Kuva Kuva

vilkku

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

vilkku

Viesti Kirjoittaja Vieras »

HJ-61 Cruiserin villku ei vilkuta.

Vilkkulamppu kyllä syttyy, jos viiksesta kääntää, mutta vilkulle ominainen jaksollinen on-off käyttäytyminen puuttuu.

Ilmeisesti vilkkurele kärvähtänyt.

Missä tuo rele majaa tarkalleen? Mitä pitää purkaa? voisiko kyseessä olla jokin muu vika?

Ossi
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

HJ:n releet on siinäkuskinpuolella kojelaudan alla. Jos se on alkuperänen niin siinä ehkä jopa lukee jotain turn signaliin viittaavaa.

Alkuperäsen hinta on kai maltaita, mutta kuorma-autotarvikeliikkeestä löytyy vastaava, jonka ehkä joutuu liittämään pikku piuhanpätkillä.

Kuva
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Eipä liity aiheeseen, mutta hassu juttu tuo että Lähi-Idän markkinoille tulee autoon ylinopeudesta varoittava summeri. :)
Avatar
killerwo
Viestit: 349
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo »

Asiasta kolmanteen... Mulla on kuskin jalkatilassa joku summeri, oiskohan se jarrujenalipainepöntön joku summeri tai mikä lie... No asia esiintyy sellasessa tilanteessa ku laittaa vilkun päälle niin se summeri alkaa huutaan samaan tahtiin ku vilkku vilkuttaa...olen nypännyt sen liittimen irti ku on aika kova se ääni :D En ois ees tienyt et sellanen summeri on jos ei ois alkanut yhtäkkiä huutaan. ja autohan oli bj40 vm.1980. Oisko jollain havaintoa mikä summeri se oikeesti on :?: :?:
Blue skies and headdown
mpa567
Viestit: 68
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:19 am
Paikkakunta: Narva

Viesti Kirjoittaja mpa567 »

killerwo kirjoitti:Asiasta kolmanteen... Mulla on kuskin jalkatilassa joku summeri, oiskohan se jarrujenalipainepöntön joku summeri tai mikä lie... No asia esiintyy sellasessa tilanteessa ku laittaa vilkun päälle niin se summeri alkaa huutaan samaan tahtiin ku vilkku vilkuttaa...olen nypännyt sen liittimen irti ku on aika kova se ääni :D En ois ees tienyt et sellanen summeri on jos ei ois alkanut yhtäkkiä huutaan. ja autohan oli bj40 vm.1980. Oisko jollain havaintoa mikä summeri se oikeesti on :?: :?:
Mulla on hj 61, -88:ssa ainakin yks summeri, joka parkuu jos valot jää päälle, ottaa virta avaimen irti ja avaa oven.
Mika
SLCK #112
HDJ 80, -90
Hilux Double cab -15
Volvo C303, -77
Suzuki SJ 413, -87
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

killerwo kirjoitti:Asiasta kolmanteen... Mulla on kuskin jalkatilassa joku summeri, oiskohan se jarrujenalipainepöntön joku summeri tai mikä lie... No asia esiintyy sellasessa tilanteessa ku laittaa vilkun päälle niin se summeri alkaa huutaan samaan tahtiin ku vilkku vilkuttaa...olen nypännyt sen liittimen irti ku on aika kova se ääni :D En ois ees tienyt et sellanen summeri on jos ei ois alkanut yhtäkkiä huutaan. ja autohan oli bj40 vm.1980. Oisko jollain havaintoa mikä summeri se oikeesti on :?: :?:
Jarrujen alipainesäiliön varoitus summeri siellä ainakin on.
Mulla on jo kauan sitten poistettu, sekä summeri,että säiliö tarpeettomina?
Hyvin on toiminut ( jos niin voi sanoa BJ:n rumpujarruista ).
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitos ohjeistuksista.

Löysin releen, avasin ja juotin uudelleen hapettuneen näkoiset liitokset. Ilmeisesti vesi on päässyt jotenkin sisään relekoteloon. Nyt toimii ja oli halpa korjata.

Ossi
Vastaa Viestiin