Sivu 1/2

HJ 60 ja 61 vaihdelaatikoiden erot?

Lähetetty: Pe Kesä 29, 2007 10:24 am
Kirjoittaja vm
Onko HJ60 ja HJ61 viisivaihteisen laatikoissa (H55F)mitään eroja?

Eli meneekö HJ 60:sen H55F laatikko suoraan laittaa 61:seen?

Ja jos niissä on eroja niin mitä?

Lähetetty: Pe Kesä 29, 2007 10:50 am
Kirjoittaja maaristeilijä
menee suoraan ja kytkimetkin sopii päikseen,vauhtipyörästä en tiedä mutta eiköhän sekin ole sama kun starttikin sopii kumpaan vaan jne.

Lähetetty: Pe Kesä 29, 2007 11:03 am
Kirjoittaja vm
Että ainakin ulkoisesti samanlainen..
Onkohan sisuskaluissa kestävyyden kannalta mitään oleellisia eroja?

Lähetetty: Pe Kesä 29, 2007 2:01 pm
Kirjoittaja r2ree
Eikös tuo suurin ero ole pituudessa. Eli 5-vaihteinen on tehty 4-vaihteisesta pulttaamalla laatikon perään jatko ja sinne se 5 vaihde. Eli perusaski lienee sama.

Lähetetty: Pe Kesä 29, 2007 3:02 pm
Kirjoittaja hj60
Kyseessä siis molemmissa H55F, eli 5-vaihteinen. Eli ei pitäs olla mitään booritus- yms eroja kytkimelle / jakikselle?

Lähetetty: Pe Kesä 29, 2007 3:38 pm
Kirjoittaja Rojota
hj60 kirjoitti:Kyseessä siis molemmissa H55F, eli 5-vaihteinen. Eli ei pitäs olla mitään booritus- yms eroja kytkimelle / jakikselle?
Kytkinakselit passaa, samoin jakolaatikot käy ristiin molempien perään vaihteiston pääakselin osalta. Jakolaatikoiden sisuskalut eivät kaikki ole keskenään risteytyskelpoisia. Jakiksen välityksissä myös eroja, mistä mainintoja ja tarkennuksia useissa topiceissa. Uudemmissa jakolaatikoissa on myös nelivedon kytkentä alipainekellolla ja kardaaninlaipat eri pulttijaolla.

Lähetetty: La Kesä 30, 2007 7:02 am
Kirjoittaja hj60
Mutta että 61:n olemassaolevan kytkimen ja jakiksen väliin menee heittämällä 60:N H55F? Siinä käsityksessä olinkin.

Lähetetty: Ma Heinä 02, 2007 3:29 pm
Kirjoittaja Repro
Vaihdekepit on erilaisia :shock:

Lähetetty: Pe Elo 31, 2007 3:28 pm
Kirjoittaja -Epeli
Vaihdekaavio on erillainen :?

Lähetetty: Pe Elo 31, 2007 7:39 pm
Kirjoittaja janski
mikä ero on 5-vaihteisissa vaihdekaaviossa??? en muista huomanneeni sellaista...ainakin hj-60-83 jahj61 -88 on ollut sama kaavio ja 4-vaihteisissa pakki muistaakseni jossain vasemmassa laidassa???

Lähetetty: Ma Syys 03, 2007 7:43 am
Kirjoittaja timop
Jossain välissä 5-vaihteinen on kallistettu 7 astetta (tai 9, en muista kummin) oikealle, vaihdekeppi voi ottaa aukon reunaan ja vaihteistopalkki voi aiheuttaa pienen ongelman. Ero on kytkinkopassa, mutta nelivaihteisenkin koppa menee viisivaihteiseen pienellä vinguttamisella. Tuo muutos ei kai tullut heti ensimmäisiin viisivaihteisiin vaan ymmärtääkseni silloin kun etukardaanista jäi tuplanivel pois kun kardaanien lähdöt on alempana. Samalla taisi tulla se alipaineohjaus.

Lähetetty: Pe Syys 07, 2007 7:19 am
Kirjoittaja AnssiK
Vähän menee ot, mut mite on näide vinssien vaihteen osalta.

Eli käykö BJ-40 neljälovisesta vaihdelaatikosta se vinssin vaihteisto HJ-61:sen viisloviseen vaihteistoon? :?

Lähetetty: Pe Syys 07, 2007 11:05 am
Kirjoittaja PikkuF
Eli käykö BJ-40 neljälovisesta vaihdelaatikosta se vinssin vaihteisto HJ-61:sen viisloviseen vaihteistoon?
Kiinnityspultit ovat kyllä samoissa kohdissa,mutta sisällä olevat hammaspyörät eri paikassa sivusuunnassa.
Eli hammaskosketuspintaa on vain noin 1/3 siitä mitä pitäisi olla.

Todennäköisesti lyhytikäinen....

Lisäksi kytkentävipu on eri päässä pto:ta

HJ-60:n kaksisuuntainen pto käy heittämällä HJ-61:n laatikkoon...

Lähetetty: Su Syys 09, 2007 4:59 pm
Kirjoittaja AnssiK
Eli siis hj-60 vinssivaihteiston voin pistää iha bolt on mekaniikalla sinne? Tällöin tulee sitte kakssuuntane vaihteisto sinne.. :D
Kiitos tiedoista!

Lähetetty: Ma Maalis 31, 2008 8:47 pm
Kirjoittaja -Epeli
Nostellaas vähän tätäkin.

Käykö siis 80 luvun luvun hj:n 4 vaihteisen laatikon tilalle 5 vaihteinen suoraan?