Miksi 61:n etuakseli klonksuu ja murros sekä kytkin asiaa
Lähetetty: Ma Heinä 30, 2007 6:47 pm
Eli 61:n etuakseli klonksuu kun eturenkaista heiluttaa autoa voimalla sivusuunnassa. Onkohan väljää pyöränlaakereissa tai olkalaakereissa. Raide- ja ohjaustangoissa ei ole väljää. Autolla ajettu 270 tkm. Mitään akselin laakereita ei ole koskaan kirrattu. Taka-akselilla ei ole oireita. Tai onko tämäkin ominaisuus. Ei ole mielestäni pahentunut vuoden aikana, huomaa vain paremmin kun 33 tuli alle.
Toinen kysymys: onko simpukka kulunut kuin jyrkästi kääntäessä tuntuu niinkuin olisi "asteita" ohjauksessa (myös takavedolla ja napalukot auki)? Ei tuntunut juurikaan pikkupyörillä. Joskus jopa klonksuu hieman hitailla nopeuksilla jyrkissä käännöksissä. Tai onko myös ominaisuus.
Onko millaisia kokemuksia noista Tamgears:n aisin kytkimistä tai GMB murroksista ja ristikoista?
Kytkinremppa voi tulla jossain vaiheessa kun painelaakeri tai se toinen laakeri on huomautellut jo vuoden päivät... viheltää hiljaa koko ajan ajaessa, joskus vähemmän, joskus enemmän. Kytkimestä kun painaa "tyhjät pois" tulee pieni ujellus mut pohjassa ei mitään...Liikkeelle lähdössä kytkin voi hieman ottaa epätasaisesti jos kierroksia ei ole paljon.
Taas kiitos viisaammille.
Toinen kysymys: onko simpukka kulunut kuin jyrkästi kääntäessä tuntuu niinkuin olisi "asteita" ohjauksessa (myös takavedolla ja napalukot auki)? Ei tuntunut juurikaan pikkupyörillä. Joskus jopa klonksuu hieman hitailla nopeuksilla jyrkissä käännöksissä. Tai onko myös ominaisuus.
Onko millaisia kokemuksia noista Tamgears:n aisin kytkimistä tai GMB murroksista ja ristikoista?
Kytkinremppa voi tulla jossain vaiheessa kun painelaakeri tai se toinen laakeri on huomautellut jo vuoden päivät... viheltää hiljaa koko ajan ajaessa, joskus vähemmän, joskus enemmän. Kytkimestä kun painaa "tyhjät pois" tulee pieni ujellus mut pohjassa ei mitään...Liikkeelle lähdössä kytkin voi hieman ottaa epätasaisesti jos kierroksia ei ole paljon.
Taas kiitos viisaammille.