Kuva Kuva

12h-t otti ja porsi

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

12h-t otti ja porsi

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

Elikkäs meikäläisen 450t<</km ajettusta koneesta tais mennä kk laakeri.

Ajelin motarilla 3500rpm/h 5 min.(testailin nostaisko kone lämpöjä, oli vähän ongelmaa tossa edellis viikolla vesipumpun vaihdon jälkeen)

No ei noussu lämmöt, motarilta ramppiin ja sammu.
startti käy huonosti ja yskii voima savua, sammuilee vähän käsikaasua ja konehuoneen puolelle aika saatanallinen kolina. (en sitä hytistä erottanu, melkeen kuuro kun olen!)

Pelit seis ja hinaukseen!

Noh nyt ihmettelen jos sinne vaihtas tommosen 2h motin kun semmonen tossa metsä vehkeessä on kiinni. Mitäs semmonen homma vaatis?


Sitte olis aikaa kunnostaa oma pata, ei houkuta noi 500+ ajetut 1000e hintaset koneet, jotka kuulostaa hyviltä ja porsii seuraavassa ylppä vaihdossa.

Saako muuten alakautta kampiakselin ulos, näkis heti mikä siinä on.

Autossa vaihdeltu 7500km välein öljyt viimeset 4v nyt oli puolsynteettiset ekaa kertaa, voiko perkele niistä johtua!
Noin500km sitte vaihdettu.
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

sen 2-h moottorin pitäis käydä laatikkoon suoraan ja sitte laitat turbon ja pakosarjan jotka sopii kans suoraan, vähän sähköjä ja kappas sulla on paljon alempaa vääntävä kone kuin ennen ja huipputeho melkein sama!
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

SItä mä just mietinkin!!

Mutta käyneenkö ne sähköt miten?
Toinen mikä askarruttaa meneekö päästöistä läpi???MOtit kun on 8812h-t
Ja 85 2h

No sitte pitää varmaan alkaa purkaan noita vehkeitä tos pihalla!!
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ei ne ole mitään vähäpäästösiä kumpikaan, savutusmittaus vaan, ja sehän on säädöistä kiinni. Suositeltava päivitys. Tutkit sitte myöhemmin mikä siihen tuli.

Suositeltavuutta tuo alaväännön kasvun lisäksi se että 2H-koneeseen saa osia tarvikkeena suomesta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Ja multa sitten löytyy molempiin koneisiin täydelliset Goetzen tiivistesarjat.

Australiasta tilasin itselleni 12H-T remppapaketin. Ei ole halpa, mutta sisältää kyllä paljon osia. Joku kuulemma joskus tehnyt Mersun männänrenkaista 12H-T sopivat? Suomesta ylikokoa ei kannata ostaa, mutta vakiosarja oli vielä järkevissä hinnoissa muistaakseni.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

12h-t otti ja porsi

Viesti Kirjoittaja Juno »

Nonii , eli. Käykö 12HT yläkerta 2H ala kertaan kysyy hän. Itellä sama ajatus ton kiukaan vaihdon kans, mut joku oli vastaavinaa et ei pelitä, ku esikammio/suorasuihku ero+ pumppa pitäs vaihtaa kans eli: Alusta alkaen, MITÄ tarvii vaihtaa ku päivittää 2H:n 12H:ks? ( Kertokaa kun 3 vuotiaalle.)
Kiitos ja anteeks
# 266

Jj`a tuosta......
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Jos vaihtaa sen koko yläkerran ja pumpun, niin ei saavuta sitä alavääntöhyötyä. Ite turbottasin sen 2H:n niillä 12H-T:n turbo-osilla.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
TT
Viestit: 5
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 4:44 pm
Paikkakunta: loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TT »

Tuosta porsimisesta tuli mieleen, muistaakseni joskus olisin kuullut että syntettiset öljyt on ns. peseviä öljyjä ja jos suorilta vaihtaa mineraalin synteettiseen niin voipi joku kuona tukkia öljyreikiä jonnin verran.

voisko olla näin:
pesevät oljyt koneeseen + sopiva karstan poltto vedätys = voitelu kanava/hole tukkoon...

Mutta tuokin on mutua, joten viisaammat vahvistanee / kumoaa?

-Toni
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

noin se vois teoriassa mennä, no nyt tutkitaan ja sitte hutkitaan!

Osilpiltä sarja varattu, haetaan kun saadaan joku ritsa alle.

2H kone tilalle turbolla ja coolerilla höystettynä 8) 8)

Laitan 12ht:n laturin niin kaikki sähköhommat pitäs mennä helposti.

Toi 2h han ei tarvii muuta kun nappi hehkun ja startti virtaa toimiakseen???

Tuleepahan metsään hyvä vehje, mites ton vesikanavat sais hyvin puutsattua? paineella vettä, ilman termaria??
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Jerkki
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 7:01 pm

Viesti Kirjoittaja Jerkki »

Oon kuullu just saman että ei kannata laittaa mineraaliöljyjen jälkeen synteettisiä. Mulle sanottiin paikallisessa merkkiliikkeessä että mineraaliöljyillä max. 5 tkm, sen jälkeen öljystä menee ominaisuudet ja se alkaa pikeentymään. Sillon ku tuon oman ruiserin ostin ja vaihdoin venttiilikopantiivisteen ja näin sisuksen niin oon ajellu ihan suosiolla mineraaliöljyillä, oli se sen näkönen että...
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Kyllä pystyy tekemään 2H:sta 12H-T: Kansi kaikkineen, männät, kiertokanget, öljysuihkut lohkoon, helman jäykistelevy,syöttöpumppu, turbon öljynpaluu...... ainakin, ja kaikkea muutakin pientä merkityksetöntä.
TP
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kun ostin itse hj parivuotta sitten ja ekaa kertaa venttiili koppaa irrottaessa kaikki osat oli paksun mömmön peitossa. sitten rupesin käyttään nesteen 15w40 diesel öljyä ja tänävuonna katsoessa oli yllätys suuri kun kaikki osat oli melko puhtaita, se on vissiinki voimakkaasti pesevää oljyä!
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

Ekan kerran kun venttiileitä säädin omassa hj60:ssä niin aluksi luulin että joku on tunkenut vaseliinia putkilon verran sinne keinujen alle...ei helvetti se oli pelkää öljupaskamömmöö...edellinen(set) omistaja kai vaan LISÄNNY aina öljyä...
railai at surffi.net
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

Noniin moottoria purettu ja vika löytynyt!

3pytyn kiertokangen laakeri sanoi morot 5mm välyksellä!

Venakopan alta löytyi melkeen liian puhdas kansi, ei mitään palojämiä tai moskaa.....................

Kaikki pytyt kuin uusia, joten niille ei luultavasti tarvitse tehdä mitään, niinkuin ei männillekkään.

KAmpiakseli pitäs saada irti, ja viedä kellotettavaksi kaikki runko laakerit vaihtoon.

Turbo huoltoon ja Kansi plaanattavaksi

Semmonen ropleema olis miten saada kampuran hihnapyörä irti?????
Konetta ei uskalla pyörittää startilla, kansi jo pois.

Vai tarvitseeko hihnapyörää ottaa pois? vissiin tarvitsee?

Olen kuullut että kampura kuitenkin tasapainotetaan hihnapyörän kiinni ollessa..
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

Noniin remppa edistynyt!

Kaikissa liuskoissa pientä kulumaa havaittavissa.

KAmpuran kaula menny pahaks, saanähdä meneekö hionnalla.
Niille jotka ei seuraa simolinia.
Tossa kuvia purkamisesta:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=41000
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Vastaa Viestiin