elo 13, 2007 8:58 pm
Kirjoittaja osilpi
Ja multa sitten löytyy molempiin koneisiin täydelliset Goetzen tiivistesarjat.
Australiasta tilasin itselleni 12H-T remppapaketin. Ei ole halpa, mutta sisältää kyllä paljon osia. Joku kuulemma joskus tehnyt Mersun männänrenkaista 12H-T sopivat? Suomesta ylikokoa ei kannata ostaa, mutta vakiosarja oli vielä järkevissä hinnoissa muistaakseni.
12h-t otti ja porsi
Lähetetty: Ma Elo 13, 2007 11:05 pm
Kirjoittaja Juno
Nonii , eli. Käykö 12HT yläkerta 2H ala kertaan kysyy hän. Itellä sama ajatus ton kiukaan vaihdon kans, mut joku oli vastaavinaa et ei pelitä, ku esikammio/suorasuihku ero+ pumppa pitäs vaihtaa kans eli: Alusta alkaen, MITÄ tarvii vaihtaa ku päivittää 2H:n 12H:ks? ( Kertokaa kun 3 vuotiaalle.)
Kiitos ja anteeks
Lähetetty: Ti Elo 14, 2007 4:13 am
Kirjoittaja hj60
Jos vaihtaa sen koko yläkerran ja pumpun, niin ei saavuta sitä alavääntöhyötyä. Ite turbottasin sen 2H:n niillä 12H-T:n turbo-osilla.
Lähetetty: Ti Elo 14, 2007 7:03 am
Kirjoittaja TT
Tuosta porsimisesta tuli mieleen, muistaakseni joskus olisin kuullut että syntettiset öljyt on ns. peseviä öljyjä ja jos suorilta vaihtaa mineraalin synteettiseen niin voipi joku kuona tukkia öljyreikiä jonnin verran.
voisko olla näin:
pesevät oljyt koneeseen + sopiva karstan poltto vedätys = voitelu kanava/hole tukkoon...
Mutta tuokin on mutua, joten viisaammat vahvistanee / kumoaa?
-Toni
Lähetetty: Ti Elo 14, 2007 12:14 pm
Kirjoittaja Heikki L
noin se vois teoriassa mennä, no nyt tutkitaan ja sitte hutkitaan!
Osilpiltä sarja varattu, haetaan kun saadaan joku ritsa alle.
2H kone tilalle turbolla ja coolerilla höystettynä
Laitan 12ht:n laturin niin kaikki sähköhommat pitäs mennä helposti.
Toi 2h han ei tarvii muuta kun nappi hehkun ja startti virtaa toimiakseen???
Tuleepahan metsään hyvä vehje, mites ton vesikanavat sais hyvin puutsattua? paineella vettä, ilman termaria??
Lähetetty: Ti Elo 14, 2007 12:27 pm
Kirjoittaja Jerkki
Oon kuullu just saman että ei kannata laittaa mineraaliöljyjen jälkeen synteettisiä. Mulle sanottiin paikallisessa merkkiliikkeessä että mineraaliöljyillä max. 5 tkm, sen jälkeen öljystä menee ominaisuudet ja se alkaa pikeentymään. Sillon ku tuon oman ruiserin ostin ja vaihdoin venttiilikopantiivisteen ja näin sisuksen niin oon ajellu ihan suosiolla mineraaliöljyillä, oli se sen näkönen että...
Lähetetty: Ti Elo 14, 2007 2:56 pm
Kirjoittaja timop
Kyllä pystyy tekemään 2H:sta 12H-T: Kansi kaikkineen, männät, kiertokanget, öljysuihkut lohkoon, helman jäykistelevy,syöttöpumppu, turbon öljynpaluu...... ainakin, ja kaikkea muutakin pientä merkityksetöntä.
Lähetetty: Ti Elo 14, 2007 4:14 pm
Kirjoittaja pemaripoju
kun ostin itse hj parivuotta sitten ja ekaa kertaa venttiili koppaa irrottaessa kaikki osat oli paksun mömmön peitossa. sitten rupesin käyttään nesteen 15w40 diesel öljyä ja tänävuonna katsoessa oli yllätys suuri kun kaikki osat oli melko puhtaita, se on vissiinki voimakkaasti pesevää oljyä!
Lähetetty: Ti Elo 14, 2007 6:13 pm
Kirjoittaja Luigi81
Ekan kerran kun venttiileitä säädin omassa hj60:ssä niin aluksi luulin että joku on tunkenut vaseliinia putkilon verran sinne keinujen alle...ei helvetti se oli pelkää öljupaskamömmöö...edellinen(set) omistaja kai vaan LISÄNNY aina öljyä...
Lähetetty: Ke Elo 15, 2007 6:21 pm
Kirjoittaja Heikki L
Noniin moottoria purettu ja vika löytynyt!
3pytyn kiertokangen laakeri sanoi morot 5mm välyksellä!
Venakopan alta löytyi melkeen liian puhdas kansi, ei mitään palojämiä tai moskaa.....................
Kaikki pytyt kuin uusia, joten niille ei luultavasti tarvitse tehdä mitään, niinkuin ei männillekkään.
KAmpiakseli pitäs saada irti, ja viedä kellotettavaksi kaikki runko laakerit vaihtoon.
Turbo huoltoon ja Kansi plaanattavaksi
Semmonen ropleema olis miten saada kampuran hihnapyörä irti?????
Konetta ei uskalla pyörittää startilla, kansi jo pois.
Vai tarvitseeko hihnapyörää ottaa pois? vissiin tarvitsee?
Olen kuullut että kampura kuitenkin tasapainotetaan hihnapyörän kiinni ollessa..
Lähetetty: Ti Elo 21, 2007 8:49 am
Kirjoittaja Heikki L
Noniin remppa edistynyt!
Kaikissa liuskoissa pientä kulumaa havaittavissa.
KAmpuran kaula menny pahaks, saanähdä meneekö hionnalla.
Niille jotka ei seuraa simolinia.
Tossa kuvia purkamisesta:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=41000