Sivu 1/1
Bj 42, neliveto jos vain oisin...
Lähetetty: Ma Huhti 11, 2005 5:01 pm
Kirjoittaja mara500
Uusi tuttavuuteni berttaan sai kipeän iskun nivusille kun totesin metsäkoneenuralla ollessani että vaikka kuinka pikkukepistä hämmentää ja käy kääntelemässä napoja niin ei löydy vetoa kuin taka-akselille!!! Myöhemmin yöllä...(Taivaan isälle kiitos lukkoperästä) tallissa tutkiminen tuotti seuraavia tuloksia: Pikkukepin siirtäjä mutkalla jakolaatikon päästä. Toisin sanoen pikkukeppi ja siirtäjä ei kohtaa koskaan. Vaikuttaakos kys. siirtäjä (liikkuu vissiin auton pituussuunnassa) vain 2wd - 4wd ? Saan pikkukepukasta kuitenkin päälle pikkunelikon ja vapaan. Pyörittelin siinä etukardaania ja kas kummaa sehän pyöri hullunlailla vaikka napalukot olivat kiinni! Etusessahan ei liene lukkoa (orggis peli) niin eikös jos toisenpuolen napalukko on sökö niin vetoja ei löydy koko etuakselilta? Onko bertan navoissa jotain "heikkoa lenkkiä" mikä niistä yleensä menee, vai ne menee jos on mennäkseen sököksi.

Lähetetty: Ma Huhti 11, 2005 5:41 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Lähetetty: Ma Huhti 11, 2005 7:10 pm
Kirjoittaja mara500
Onkohan "paha" vaihtaa? Kattelin tuossa birfieldin manuaalia ja eihän siellä paljoa liikkuvia osia ole... Ei vissiin tarvitse kummempia erikoistyökaluja. Saakos sieltä jostain samalta seudulta säädettyä camberia kun taitaa sekin olla kuskinpuolella aikalailla pielessä. Ainakin silmällä katottuna edestäpäin, eturenkaan ylälaita on senttitolkulla sisempänä. Mistä yleensä kannattaa kysellä varaosia? Motonet?

Lähetetty: Ma Huhti 11, 2005 7:49 pm
Kirjoittaja JF
Camberia ei saa säädettyä (kiinteä), ja Casteriakin vain irroittamalla ja hitsaamalla jousen tyynyt akselista uuteen kulmaan (tai onhan niitä jousen ja akselin väliin tulevia kiilojakin olemassa mutta ei puhuta niistä). Jolloin kardaanin kulmat menevät helposti pieleen.
Eli jos sen vinon puolen renkaan tunkkaa ilmaan, niin onko napa kuitenkin tiukasti laakerissa kiinni? Kuulostaa nimittäin pahalta akselivauriolta tuossa vaiheessa, ja kannattaa tutkia mitä autolle on päässyt tapahtumaan ennen enempää ajelua.
Lähetetty: Ma Huhti 11, 2005 7:53 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Ei oo paha vaihtaa.
Pesu(huolellinen),paineilmavehkeet nopeuttaa vaihtoa mutta menee manuaalisestikin.
Jos murros on mennyt niin pitäisi kyllä kuulua jotain ääntä kun pyörittää rengasta napis päällä.
Kääntyykö renkaat normaalisti???
Lähetetty: Ma Huhti 11, 2005 9:56 pm
Kirjoittaja mara500
Joo... renkaat kääntyy ihan oikein ja mitään mekkalaakaan sieltä akselin suunnalta ei kuulu, vaikka renkaat linkussa ajelee ympyrää suuntaan jos toiseen. Napalukko on kuskinpuolelta tuntumaltaan hervoton, toiselta puolella kun napalukosta vääntää niin tuntee että jotain siellä liikkuu ja tapahtuu. Kuskin puoli taas on sellainen että kun vipusesta kääntää niin mitään pientäkään vastustusta ei tunnu. Ikäänkuin siellä ei olisi mitään liikkuvia osasia. Pikitiellä kun kurvailin niin se mennä lötkötteli ihan hyvin, mitä nyt pikku klappia simpukassa. On niin uusi vehje mulle, että kun ei oikein osaa sanoa miten sen pitäisi liikkua... Kahtellaan!

Lähetetty: Ti Huhti 12, 2005 7:55 am
Kirjoittaja hj60
Kylläpä kuskinpuolen napalukosta taitaa vika löytyä. Tuolta
http://www.birfield.com/downloads-cat-1.html kun haet chassis & body -manuaalin niin saat oikein kuvista seuraamalla tutkia sitä.
Lähetetty: Ti Huhti 12, 2005 2:56 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Joo,kantsuu toi napis ottaa irti/pestä/tutkia,siitä saattaa saada vielä kalun mutta jos ei niin kyl jostain aina napis löytyy
